Fik besked om gevinst på over 34 millioner kroner og troede det var telefonfis

En ung mand fra Frederikssund Kommune ramte i sidste uge den helt store Vikinglotto milliongevinst. Indtil videre har han kun investeret i en ny trøje, men har planer om rejser til både Grønland, USA og Australien.

I hans barndomshjem har de altid spillet Lotto om onsdagen, men forældrene har aldrig vundet andet end smågevinster. Siden er Lotto om onsdagen blevet til Vikinglotto, og manden har troligt fortsat med at spille med hver uge, efter han er blevet voksen. For kort tid siden ringede Danske Spil så til ham og fortalte, at vedholdenheden har givet pote. En stor, fed pote på intet mindre end 34,6 millioner kroner.

”Jeg var på vej på arbejde, og kørte på motorvejen, da hun ringede fra Danske Spil. Først troede jeg, det var telefonfis. Jeg var lige kørt ind i inderste spor for at tale, men da jeg fik beskeden, måtte jeg finde den nærmeste afkørsel, for jeg kunne mærke, at hjertet bankede”, fortæller den glade vinder.

Den første, han ringede til, var faderen. Men det var slet ikke nemt at få overbragt det glade budskab.

”Jeg kunne simpelthen ikke få det sagt, for jeg var stadig i chok. Jeg blev rørt, og begyndte faktisk at græde. Det gør jeg normalt ikke. Mine stemmebånd snørede sig sammen, og jeg prøvede at sige det til ham tre-fire gange, men kunne ikke, og kunne samtidig mærke, at han begyndte at blive lidt nervøs i den anden ende. Så fandt jeg ud af, at jeg godt kunne råbe, men ikke tale, så jeg råbte simpelthen til ham, at jeg havde vundet i Vikinglotto”, griner den unge mand højt.

Faderen sagde ”fedt, mand, tillykke med det”, og så blev manden bagefter nødt til også at råbe til sin far, at det var mere end 34 millioner kroner, han havde vundet.

Først og fremmest ny trøje, derefter et hus
Den heldige vinder kan på ingen måde beskyldes for at gå amok og efterlade en slipstrøm af tømte luksusbutikker og specialbilforhandlere. Indtil videre er det blevet til en ny trøje som erstatning for en med ødelagt lynlås, men også en god middag med kæresten og nylige planer om ”et af de lidt lækrere huse” i omegnen.

”Nu vil jeg leve mere, som jeg har lyst til, frem for at leve så økonomisk fornuftigt. Nu skal jeg leve lidt bedre. Jeg er både interesseret i godt tøj, teknik og biler. Før indgik jeg mange kompromiser, men det behøver jeg ikke mere. Samtidig vil jeg gerne have, at pengene holder resten af livet – jeg vil ikke sidde om tredive år og tænke, nå, det var så de millioner, nu er de væk”, siger den nøjsomme vinder fra Frederikssund-egnen.

Den glade vinder vil blive ved med at arbejde samme sted i samme stilling, da han godt kan lide sit arbejde og sin hverdag. Men den flotte gevinst betyder meget, især på det mentale plan.

”Som jeg talte med min kæreste om her i weekenden, så føles det anderledes, efter jeg har vundet. Alt er bare lettere nu. Jeg føler mig simpelthen let, og det føles nemt det hele. Jeg er mindre bekymret og mere afslappet nu, og har ikke den der, åååh, man skal spare. Jeg har lige haft nogle problemer med bilen og en dyr regning, men sådan noget bekymrer mig jo ikke mere. Jeg har bare mere frihed og føler mig enormt lettet”, fortæller den unge mand.

Den glade vinder har altså benene solidt plantet på jorden, men afslører dog planer om at ville besøge Grønland og Australien, og vil på road trip i USA inden for de næste år – og forventer også at dele en del af pengene med sin nærmeste familie.