Field's Shoppingcenter

Field´s åbner international børnehave på rooftop

Rooftop Daycare Kindergarten i Field´s har dansk- og engelsksproget personale og er især attraktiv for udstationerede i Danmark med et globalt udsyn, som de ønsker at give videre til deres børn.
Rooftop Daycare Kindergarten i Field´s får dansk- og engelsksproget personale og er især attraktiv for udstationerede i Danmark med et globalt udsyn. Foto: PR.

Udstationerede på hovedkvartererne i København søger institutioner med engelsktalende personale, så børnene kan holde fast i et internationalt udsyn, mens forældrene arbejder i Danmark. Det behov imødekommer en ny børnehave på rooftop i Field´s.

Ifølge Thomas Thomsen, Shopping Center Manager i Field’s, giver den nye børnehave en fantastisk mulighed for ansatte i Field´s

Vi vil gerne gøre Field´s til en endnu mere attraktiv arbejdsplads. Vi tiltrækker folk med globale karrierer, så børnehaven vil dække et behov hos vores medarbejdere med et internationalt blik på verden. Derudover vil det naturligvis være en fordel for flere af vores medarbejdere, at de kan slippe for transporttid til og fra institutionen, fortæller Thomas Thomsen, Shopping Center Manager i Field’s.

Han pointerer, at børnehaven er åben for alle, og at personalet både taler engelsk og dansk.

Skal kunne tale engelsk

Radhika Larsen er initiativtager til den nye børnehave, som hun også er daglig leder af. Hun er tidligere leder af en børnehaveafdeling i Valby, der har mange børn af forældre med internationale karrierer.

– De udstationerede forældre er især glade for, at vi taler engelsk. Det handler ikke om børnene, for de lærer hurtigt at skifte mellem dansk og engelsk, men om de voksne, som gerne vil kunne følge med i deres børns hverdag og have en god dialog med personalet om børnenes udvikling, værdier og læring.

Hos Field´s er de glade for at kunne imødekomme et behov hos det internationale community i København:

– Vi mener det, når vi siger, at vi vil være på et internationalt niveau. Vi arbejder på at skabe totaloplevelser på tværs af shopping, dining og entertainment, som matcher shoppingcentrene i de store metropoler. Og vi er glade for og stolte af at lægge hus til en institution med internationalt udsyn for udstationerede på hovedkontorerne, som der bliver flere og flere af i Ørestaden, udtaler Thomas Thomasen.

Maersk-inspiration giver mere tid til børnene

Med børnehaven i Field´s vil Radhika Larsen videreføre værdierne fra den børnehave, hun kommer fra:

Vores arbejdsmoral er helt speciel, for os er arbejdet mest af alt en livsstil. Det betyder, at vi har et ekstremt lavt antal sygedage blandt vores medarbejdere. Jeg er nok præget af min tid som marketingschef i et Maersk-selskab i Indien, som også var mere livsstil end job for mig. Herfra har jeg også taget en stram tidsstyring med, som hjælper os med at frigøre tid, som vi kan bruge sammen med børnene.

Børnehaven åbnede fredag den 5. april kl.14.00 med blandt andet taler af den indiske ambassadørfrue og Vækstfonden, som har støttet børnehaven.

Thomas Thomsen
Shopping Center Manager, Field´s
thomas.thomsen@steenstrom.com

Radhika Larsen
Leder, Rooftop Daycare Kindergarten
radhika.larsen@gmail.com

Billeder

Download
Ny børnehave på rooftop i Field´s imødekommer et behov hos udstationerede i København, som søger institutioner med engelsktalende personale. Foto: PR.
Download
Jeg er nok præget af min tid som marketingschef i Maersk, herfra har jeg taget en stram tidsstyring med, som frigør tid til børnene, udtaler Radhika Larsen, daglig leder af den nye børnehave i Field´s. Foto: PR.
Download
Vi tiltrækker folk med globale karrierer, så børnehaven vil dække et behov hos vores medarbejdere med et internationalt blik på verden, udtaler Thomas Thomasen. Foto: PR.
Download
Vi er glade for at lægge hus til en institution med internationalt udsyn for udstationerede på hovedkontorerne, som der bliver flere og flere af i Ørestaden, udtaler Thomas Thomasen. Foto: PR.

Information om Field's Shoppingcenter

Field's Shoppingcenter
Arne Jacobsens Allé 12

Field’s er Danmarks største shoppingcenter. Centret tilbyder oplevelser for hele familien og rummer blandt andet Nordisk Film Biografer med 9 sale og 1.500 sæder, 24 spisesteder og cafeer samt nogle af de største, internationale fashion brands. www.fields.dk