Fire danskere deler glæden ved Lotto

Efter lørdagens Lottotrækning kan to danskere kalde sig nye medlemmer af millionærklubben - mens to andre må dele fornøjelsen: De vandt en million til deling.

For mange af os er det en drøm at vinde i Lotto, og vi dagdrømmer om, hvad vi ville bruge gevinsten til. Rejse en måned til Bali, et nyt køkken eller måske en ny elbil?

Drømme er der mange af, og efter lørdagens trækning skal fire heldige danskere nu finde ud af, hvilke af deres de vil indfri.

En heldig københavner spillede via sit PLUS-abonnement hos Danske Spil 10 rækker med Joker, til lørdag aftens trækning i Lotto. Og mon ikke vedkommende er glad for den beslutning i dag?

En af rækkerne bestod nemlig af de syv magiske tal, som udløste førstepræmien. Derudover havde den heldige vinder også en række med fire rigtige, og kan dermed se frem til at få intet mindre end 10.000.060 skattefri kroner til at forsøde tilværelsen med.

Københavneren er dog ikke den eneste, der kunne juble denne lørdag aften. Hver uge trækkes der nemlig lod om 2x1 million kroner blandt alle spillede rækker.

I denne omgang gik den ene Millionærgaranti-million til en heldig midtjyde, der havde købt sin kupon hos Kvickly i Ringkøbing.

Den anden million, der blev udtrukket via Millionærgarantien kommer ikke til at gøre nogen til millionærer: Den blev nemlig spillet via 'Spil Sammen', som er Danske Spils mulighed for at spille flere sammen. Og derfor er der ikke en millionær, der får glæde af gevinsten, men derimod to halvmilllionærer.

Vindertal Lotto, 19. februar

4, 5, 21, 22, 27, 28, 32

Tillægstal Lotto, 19. februar

Om Lotto

- Lotto startede d. 7. oktober 1989 og trækkes fast hver lørdag aften.

- Siden 2015 har Lotto haft en Millionærgaranti, der betyder, at der hver uge desuden bliver trukket lod om 2x1 mio. kr. blandt alle spillede rækker.

- Den højeste gevinst blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564.007 kr.

Om Millionærgarantien

Millionærgarantien fra Danske Spil sikrer, at der hver uge er to Lotto millionærer, uagtet resultatet af selve trækningen. De heldige vindere trækkes ud fra alle spillede rækker den pågældende uge. Der har indtil videre – siden den blev indført - været mere end 700 vindere af Millionærgarantien, og der udtrækkes fortsat to nye hver uge