Figenmarmelade fra Give nomineret til prestigefyldt international detailpris
Figenmarmelade, som Give Konfekture producerer til Lidl Danmarks Deluxe-serie, har fundet vej til nomineringslisten over årets bedste morgenmadsprodukter ved European Private Label Award.

Det anerkendte European Supermarket Magazine er igen i år vært for European Private Label Awards, som kårer de mest slagkraftige og innovative produkter, der er til salg hos de europæiske dagligvarekæder.
I år har et af Lidl Danmarks egne produkter, Figenmarmelade fra dagligvarekædens Deluxe-sortiment, fundet vej til nomineringslisten over årets bedste morgenmadsprodukter.
Marmeladen produceres af Give Konfekture, hvor direktør Jacob Jensen er stolt over, at virksomhedens produkt i Lidl nu er i finalen ved den prestigefyldte, internationale detailpris.
”Vi er utrolige glade og stolte over nomineringen. Det betyder, at der bliver lagt mærke til vores produkter, og det er en stor anerkendelse af vores arbejde med at udvikle kvalitetsprodukter til dagligvarekæder som Lidl. Nu håber vi selvfølgelig, at vores marmelade går hele vejen og vinder prisen som det bedste morgenmadsprodukt,” siger Jacob Jensen, direktør hos Give Konfekture.
Hos Lidl Danmark glæder indkøbsdirektør, Rasmus Pape, sig ligeledes over den fornemme nominering.
”Vi har stort fokus på at udvikle vores egne private label-produkter, og her er Figenmarmeladen fra Deluxe-sortimentet et godt eksempel. Deluxe-serien klarer sig supergodt i butikkerne, og vi har oplevet, at kunderne vælger en række af produkterne fra Deluxe til, når de handler i Lidl.”
Nyt eksporteventyr i vente
Den familieejede virksomhed i Give blev grundlagt i 1989 og producerer i dag marmelade- og frugtblandinger til blandt andet detailmarkedet.
I 2018 indgik Give Konfekture et samarbejde med Lidl Danmark, og det har åbnet dørene til nogle helt nye eksportmarkeder.
”Vores samarbejde med Lidl Danmark har skabt adgang til nye markeder uden for landets grænser, hvor vores produkter nu skal testes af i flere Lidl-lande. Det giver os muligheder for at komme endnu længere ud med vores produkter i Europa. Vi er nu spændte på, hvad europæernes smagsløg mener om marmelade fra Give – og om nomineringen til European Private Label Awards kan skabe positiv interesse og være med til at åbne nogle nye døre,” siger Jacob Jensen.
Figenmarmelade er et blandt fire nominerede produkter til årets morgenmadsprodukt.
Vinderne af European Private Label Awards 2022 kåres i marts.
Fakta om Lidl Deluxe
Deluxe er en luksuriøs kollektion af mad- og drikkevarer, som du finder eksklusivt i Lidl. Alt i vores Deluxe-sortiment er særligt udvalgt for dets kvalitet og håndværk. Under vores Deluxe-sortiment finder du både lækre oste, smagfuldt pålæg, søde desserter og meget mere.
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder

Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 138 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Flere MSC-certificerede skaldyr fra Limfjorden til danskerne: Vilsund Blue og Lidl intensiverer samarbejdet10.5.2022 06:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl har netop lanceret produktserien ’En bid af Danmark’ for at gøre det nemmere at vælge lokale, danske kvalitetsprodukter. En af de danske leverandører er Vilsund Blue fra Nykøbing Mors, der glæder sig til at tilbyde skaldyr, som er certificeret af MSC.
Lidl henter international profil: Zita Szlavikovics bliver første kvindelige salgsdirektør i Danmark6.5.2022 10:22:59 CEST | Press release
Zita Szlavikovics er ny salgsdirektør i Lidl Danmark. Med mere end 20 års erfaring indenfor detail og handel samt bestridelse af stillinger som salgsdirektør og stedfortrædende CEO i andre Lidl-lande er Zita Szlavikovics godt rustet til opgaven.
Økologisk ø-ost, bæredygtigt muslingefiskeri og fynsk rygeost: Lidl sætter endnu flere lokale, danske varer på hylderne28.4.2022 06:16:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl har udvidet sit samarbejde med 15 små og mellemstore danske producenter. Her er lokale specialiteter som håndlavet fynsk rygeost, stenkværnet mel og håndplukkede muslinger fra Limfjorden i højsædet som en del af i dagvarekædens nye sortimentskampagne ”En bid af Danmark”.
Lidl donerer snacks og drikkevarer til Klovneløb i 56 byer, når tusindvis løber for Danske Hospitalsklovnes arbejde22.4.2022 12:23:00 CEST | Pressemeddelelse
For 11. år i træk afholder Danske Hospitalsklovne Klovneløb, og i år donerer Lidl snacks og drikkevarer til løbene i hele 56 danske byer. Her mødes familier og venner og løber for at samle penge ind, så endnu flere hospitalsklovne kan gøre en forskel for indlagte børn og unge på hospitaler i Danmark.
Så blev der lagt låg på: Lidl fejrede rejsegilde på sit nye hovedkontor i Aarhus21.4.2022 17:45:56 CEST | Pressemeddelelse
Byggeriet af Lidls danske hovedkontor på Godsbaneområdet i midten af Aarhus skrider hastigt frem. Torsdag d. 21. april blev der, som man siger blandt fagfolk, ’lagt låg på’, hvilket betyder, at råhuset står færdigt, og det blev markeret med taler, solskin og pølsevogn.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum