Fibia P/S

Fibernet til Vordingborg

5000 boliger og virksomheder kan nu se frem til lynhurtigt internet. Fibia er i gang med at lægge fiberkabler i jorden i den centrale del af Vordingborg.

En lynhurtig og stabil internetforbindelse er lige så nødvendig og naturlig som vand i hanen og strøm i kontakten.

Derfor er Fibia i gang med at tilbyde alle andelshavere i Andel en ordentlig internetforbindelse.

-       Og nu er turen kommet til den centrale til af Vordingborg. Vi er så småt i gang og når vi skal bygge en helt ny infrastruktur, kan det ikke undgås, at vi kommer til at fylde lidt i gadebilledet og vi kan heller ikke undgå at gå lidt i vejen, fortæller Planlægingschef hos Fibia, Martin Cloos Ladefoged.

Han tilføjer:

-       Vi er som regel ikke på den samme vej ret lang tid ad gangen. Og en stor del af arbejdet er også at blæse fiberen gennem rørene og få det helt i husene, men det hverken fylder eller larmer på vejen.

Arbejdet forventes at vare frem til næste sommer.

Massive investeringer

Fibia, der er ejet af de to andelsejede energi- og fibernetkoncerner NRGi og Andel, har forpligtet sig til at give alle andelshavere i de to ejerselskaber tilbud om en ordentlig internetforbindelse inden udgangen af 2023.

Alene i 2021 forventer Fibia at investere omkring 1 milliard kroner i at komme med fibernet til omkring 70.000 adresser i Region Sjælland.

For pressen: Rasmus Carlsen, mobil 30 28 67 20

Øvrige henvendelser: Fibias kundeservice på telefon 70 29 24 44