FINARO

Den Amerikanske betalings- og teknologigigant Shift4 køber Finaro- i en handel til en værdi af 575 millioner USD

Finaro (tidligere Credorax) , en global betalingsudbyder og Europæisk bank, der styrker international handel gennem teknologiske og enkle betalingsløsninger, har i dag offentliggjort, at de har indgået en aftale med Shift4 omkring salget af Finaro til en værdi af 575 millioner USD. Det kombinerede tilbud, fra begge virksomheder, skaber en positiv synergi af et globalt betalingsnetværk med en betydelig POS og eCommerce platform, på tværs af en bred vifte af vertikaler, der servicerer store og komplekse virksomheder med unikke løsninger. Sammen vil Finaro og Shift4 være bedre i stand til at forsyne virksomheder med globale betalingsløsninger gennem flere kanaler, og stå side om side med nogle af de største aktører i betalingsbranchen, heriblandt Adyen, Nuvei og WorldPay.

“Dette køb understreger vores offensive bestræbelser på, at levere en unified commerce oplevelse overalt i verden. Denne handel viser tydeligt vores evne til at støtte eksisterende transformerende og globale kunder, såsom SpaceX Starlink & St. Jude Children’s Research Hospital,” fortæller Shift4s CEO Jared Isaacman.

Finaro vil levere den globale infrastruktur og den nødvendige banebrydende teknologi, for at føre Shift4s internationale ambitioner ud i livet om at levere en unified commerce løsning. Ved at integrere Finaros kapaciteter, vil Shift4 være i stand til at udvide virksomhedens nuværende serviceydelser overalt i verden, inklusiv dens næste generation af SkyTab POS-løsning, Shift4Shop e-handelsplatform og VenueNext stadiontilbud. Shift4 har også mere end 425 softwareintegrationer og over 200.000 merchants, hvoraf mange har en multinational tilstedeværelse, og giver øjeblikkelige internationale muligheder, som der nu kan åbnes for som et resultat af denne nyerhvervelse.

“Denne erhvervelse understreger, at vi har opnået, hvad vi har sat os for at opnå – at opbygge pålidelige betalingsbehandlingskapaciteter, som i sandhed er uden grænser, både hvad angår tilgængelighed og størrelse. At kunne anvende denne teknologi til SpaceXs Starlink-program, og andre der er tilsvarende i størrelsen, samtidig med også at kunne tilbyde vores virksomheder og partnere overalt i verden et bredere udvalg af produkter og serviceydelser, er realiseringen af dette mål på den mest konkrete måde, og vi er begejstrede over at blive en del af Shift 4- teamet,” fortæller Igal Rotem, CEO for Finaro.

For yderligere information om denne nyerhvervelse, besøg venligst præsentationssektionen på Shift4s Investor Relations website her .