Flemming Lunde udnævnt til ny filialdirektør i Andelskassen i Ringe

Flemming Lunde, filialdirektør i Andelskassen i Ringe

Andelskassen i Ringe har fået ny filialdirektør. Det drejer sig om den tidligere souschef i filialen, Flemming Lunde, som nu har overtaget roret. Flemming Lunde er ikke noget nyt ansigt i Andelskassen-regi. Faktisk har han været ansat i Andelskassen siden 1997 og har gennem årene varetaget flere forskellige jobfunktioner, blandt andet som kunderådgiver og som filialdirektør i bankens tidligere filialer i Gislev, Stenstrup og Kværndrup.

Flemming er oprindeligt udlært i det daværende Sydfyns Discontobank i Faaborg og har efterfølgende været ansat i seks år i Hafnia og Codan, hvor han blev uddannet exam. assurandør. I forbindelse med udnævnelsen til filialdirektør siger Flemming Lunde:

”Jeg har haft snart 22 år spændende og dejlige år i Andelskassen og har været med gennem hele processen med omdannelse fra andelsselskab til børsnoteret virksomhed. Det har givet mig en ballast og erfaring, som jeg nyder godt af i mit daglige arbejde. Jeg var derfor ikke i tvivl, da jeg blev tilbudt jobbet som filialdirektør i Ringe, da jeg mener, at vi i Andelskassen kan være med til at gøre en forskel som lokalt forankret pengeinstitut i Ringe og det øvrige Midtfyn.”

Privat bor Flemming i Faldsled med sin kone Gitte. Sammen har de en voksen søn, og de har netop fået deres første barnebarn. I fritiden er Flemming særdeles aktiv. Udover samvær med familie og venner prioriteres den årlige skitur og rejser til eksotiske rejsemål meget højt. Desuden spiller han fodbold, badminton og cykler på mountainbike, ligesom han varetager et mindre ”bijob” som formand for den lokale idrætsforening Faldsled/Svanninge S.G & I, som har cirka 800-900 medlemmer. Herudover er han medlem af Folkeoplysningsudvalget i Faaborg-Midtfyn Kommune.

For yderligere information, kontakt venligst kommunikationschef Tine Martlev Pallesen på telefon 87 99 30 33 / 23 72 55 70 eller pr. mail tmp@dabank.dk.

Flemming Lunde, filialdirektør i Andelskassen i Ringe

Mads Lyhne ansat som valuta- og kundechef i Danske Andelskassers Bank A/S19.6.2019 15:35:27 CESTPressemeddelelse

48-årige Mads Lyhne er ansat som valuta- og kundechef i Danske Andelskassers Banks Banking Services-afdeling, der er placeret i bankens hovedkontor i Hammershøj. Mads Lyhne har de seneste fem år været områdedirektør for finansområdet i Sparekassen Kronjylland. Privat bor han i Gistrup syd for Aalborg sammen med sin kone Tina og deres to sønner på 12 og 14 år. Fritiden går med golf og badminton samt familiens fælles hobby – rejser. ”Jeg kendte Danske Andelskassers Bank gennem Sparinvest-samarbejdet og var ikke i tvivl, da jeg fik tilbudt den spændende stilling som valuta- og kundechef. Serviceringen af mindre pengeinstitutter bliver en vigtig del af mit ansvarsområde, og det er også noget, jeg har erfaringer med fra mit tidligere job. Jeg glæder mig til fortsat at arbejde med dette segment i en mellemstor, ambitiøs lokalbank med en spændende strategi og korte beslutningsveje,” siger Mads Lyhne i forbindelse med ansættelsen.

Andelskassens Lokallånspulje støtter Stationsbygningen i Ringe med 17.000 kr.19.6.2019 09:33:18 CESTPressemeddelelse

Andelskassen i Ringe har doneret 17.000 kr. fra bankens Lokallånspulje til Stationsbygningen i Ringe. Begrundelsen er, at Stationsbygningen gør en stor og vigtig forskel i lokalområdet som initiativtager til en lang række aktiviteter, der er med til at skabe liv i Ringe og styrke fællesskabet. Det vil Andelskassen gerne være med til at støtte op omkring samtidig med, at banken med donationen vil vise sin opbakning til det lokale foreningsliv.