Flere danskere har taget cykling til sig som motionsform

Det er ikke nogen hemmelighed, at cykling har været brugt som motionsform i mange år. På det seneste er der dog flere danskere, der har taget det til sig. Om det er Jonas Vingegaards succes i Tour de France, der har medført det, er dog svært at spå om.

Faktum er dog, at der er flere danskere, der har investeret i en racercykel, fordi de ønsker at bruge den til at motionere. Er det også noget, du selv har gjort dig tanker om? Hvis ja, så er der en række ting, der bør overvejes, inden du slår til.

Har du tiden til det?

Det er vigtigt at sætte tid af til at motionere. Faktum er dog, at det kræver en del tid, hvis du vil cykle. Det er sjældent, at det er nok at sætte 30 minutter af til det. Gør du det, er det nemlig ikke en synderligt lang cykeltur, du kommer afsted på.

Derimod bør du forvente, at det tager mellem halvanden og to timer pr. gang. Hvis du har svært ved at finde tid til dette, er der sandsynligvis andre løsninger, der er bedre for dig. Vil det ikke være et problem at finde tid til dette, kan cykling dog ikke udelukkes som motionsform for dig.

Er du villig til at bruge penge på det?

Racercykler er sjældent billige at anskaffe sig. Derfor er det vigtigt, at du overvejer nøje, om du er villig til at bruge penge på det. I mange tilfælde vil det koste mellem 10.000 kr. og 15.000 kr. at komme i gang, men det kan nemt ende med at koste mere.

Vil du gerne købe en god racercykel, men uden at tømme din opsparingskonto, bør du klikke dig ind forbi https://jupiter.dk/. Her kan du nemlig finde et stort udvalg af racercykler, hvor du sandsynligvis også finder noget, der falder i netop din smag.

Er cykling overhovedet noget for dig?

Er du blevet ramt af Tour de France-feber? Eller mener du, at det rent faktisk vil være noget for dig at cykle? Det er vigtigt, at du overvejer det meget nøje. Er det ikke noget for dig, vil det nemlig være rigtig mange penge at have investeret i en cykel.

Derfor er det også afgørende, at du ikke blot kaster dig ud i det. Derimod skal du overveje nøje, om det er noget for dig. Har du mulighed for det, kan det være en god idé at låne en cykel, så du kan vurdere, om det tiltaler dig.

Køb af cykelskur til virksomhed: Dette skal du overveje27.9.2022 06:00:00 CEST | Blog

Har du fået til opgave et indkøbe et eller flere cykelskure til en virksomhed? I så fald er der en række overvejelser, der er vigtige at gøre sig først. Der findes nemlig et hav af cykelskure på det danske marked, men ikke alle vil være et ideelt valg for dig. Er der tale om et cykelskur, der skal bruges af en virksomhed, stilles der sædvanligvis andre krav, end hvis det skal bruges hjemme. Samtidig er der også en lang række valgmuligheder at vælge mellem, hvilket understreger, at der er flere aspekter, der skal tages op til overvejelse. Åbent eller lukket? Først og fremmest bør det overvejes, om virksomheden skal have et åbent eller lukket skur. Der er fordele og ulemper ved begge dele, hvorfor der skal vælges ud fra, hvad der er mest hensigtsmæssigt. Vælger man et åbent skur, er det let for de ansatte at tilgå deres cykler. Vælger man et lukket skur, bliver det en tand mere besværligt, men cyklerne er bedre sikret. Hertil skal man dog også huske, at de lukkede cykelskure som regel er