Firestjernet og midlertidig studiebolig på Hotel Crowne Plaza Copenhagen Towers.

BC Hospitality Group melder sig klar på banen for at hjælpe kommende studerende med med tag over hovedet op til studiestart i København. Det sker i samarbejde med lejebolig.dk.

Det er samme scenarie hvert år op til studiestart: Alles kamp mod alle for at gafle en eftertragtet studiebolig eller kollegieværelse inden det går løs i København, og i år er ingen undtagelse – nærmest tværtimod. Der er endnu mere pres på studieboliger som følge af de ekstra studiepladser der er oprettet, og det klassiske sabbatår på pause i denne omgang.

Denne gang er løsningen faktisk inden for rækkevidde, i hvert fald på den korte bane, for det er en kendt sag at de københavnske hoteller i allerhøjeste grad har savnet gæster denne sommer. For at få mere liv på hotelgangene og samtidig løse en akut udfordring, har BC Hospitality Group, som bl.a. driver Hotel Crowne Plaza Copenhagen Towers, valgt at allokere et antal værelser til håbefulde studerende indtil de har fundet en mere permanent løsning.

Crowne Plaza har allieret sig med lejebolig.dk, en af landets største boligportaler, som står for selve udlejningen af værelserne og er man på vej ud i sit nye studieliv, uden et sted at bo, er løsningen kun et par klik væk. Praktiske informationer, pris og beskrivelser af værelserne kan ses der.

”Vi har pladsen og kan uden problemer indrette hotellet så vores ”almindelige” hotelgæster og unge studerende kan være under samme tag. De værelser som udbydes som studieboliger er i en samlet blok, så logistikken og praktikken er på plads. Det giver rigtig god mening at tilbyde denne løsning her og nu, og så vi glæder vi os til mere liv i huset igen.” siger Jens Frank-Mikkelsen, General Manager, Crowne Plaza Copenhagen Towers.

Michael Eggert, lejebolig.dk: "Vi oplever lige nu en kraftig efterspørgsel efter ledige lejeboliger, så samarbejdet omkring hotelværelser er vi rigtig glade for. Det kan blandt andre give kommende studerende tag over hovedet, så boligsøgningen efter en mere permanent lejebolig kan ske i ro og mag den kommende tid, hvilket er i alles interesse."

Hotel Crowne Plaza Copenhagen Towers ligger i Ørestad, København, med metrostation og Amager Fælled som nærmeste nabo, og kun 10 minutter fra centrum.

BC Hospitality Group: Pressechef Karen Østerbye, kars@bchg.dk, tlf. 81 88 48 43

lejebolig.dk: Michael Eggert, michael@bolig.dk, tlf. 27 11 27 50

BC Hospitality Group er en af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality, og den samlede koncern råder over 1.584 hotelværelser, 162 møde- og konferencelokaler og ca. 200.000 m2 konference- og møde- og eventfaciliteter, med plads til over 30.000 personer, og består af: Bella Center Copenhagen, Comwell Conference Center Copenhagen, Crowne Plaza Copenhagen Towers, AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Copenhagen Marriott, CIFF, CIFF Showrooms og International House.

BC Hospitality Group har et stort og vigtigt byggeri i gang: En massiv udvidelse af Bella Center Copenhagen, med opførelsen af en ny kongreshal og i alt 14.000 nye m2, som forventes færdigt i første halvdel af 2021.

Om lejebolig.dk

lejebolig.dk er Freeway Koncernens boligportal med fokus på efter lejeboliger. Virksomheden blev startet i 2003 og er i dag vokset til at være én af Danmarks største boligportaler indenfor sit område. Lejebolig.dk sidder til dagligt sammen med vores søsterprodukter Bolig.dk og Hyrenbostad.se.

BCHG Future Job Fair - jobmesse for BC Hospitality Groups opsagte medarbejdere.19.9.2020 09:00:52 CESTPressemeddelelse

BC Hospitality Group har stablet en intern jobmesse på benene med det ene formål at hjælpe de mange medarbejdere, som er opsagt som konsekvens af coronakrisen, videre bedst muligt. Det er mandag 21.9.2020 fra kl. 9.00 – 14:30 i Bella Center Copenhagen og Cecilia Lonning-Skovgaard, borgmester for Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns Kommunes holder åbningstale.