FINARO
Finaro , den globale indløser og bank, der er specialister indenfor international handel, har i dag offentliggjort Ruben Frimand Nielsen som Vicepræsident for Salg- og Forretningsudvikling for de Nordiske lande.
Tidligere business manager hos Mastercard, Ruben, vil lede vækststrategien i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Færøerne, Island og Grønland, side om side med udvidelsen af det globale Finaro-team. Inden han sluttede sig til Finaro, var Ruben ansvarlig for international porteføljeadministration, salg og produktstrategi, for afdelingen payments international hos Mastercard. Derfor er han klar til at bringe Finaros globale betalingsløsninger ud til virksomheder i en af de hurtigst voksende e-handels regioner i Europa.
Danske, svenske, norske og finske forbrugere brugte tilsammen 46,5 milliarder euro online i 2020, med 19% af de nordiske handlende der foretog online indkøb på tværs af grænserne . I Danmark købte mere end 90% af forbrugerne ind online i 2020, efterfulgt af 87% i Norge og 86% i Sverige . Disse tal forventes at stige i 2022, da forbrugerne har vænnet sig til disse indkøbsmetoder og gør brug af mobil handel såsom lokale digitale wallets og in-app payments.
Achiya Fried, Chief Commercial & Strategy Officer hos Finaro , fortæller: “Jeg er begejstret for, at byde Ruben velkommen. Vi har ambitiøse vækstplaner, og en central del af dette omfatter udvidelser i de Nordiske lande. Rubens betalingserfaring og viden indenfor strategi vil helt sikkert blive en af drivkrafterne for Finaros voksende fremdrift i regionen, og jeg ser frem til, at se hvad han kan gøre for teamet og for virksomheden.”
Igal Rotam, CEO for Finaro , siger: “Vi er begejstrede for, at Ruben slutter sig til vores virksomhed for at støtte denne vækst og udføre den strategiske plan for de Nordiske lande. Hans kompetencer og dybdegående indblik vil sikre, at Finaros kunder på det Nordiske marked har adgang til de innovative og banebrydende betalingsløsninger, som de har behov for, for at kunne betjene deres egne voksende globale kunder.”
Ruben Frimand Nielsen, Vicepræsident for Salg - & Forretningsudvikling hos Finaro, kommenterede om sin nye titel og arbejde : “Det er en utrolig spændende tid at blive en del af Finaro på og være en del af den stærke vækst og ambitiøse planer for fremtiden. Den varme velkomst, og mit eksisterende kendskab til virksomheden samt produkterne har givet mig en smidig overgang - og jeg ser frem til, at påtage mig rollen for væksten samt at sætte et fodaftryk på det Nordiske marked. Jeg ser frem til at komme i gang.’’
Rubens udnævnelse kommer efter det nylige skift af Finaros navn fra Credorax, der afspejler dens nye identitet og forpligtelse til at realisere dens vision for betalinger, hvor handel er uden landegrænser og fri for teknologiske, fysiske og geografiske begrænsninger. Efter et utroligt succesfuldt år i 2021, med mere end 10 milliarder US dollars i samlet behandlet volume for mere end 5.000 handelsdrivende, er Finaro dedikeret til at gøre komplekse betalinger enkle, kombineret med dens instinktive passion for kundeservice, som går langt videre end det normale.
Om Finaro
Finaro er en global betalingsudbyder der på tværs af landegrænser styrker den internationale handel gennem enkle betalinger og innovativ teknologi. Vores dedikerede team, enestående teknologiske formåen, produktinnovation og kundefokuserede tilgang, gør os i stand til at forenkle kompleksitet og skabe samlet købsoplevelse der medfører vækst og giver ro i sindet for vores kunder. For at lære mere kan du besøge www.finaro.com .
Se kildeudgaven på businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220322005960/da/
Information om Business Wire
Følg pressemeddelelser fra Business Wire
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Business Wire
Ant International and HSBC Test New Cross-Border Payments Solution Using Tokenised Deposits on Swift’s Network and Powered by ISO 2002211.12.2025 04:00:00 CET | Press release
ISO 20022-enabled solution allows blockchain interoperability on Swift’s network, using Ant International’s technology and HSBC’s Tokenised Deposit Service Integration with Swift’s network extends AML and anti-fraud capabilities to tokenised deposits transactions Proof of concept (POC) marks a step towards enabling seamless money movement across borders Ant International, HSBC and Swift today have completed a successful Proof of Concept (POC) for the cross-border transfer of tokenised deposits using ISO 20022 standards. The initiative leverages Swift’s global messaging network and HSBC’s recently launched Tokenised Deposit Service, combined with Ant International’s blockchain technology. The POC marks a key milestone in Ant International, HSBC, and Swift’s efforts to help businesses unlock the full benefits of tokenisation for enhanced liquidity, programmable finance, and 24/7 real-time settlement. As part of this initiative, Ant International and HSBC successfully integrated Ant Inter
Andersen Consulting styrker sit udbud af cybersikkerhed med tilføjelsen af S-RM11.12.2025 00:05:00 CET | Pressemeddelelse
Andersen Consulting indgår en samarbejdsaftale med S‑RM, en global efterretnings- og cybersikkerhedsvirksomhed, og styrker dermed sin evne til at understøtte globale kunder med risikostyring, hændelsesrespons og strategisk rådgivning. S-RM har hovedsæde i Storbritannien og leverer integrerede ydelser, der spænder over cyberrådgivning, digital efterforskning, hændelseshåndtering, virksomhedsefterretning og due diligence i forbindelse med transaktioner. Firmaet betjener family offices, kapitalfonde, Fortune 500-virksomheder og mellemstore virksomheder inden for bl.a. finans-, olie- og sundhedssektoren, og tilbyder praktisk cybersikkerhedsstyring samt tilpassede risikoplatforme. Med døgnåben hændelseshåndtering og dybdegående efterforskningsekspertise hjælper S-RM organisationer med at styrke deres modstandsdygtighed og træffe informerede beslutninger i komplekse miljøer. "I en tid, hvor trusler konstant udvikler sig, skal organisationer være proaktive, ikke reaktive," udtaler Heyrick Bon
Canva Unveils 2026 Design Trends: The Year of ‘Imperfect by Design’10.12.2025 23:52:00 CET | Press release
Canva’s third annual Design Trends Report uncovers insights from millions of Canva users and billions of designs to predict the must-know visual trends for creators and brands in 2026.90% surge in DIY-inspired searches, reflecting a shift toward raw, personal, and imperfect design.85% increase in searches for Zine and Substack inspired layouts as creators gravitate toward editorial style storytelling.80% of creators say 2026 is the year to regain creative control, embracing AI as a partner while prioritizing styles that feel human.54% growth in searches for clean layouts and simple branding as audiences gravitate toward pared back styles.527% surge in lo-fi aesthetic searches in favor of nostalgia driven, emotionally expressive visuals.220% jump in searches for “liminal” and “uncanny” content as lines between real and surreal blur. Canva, the world’s leading all-in-one visual communication platform, today unveiled its third annual Design Trends Report with bold predictions for creativi
Audiencerate Achieves Google Customer Match Partner Status, strengthening its role as a Global Data Provider10.12.2025 22:40:00 CET | Press release
Audiencerate, an international technology company specializing in data activation solutions and platforms within the AdTech and MarTech sectors, has been officially awarded by Google as a Customer Match Upload Partner. This certification is granted to a restricted number of global operators (https://support.google.com/google-ads/answer/7361372?hl=en) authorized to manage and onboard first-party data into the Google Ads and DV360 ecosystem. The company strengthen its strategic partnership with Google by adding the Customer Match Upload Partner accreditation to its existing status as a certified Google Data Provider. This new credential enables Audiencerate to seamlessly integrate proprietary audience segments and data into Google’s advertising platforms. The combination of these two accreditations represents an exceptionalsituation in the international landscape and solidifies Audiencerate's position in the digital advertising market, which is increasingly reliant on first-party data. T
Defence, Security and Resilience Bank (DSRB) Development Group – Official Statement10.12.2025 21:06:00 CET | Press release
On 8 September 2025, the Defence, Security and Resilience Bank (DSRB) Development Group convened a high-level meeting in the City of London with representatives from 37 nations, including all G7 members, alongside the European Commission, NATO, European Parliament, Global Banks, and Ratings Agencies to discuss the DSRB. A number of countries have now indicated their intention to begin the formal steps required to bring the DSRB into existence. This phased pattern of engagement is standard in the creation of international financial institutions, which typically begin with a core group of anchor nations and expand as additional members join through charter negotiations and subsequent capital rounds. The DSRB is designed to complement the European Union’s SAFE initiative, offering a broader multilateral platform that brings together NATO and Indo-Pacific nations and mobilises global capital to build the balance-sheet capacity required to finance nations’ defence spending and long-term res
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
