Fire dages Elevated Order Days by CIFF er veloverstået og sætter et flot aftryk i sommerens modeuge.

Fra 9. – 12. august løb en særudgave af CIFF af stablen i Bella Center Copenhagen under navnet Elevated Order Days by CIFF. Coronakrisen har også stor indflydelse på og konsekvenser for modebranchen, og målet var at samle og støtte branchen og dermed fællesskabet. Det ligger i modemessens natur at fremme møde og interaktion mellem gæsterne via events og sociale aktiviteter, denne gang var ingen undtagelse.
Malina Lebrecht Hye, Director of Exhibitions siger: “Selvom denne sæson var i en anden udgave end den vi kender, var det enormt opløftende at brands og indkøbere stod sammen om at støtte hinanden og tage del i denne sæsons Copenhagen Fashion Week. Det var positivt at der blev prioriteret tid til at deltage i paneldiskussioner, tale bæredygtighed, nye trends og ikke mindst deltage i vores fællesmiddag med tid til gode snakke og videndeling”.
Dean Walker, Senior Buyer at END Clothing uddyber: “CIFF har givet os den første mulighed for fysisk at forholde os til produkter og brands igen hvilket er virkeligt vigtigt oven på næsten en hel sæson med virtuelle aftaler. Jeg forstår til fulde hvor svært det må være, under de eksisterende forudsætninger, og har ingen forventning om at nogen messer, uanset karakter, vil være et kæmpe event som det var før pandemien. Indtil vi har normale tilstande igen, er jeg overbevist om at det bliver komprimerede udgaver og et mix af fysisk og digitalt indhold”.
Rasmus Buus Nielsen, ejer og direktør for Sisters Point og Love & Divine deler glæden ved den fysiske messe: ”Mere end nogensinde var det vigtigt for os at deltage i denne sommers modeuge. Ikke kun for at bakke op om branchen, men også for at vedligeholde og pleje det gode forhold til vores kunder. Vi skal gøre det nemt for kunderne og det er den absolut vigtigste årsag til at fagmesser er så afgørende for os og branchen generelt. Det handler helt lavpraktisk om rettidig omhu. Digitale udgaver er et godt supplement, men den fysiske fagmesse er kommet for at blive og grunden til at vi fortsat støtter CIFF”.
Malte Kastrup, salgsansvarlig hos Woden: ”Woden valgte at bakke op om Elevated Order Days for at vise støtte til CIFF og branchen i en svær tid. Vi havde en god oplevelse med messen og det set up, som var muligt at tilbyde os leverandører og kunder i en mærkelig tid. Vi havde forberedt os godt med en masse aftaler med de kunder, som ønskede at deltage på CIFF. Vi havde ikke de store forventninger til den samme trafik som normalt, men vi fik da stadig en håndfuld nye kunder”.
Stemningen var anderledes og mere rolig end normalt, men jeg følte at man havde mere tid til kunder og fik en god snak om situationen og produkterne. Så vi er glade og tilfredse med at vi deltog i Elevated Order Days by CIFF, og at en messe kunne lade sig gøre trods omstændighederne. Vi håber på et kommende ”normalt” CIFF kan blive afviklet til februar”.
Jens Poulsen, grundlægger og ejer af dk company: ”Elevated Order Days by CIFF var meget anderledes, jeg ser den som en genstart. Det er faktisk den første messe i Europa, det er vigtigt, må ikke undervurderes og vi er glade for at komme i gang igen. Det er afgørende at være i øjenhøjde med kunderne, og det fysiske og personlige møde, hvor vi kan vise vores 22 brands frem har enorm betydning.
Efter tre måneders nedlukning er det bare godt lige at sige hej til hinanden, det er sundt og en del af tøjbranchen. Jeg plejer at sige at sammen er vi stærkest, det skaber energi, og mit ønske er at se alle haller fyldte, det tiltrækker kunder fra hele Europa. Tyskland og Holland drosler ned, hvorfor går vi ikke den anden vej og får de store internationale indkøbere her op”.
Planlægningen af CIFF FW21-22 er i fuld gang og afholdes traditionen tro i Bella Center Copenhagen 3. – 5. februar 2021 i forbindelse med vinterens modeuge.
Nøgleord
Kontakter
Malina Lebrecth Hye, Director of Exhibition Development - tlf. 50 60 44 90 - mhy@bellacenter.dk
Pressechef Karen Østerbye - tlf 81 88 48 43 - kars@bchg.dk
Billeder
Information om Bellagroup A/S
Om CIFF
Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) er Nordeuropas førende og mest innovative modeplatform. Her præsenterer de førende brands deres bud på trends og tendenser på kuraterede områder. CIFF er en fagmesse, der finder sted hvert halve år med brands fra hele verden.
CIFF opstod på den danske modescene i 1993 og har siden da gennemgået en rivende udvikling.
Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
CIFF Media and Fashion Forum Join Forces to Spark Dialogue and Drive Change in the Fashion Industry26.6.2025 09:02:33 CEST | Pressemeddelelse
Copenhagen, June 2025 – CIFF Media and Fashion Forum are launching a new editorial collaboration designed to strengthen the conversation around the future of fashion – in Denmark and abroad. With a shared ambition to bring new perspectives, analytical depth, and constructive dialogue to the industry, the partnership marks a new chapter in Danish fashion media.
Copenhagen Fashion Week and CIFF Announce Strategic Alliance to Support Emerging Nordic Talent18.6.2025 13:28:43 CEST | Pressemeddelelse
Copenhagen, June 2025 — Copenhagen Fashion Week and CIFF (Copenhagen International Fashion Fair) proudly announce a new strategic alliance, uniting two of Denmark’s most influential fashion platforms in a long-term commitment to foster and elevate emerging Nordic talent.
CIFF Kids Relaunch: renewed, recharged, and reimagined20.5.2025 13:51:08 CEST | Pressemeddelelse
CIFF Kids is back – renewed, recharged, and reimagined. Welcome to CIFF Kids 2.0 – a streamlined, no-fuss order fair built for business. With a sharp focus on the UK, Northern Germany, and the entire Nordic Region, we’re offering a simplified platform that speaks directly to the needs of today’s kids wear brands.
Bellagroup tager store skridt mod indfrielse af klimamål12.5.2025 07:59:11 CEST | Pressemeddelelse
Hvert år lukker Bellagroup dørene op for mere end en million hotel- og eventgæster, og mens der er fremgang i forretningen, er der nedgang i CO2e-udledningerne. I 2024 rundede virksomheden flere anselige milepæle, og Bellagroup har det seneste år taget store skridt mod at indfri gruppens CO2e-reduktionsmål.
Bellagroup opnår anerkendt SBTi-godkendelse af sine klimamål10.3.2025 09:58:09 CET | Pressemeddelelse
Bellagroup, som tæller Bella Center Copenhagen, Bella Arena, Copenhagen Marriott Hotel, AC Hotel Bella Sky og Crowne Plaza Copenhagen Towers, har opnået en vigtig milepæl i sin bæredygtighedsrejse: en officiel godkendelse af virksomhedens klimamål fra Science Based Targets initiative (SBTi). Det placerer Bellagroup blandt en eksklusiv gruppe af virksomheder i hospitality-sektoren, der har fået valideret deres CO2e-reduktionsmål efter de strengeste videnskabelige standarder.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum