Flere danskere finder tryghed ved at blive medlem af en a-kasse

Antallet af danskere, som er blevet medlem af en a-kasse har været fortsat stigende de seneste år. Flere mennesker får øjnene op for vigtigheden ved at være medlem af en a-kasse. Med et medlemskab i en a-kasse får du den tryghed, som du fortjener, når du er aktiv på arbejdsmarkedet. Skulle uheldet være ude, og du går hen og bliver arbejdsløs, så har du altid din a-kasse som et sikkerhedsnet under dig. Men en a-kasse gør meget mere end bare at udbetale dagpenge. Læs mere her.

Hvad er en a-kasse?

Lad os først kigge på, hvad en a-kasse helt konkret er, hvis du skulle være i tvivl. A-kasse står for arbejdsløshedskasse, og det skyldes, at a-kassens primære funktion er, at sikre dig økonomisk, skulle du gå hen og blive arbejdsløs.

Der er rigtig mange forskellige a-kasser at vælge imellem, og mange er tilknyttet et bestemt arbejdsfag for at kunne give dig de bedste fordele og ydelser. Find den bedste a-akasse, som passer til dine behov og giv dig selv tryghed i dit arbejdsliv.

Hvad får du med en a-kasse?

Din a-kasse gør mere for dig end bare at udbetale dagpenge, hvis du går hen og blive arbejdsløs. En a-kasses fineste opgave er også at sørger for, at du bliver klædt ordentlig på til igen at komme ind på arbejdsmarkedet.

En a-kasse står bl.a. for:

• Vejledningssamtaler når du skal finde job
  • Bringer ledige danskere ind i arbejdslivet igen
  • Udbetaler feriepenge
  • Giver orlovsydelser til børnepasning
  • Sørger for din efterløn
  • Tilbyder kurser og efteruddannelser
  • Hjælper dig med CV og jobansøgninger

Din a-kasse arbejder sammen med fagforeninger, som i fællesskab har en mission om at minimere arbejdsløsheden i Danmark. Det kan være svært selv at komme i gang med at søge job, derfor hjælper din a-kasse dig godt i gang.

Den rigtige a-kasse for dig

Det er svært at sige, hvilken a-kasse som du skal vælge. Der er a-kasser som passer til forskellige aldre, forskellige fag og uddannelser eller bestemte grupper af mennesker.

Hvis du er i tvivl om, hvilken gruppe du tilhøre, så kan du med fordel vælge a-kassen FTFa. Dette er en a-kasse som passer for alle, og byder alle slags medlemmer hjertelig velkommen. Læs om a-kassen FTFa og bliv klogere på, hvordan du melder dig ind i dag. Du får masser af goder og ekstra ydelser med oven i hatten, når du vælger en god og alsidig a-kasse.

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.

Nyhed: Den usynlige bøjle der virker24.1.2023 10:00:00 CET | Pressemeddelelse

Drømmer du om at få et pænt smil, så kan behandling med invisalign måske være lige noget for dig. Ved behandling med invisalign får man behandlet skæve tænder, tænder med mellemrum og lignende, så man kan få et lige og pænt smil. Hvis det lyder som noget for dig, så se med videre her på siden, hvor du får alt den viden om behandling med invisalign, som er nødvendigt for at afgøre, om invisalign kunne være en behandling for dig. Vi ser således nærmere på hvad invisalign er, hvad det koster og hvor længe behandlingen varer. Behandling med invisalign foregår ved hjælp af en lille usynlig bøjle, en invisalign, der har til formål at rette skæve tænder. Behandlingen foregår hos en tandlæge, og du skal derfor søge råd og vejledning hos din egen tandlæge, hvis du ønsker at påbegynde et behandlingsforløb med invisalign. Selve behandlingsforløbet varierer i tid, og kan vare alt mellem 6 måneder og op til 18 måneder. Der er således tale om et længerevarende behandlingsforløb, hvilket er godt at v