Flere ønsker at gøre karriere som advokat

Det at være advokat er ikke noget for alle. Ikke desto mindre kommer der dog flere og flere til. Ifølge tal fra Advokatsamfundet rundede man i slutningen af 2021 intet mindre end 7.000 aktive advokater i Danmark, hvilket vidner om, at det er en karrierevej, som flere vælger.

Der er stor forskel på, hvad der får folk til at ville kaste sig ud i en karriere som advokat. Hos mange er det et ønske om at arbejde med store virksomhedssalg, mens det for andre er et ønske om at fungere som forsvarsadvokat.

Uanset hvad, så viser tallene sit klare billede, og det er, at der kommer flere og flere advokater til, hvilket næppe er en udvikling, der kommer til at stoppe lige foreløbigt.

Der er stor efterspørgsel på advokater

At der er rigtig mange, der vælger at kaste sig ud i at gøre karriere som advokat, hænger også sammen med, at der ifølge Advokatsamfundet er stor efterspørgsel på advokater. Det vil sige, at man er næsten garanteret et job efter endt uddannelse.

Hvis man har et ønske om at gå den juridiske vej, når det kommer til uddannelse og job, ser det derfor ikke ud til, at man skal være bekymret for, om man kan sikre sig et job, når man kan kalde sig selv for advokat.

Det er især noget, der gør sig gældende, hvis man gerne vil arbejde som advokat i erhvervslivet, hvor der er stor efterspørgsel på den viden og de kompetencer, som advokater besidder.

Bestemt ikke noget for alle

Som der også er givet udtryk for før, så er det at være advokat ikke noget for alle. Det er der flere grunde til, men det handler dog især om, at det er et job, der er meget krævende, og det er de færreste advokater, der har en arbejdsuge på 37 timer.

Har man et ønske om at gøre karriere som advokat, er der derfor en god chance for, at man bliver nødt til at indstille sig på, at man kommer til at arbejde en del timer.

Er det ikke noget, du ser som en forhindring, er det naturligvis kun et plus, hvis du har gjort dig tanker om at læse jura, så du i fremtiden kan få dig et job som advokat.

Lønnen spiller også ind for mange

Der bør ikke herske nogen tvivl om, at der er mange, der vælger at blive advokat, fordi de har et ønske om at arbejde som f.eks. forsvarsadvokat. En stor del af dem, der vælger at gå denne vej, er dog også motiveret af det økonomiske.

Det er nemlig ikke nogen hemmelighed, at man kan sikre sig en rigtig god hyre som advokat – det er slet ikke uhørt, at der er lønninger på mellem 80.000 og 100.000 kr. i måneden, hvis man er dygtig til sit arbejde.

Det er ensbetydende med, at man får mulighed for at tjene en stor sum penge, så man kan sikre sig selv, hvilket naturligvis også er noget, der er tiltalende for rigtig mange.

VVS Østerbro, Søborg og Gentofte: Murer & VVS Kjeld Hansen har med en unik blanding af murere og VVS’ere skabt et firma, der hurtigt kan hjælpe danskere i Storkøbenhavn med at få moderniseret deres hjem21.3.2024 13:51:55 CET | Pressemeddelelse

Murer & VVS Kjeld Hansen https://www.kjeldhansen.dk/ gør det lettere at være dansker i Storkøbenhavn. Med deres kombinerede færdigheder inden for VVS- og murerarbejde, har de været i stand til at hjælpe mange borgere til at få grønne og bæredygtige hjem, der samtidig er en nydelse af være i.

Pollensæsonen starter tidligere: En voksende udfordring for danskere med allergi14.3.2024 13:08:38 CET | Pressemeddelelse

Naturens rytmer bliver mere end nogensinde før påvirket, og en af de mest mærkbare effekter er den tidligere start på pollensæsonen. Dette fænomen udgør en stigende udfordring for de 25% af danskerne, der lider af pollenallergi, også kendt som høfeber. Denne tilstand, som for mange signalerer starten på længere dage og varmere vejr, bringer en mindre velkommen ledsager: et væld af symptomer, der spænder fra lette irritationer til alvorlige forstyrrelser af dagligdagen.

Sneakers: Mere end bare fodtøj11.3.2024 12:48:52 CET | Pressemeddelelse

Den rolle, som sneakers spiller i både mode- og kulturverdener, er ikke til at tage fejl af. Fra de beskedne startpunkter på basketballbaner og løbestier til dagens rampelys på modeopvisninger og i storbyernes gader, har sneakers undergået en bemærkelsesværdig transformation. Specielt et par som "Nike Dunk Low", der oprindeligt blev designet til basketballspillere, er vokset sig til at blive et stilikon inden for både sportens verden og street fashion. Denne rejse fra funktionalitet til modeikon fortæller en større historie om udviklingen af sneakers og deres plads i dagens kultur.