Finsk vegansk isproducent åbner i Danmark

Nordic Gelato Factory producerer håndlavet, vegansk is baseret på lokale råvarer. Virksomheden har netop etableret sig i Danmark med egen fabrik i Charlottenlund og har åbnet sin første butik i Tivoli.
Foto: Heidi Lindroos

Den finske producent af vegansk is, Nordic Gelato Factory, har netop åbnet sin første butik i Danmark. På sigt forventer virksomheden at åbne en række butikker rundt om i landet og ansætte op mod 50 medarbejdere. Nordic Gelato Factory har etableret sig i Danmark med hjælp fra Copenhagen Capacity, som sat virksomheden i forbindelse med de rette kontakter og leveret information om danske rammebetingelser.

- Vi er glade for endelig at kunne tilbyde Nordic Gelato Factory til forbrugere i Danmark. De seneste år har vi oplevet stigende efterspørgsel på at udvide vores forretning. Danmark - og særligt København – er førende inden for ​​plantebaserede fødevarer, og vi ser frem til at tilbyde en række veganske produkter af høj kvalitet fri for laktose, gluten og allergifremkaldende ingredienser, udtaler Heidi Lindroos, grundlægger af Nordic Gelato Factory.

Vegansk Halloween i Tivoli

Nordic Gelato Factory har åbnet deres første butik i Danmark i forbindelse med Halloween i Tivoli, som løber frem til den 6. november. Her tilbyder virksomheden smagsvarianter som Evil Liquorice, Mrs. Draculas Strawberry, ScaryPumpkin, Ghostly Lemon og Vampire Blueberry – alle sammen veganske og baseret på lokale råvarer. Det glæder Copenhagen Capacity, at den finske isproducent har valgt at udvide i Danmark.

- Vi er meget glade for, at Nordic Gelato Factory har valgt at etablere sig i Danmark med egen fabrik. Der er en stor efterspørgsel blandt danske forbrugere på fødevarer af høj kvalitet og mindre eller ingen indhold af animalske produkter – både af hensyn til smag, folks helbred og ikke mindst klimaet, udtaler Niels Thun Andersen, Senior Business Development Manager Life Science i Copenhagen Capacity.