Fire dages Elevated Order Days by CIFF er veloverstået og sætter et flot aftryk i sommerens modeuge.

Fra 9. – 12. august løb en særudgave af CIFF af stablen i Bella Center Copenhagen under navnet Elevated Order Days by CIFF. Coronakrisen har også stor indflydelse på og konsekvenser for modebranchen, og målet var at samle og støtte branchen og dermed fællesskabet. Det ligger i modemessens natur at fremme møde og interaktion mellem gæsterne via events og sociale aktiviteter, denne gang var ingen undtagelse.
Malina Lebrecht Hye, Director of Exhibitions siger: “Selvom denne sæson var i en anden udgave end den vi kender, var det enormt opløftende at brands og indkøbere stod sammen om at støtte hinanden og tage del i denne sæsons Copenhagen Fashion Week. Det var positivt at der blev prioriteret tid til at deltage i paneldiskussioner, tale bæredygtighed, nye trends og ikke mindst deltage i vores fællesmiddag med tid til gode snakke og videndeling”.
Dean Walker, Senior Buyer at END Clothing uddyber: “CIFF har givet os den første mulighed for fysisk at forholde os til produkter og brands igen hvilket er virkeligt vigtigt oven på næsten en hel sæson med virtuelle aftaler. Jeg forstår til fulde hvor svært det må være, under de eksisterende forudsætninger, og har ingen forventning om at nogen messer, uanset karakter, vil være et kæmpe event som det var før pandemien. Indtil vi har normale tilstande igen, er jeg overbevist om at det bliver komprimerede udgaver og et mix af fysisk og digitalt indhold”.
Rasmus Buus Nielsen, ejer og direktør for Sisters Point og Love & Divine deler glæden ved den fysiske messe: ”Mere end nogensinde var det vigtigt for os at deltage i denne sommers modeuge. Ikke kun for at bakke op om branchen, men også for at vedligeholde og pleje det gode forhold til vores kunder. Vi skal gøre det nemt for kunderne og det er den absolut vigtigste årsag til at fagmesser er så afgørende for os og branchen generelt. Det handler helt lavpraktisk om rettidig omhu. Digitale udgaver er et godt supplement, men den fysiske fagmesse er kommet for at blive og grunden til at vi fortsat støtter CIFF”.
Malte Kastrup, salgsansvarlig hos Woden: ”Woden valgte at bakke op om Elevated Order Days for at vise støtte til CIFF og branchen i en svær tid. Vi havde en god oplevelse med messen og det set up, som var muligt at tilbyde os leverandører og kunder i en mærkelig tid. Vi havde forberedt os godt med en masse aftaler med de kunder, som ønskede at deltage på CIFF. Vi havde ikke de store forventninger til den samme trafik som normalt, men vi fik da stadig en håndfuld nye kunder”.
Stemningen var anderledes og mere rolig end normalt, men jeg følte at man havde mere tid til kunder og fik en god snak om situationen og produkterne. Så vi er glade og tilfredse med at vi deltog i Elevated Order Days by CIFF, og at en messe kunne lade sig gøre trods omstændighederne. Vi håber på et kommende ”normalt” CIFF kan blive afviklet til februar”.
Jens Poulsen, grundlægger og ejer af dk company: ”Elevated Order Days by CIFF var meget anderledes, jeg ser den som en genstart. Det er faktisk den første messe i Europa, det er vigtigt, må ikke undervurderes og vi er glade for at komme i gang igen. Det er afgørende at være i øjenhøjde med kunderne, og det fysiske og personlige møde, hvor vi kan vise vores 22 brands frem har enorm betydning.
Efter tre måneders nedlukning er det bare godt lige at sige hej til hinanden, det er sundt og en del af tøjbranchen. Jeg plejer at sige at sammen er vi stærkest, det skaber energi, og mit ønske er at se alle haller fyldte, det tiltrækker kunder fra hele Europa. Tyskland og Holland drosler ned, hvorfor går vi ikke den anden vej og får de store internationale indkøbere her op”.
Planlægningen af CIFF FW21-22 er i fuld gang og afholdes traditionen tro i Bella Center Copenhagen 3. – 5. februar 2021 i forbindelse med vinterens modeuge.
Nøgleord
Kontakter
Malina Lebrecth Hye, Director of Exhibition Development - tlf. 50 60 44 90 - mhy@bellacenter.dk
Pressechef Karen Østerbye - tlf 81 88 48 43 - kars@bchg.dk
Billeder
Information om Bellagroup A/S
Om CIFF
Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) er Nordeuropas førende og mest innovative modeplatform. Her præsenterer de førende brands deres bud på trends og tendenser på kuraterede områder. CIFF er en fagmesse, der finder sted hvert halve år med brands fra hele verden.
CIFF opstod på den danske modescene i 1993 og har siden da gennemgået en rivende udvikling.
Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
TechBBQ og Københavns Kommune indgår strategisk partnerskab2.9.2025 13:21:12 CEST | Pressemeddelelse
Arrangøren bag Skandinaviens største internationale startup og tech-event, TechBBQ, indgår nu et strategisk partnerskab med Københavns Kommune. Ambitionen er at gøre København til en internationalt førende by for grøn og digital innovation.
Her er programmet for Bogforum 20251.9.2025 12:00:13 CEST | Pressemeddelelse
Den 7.- 9. november slår Bella Center Copenhagen dørene op til Bogforum 2025, og mange tusinde litteraturelskere i alle aldre kan se frem til et tætpakket program med forfattere fra ind- og udland, der berør nogle af tidens helt store temaer.
TechBBQ 2025: Verden samles i København til årets tech-topmøde11.8.2025 10:51:32 CEST | Pressemeddelelse
Fra TikTok og NASA til dansk klimatech: TechBBQ stiller skarpt på, hvordan teknologi former vores liv – og hvilke vigtige valg vi står overfor?
CIFF and Camera Buyer Italia Launch Formal Partnership to Strengthen Buyer Engagement Across Key European Markets31.7.2025 13:41:02 CEST | Pressemeddelelse
CIFF (Copenhagen International Fashion Fair), one of Europe’s leading fashion trade shows, is proud to announce a formal partnership with Camera Buyer Italia – Camera Fashion Retailers, aimed at enhancing buyer engagement and curation across strategic European markets. This partnership marks a new chapter in CIFF’s international hospitality program, which will begin with a soft rollout during the upcoming August edition and expand further in the following season. As part of the collaboration, Camera Buyer Italia will act as a strategic curator for buyers from Italy, Spain, France, and Germany. The organization will oversee the selection and integration of high-profile, high-impact buyers into CIFF’s hospitality program, elevating both the diversity and quality of attending retailers and expanding commercial opportunities for exhibiting brands. “CIFF has always prioritized quality over quantity - and this partnership with Camera Buyer Italia allows us to sharpen our focus on attracting
Bellagroup får ny CEO30.7.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En af Danmarks største virksomheder inden for hoteller, konferencer, events og hospitality får ny topchef
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum