Finansforbundet genvælger formandskab

Formand Kent Petersen og næstformændene Michael Budolfsen og Steen Lund Olsen er blevet genvalgt for de kommende tre år på Finansforbundets Landsmøde 2020, der grundet coronasituationen har været afholdt digitalt.

Formandskabet i Finansforbundet forsætter i de kommende tre år. Det står klart efter det første digitale landsmøde i Finansforbundets historie, da coronasituationen umuliggjorde et fysisk landsmøde som normalt.

Uden modkandidater blev Kent Petersen genvalgt som formand, mens Michael Budolfsen og Steen Lund på samme måde modtog genvalg som næstformænd på landsmødet, der også bl.a. vedtog et nyt sæt politiske indsatsområder for Finansforbundet.

’Jeg meget glad for og stolt over, at vi skal forsætte arbejdet i spidsen for vores fællesskab i Finansforbundet. Der er mange udfordringer omkring os, men vi har et stærkt og solidt fundament for at tage fat på de alle de områder og fronter, hvor vi skal gøre en forskel for vores medlemmer og det samfund, vi er en del af. Det arbejde ser jeg enormt meget frem til at fortsætte’, siger Kent Petersen.

Kent Petersen har været formand for Finansforbundet siden 2009. Michael Budolfsen blev valgt som næstformand for første gang i 2004, mens Steen Lund Olsen har siddet på posten siden 2017.

Markant ja til ny overenskomst i finanssektoren31.3.2020 13:28:21 CESTPressemeddelelse

Med 94 pct. af stemmerne har Finansforbundets medlemmer sagt markant ja til ny overenskomst ved den netop afsluttede urafstemning, hvor lige under 71 pct. af de stemmeberettigede benyttede sig af muligheden for at stemme. Dermed er overenskomsten på plads i finanssektoren pr. 1. april. ’Jeg er meget glad for, at så mange har bakket op om resultatet og givet deres mening til kende i en helt ekstraordinær tid’, siger Kent Petersen, formand for Finansforbundet.