Asento Media ApS

Flere kvinder end mænd besøger tandlægen

Del
Tal viser, at kvinder går oftere til tandlæge end mænd (kilde: www.oris.dk). Det er både på årsbasis men også helt generelt. Det er en tendens, der for mange ikke er overraskende. Det er dog en tendens, der på langt sigt kan være en dyr fornøjelse for den enkelte dansker, der glemmer sine tandlægebesøg eller samfundet senere hen.

En tendens man også genkender ved praktiserende læger

At kvinder er bedre til at besøge deres tandlæge, er også en tendens, der ses, når det gælder besøg hos den praktiserende læge. Der er derfor ikke overraskende, når man generelt sammenligner kvinders behov og adfærd inden for sundhedsmæssige områder. Tallene viser, at kvinder er bedre til at gå regelmæssigt og det er en fordel for dem i sidste ende, da de faktisk ender med færre udgifter ved at gå regelmæssigt til tjek.

Undersøgelsen viser samtidig også, at når mænd passerer 40 år, så er det mændene, der besøger hyppigst og som samtidig har det største forbrug. Grundene for det kan argumenteres, at skyldes, at kvindernes hyppige besøg i en tidligere alder, er blevet en fordel for dem senere hen, da deres tandsundhed er væsentligt forbedret. 

Men hvorfor er det sådan?

Hvorfor tendensen er så ulige fordelt blandt mænd og kvinder, kan være svær at gisne i. Men det er nok i forhold til deres adfærd omkring sundhed, at svaret skal findes. For med metoderne og mulighederne der i dag, når du går til tandlæge, så burde forfængelighed ikke spille en rolle.

Skal du have revet en tand ud? Eller har du mistet en? Så findes der tandimplantat. Er dine tænder skæve? Så findes der længerevarende løsninger, der hjælper dig af med det. Mulighederne er mange, men alligevel er tendens ulige og vi ser kvinderne gå hyppigere end mænd. 

Coronatiden har skabt en stigning i dyre behandlinger 

En anden tendens, Oris tandlægerne så under corona, var, at flere tog sig tid til de dyrere behandlinger – som f.eks. tandimplantat. Det er ikke unaturligt, at der bliver kigget ind ad, når vi går igennem krisetider - hvilket pandemien blev set som.

Her har vi ekstra tid og vi ser ind ad; Hvordan har vi det? Hvad kan vi gøre bedre? Man så f.eks. også et stort boom i yoga, gåture udendørs og lignende. I samme periode kunne vi heller ikke rejse og danskerne havde derfor et budget, der kunne bruges på andet i denne tid: Som f.eks. tandimplantat. 

Billeder

Information om Asento Media ApS

Asento Media ApS
Asento Media ApS
Vesterbrogade 124b, 2.th
1620 København V

+45 28 30 76 92https://asentomedia.dk/

Vi er et medie bureau med kontor i Kolding og København. Siden vores stiftelse i 2015 har vi brugt hver eneste dag på hjælpe virksomheder med at opnå resultater med digital marketing. Vi arbejder med mange grene af digital marketing, og har bl.a. specialister indenfor SEO, Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads og Email Marketing.

Vores kunder er alt fra små start-ups til store koncerner og offentlige institutioner. Fælles for dem alle er dog, at de er ambitiøse og vil vinde.

Følg pressemeddelelser fra Asento Media ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Asento Media ApS

Gå de danske årstider i møde med læsejl16.1.2023 10:23:56 CET | Pressemeddelelse

I Danmark er vi heldige at have 4 årstider. Det betyder også, at vejret på meget kort tid kan ændre sig og gå fra en yderlighed til en anden. Danskerne skal være klar til hurtige skift på meget kort tid – og det kan være svært, når man ikke altid kan forudsige, hvordan vejret bliver. Der er dog midler, der kan tages i brug, så du er bedst forberedt, hvad enten det er 30 graders sol eller om vinden står med stiv kuling ind fra venstre.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye