Festools nye skrue-/boremaskiner er alsidige, effektive og fulde af råstyrke

Festools to nyheder indenfor skrue- og boremaskiner: QUADRIVE TPC og TDC 18/4 er effektive, hårdføre og alsidige. Takket være stor styrke og høje omdrejningstal klarer de også de største belastninger. Håndværkeren kan frit skifte mellem fire gear og får belyst arbejdsområdet med LED-lys. Og takket være Festools unikke KickbackStop-teknik bliver han/hun ikke udsat for pludselige ryk i håndleddet, når maskinen møder modstand.
Festool QUADRIVE TPC og TDC 18/4 med KickbackStop kommer i handlen fra april 2021.

Festools QUADRIVE TPC og TDC 18/4 skrue- og boremaskiner er ekstremt fleksible og imødekommer stort set alle behov på byggepladsen og i værkstedet. Den smarte FastFix-tilslutning gør det muligt at skifte forsats og bits uden brug af værktøj – for fleksibel boring, skruning, vinkelboring og vinkelskruning. Og maskinen er naturligvis i ledningsfri akku udgave.

Fleksibilitet kendetegner også den robuste firetrins metalgearkasse med enorm styrke og høje omdrejningstal, der gør maskinerne egnede til anvendelse på alle materialer. De klarer selv de største belastninger uden problemer. Med den nye TPC og TDC skifter man direkte fra og til et hvilket som helst gear. Det sparer tid og er et smart supplement til den i forvejen ergonomiske håndtering.

”Vi er stolte af at kunne lancere disse uovertrufne skrue- og boremaskiner. Vores Quadrive-nyheder klarer selv de største belastninger uden problemer,” siger Festools Head of Sales & Marketing DK Michael Petræus og fortsætter:

”TPC-modellen er en kraftkarl, der giver 40 procent højere drejningsmoment end sine forgængere. Den har en slagfunktion, der gør, at man borer gennem murværk, som var det smør. Det er en helt ny fornemmelse at arbejde med den,” siger han.

Ergonomiske skrue- og boremaskiner – også for venstrehåndede

De nye maskiner ligger perfekt i hånden takket være deres udmærkede grebsergonomi og kompakte konstruktion. Desuden er det slut med farlige situationer, hvor man får vrid i håndleddet. Hvis værktøjet møder modstand, aktiveres den intelligente KickbackStop-teknologi. En anden ergonomisk forbedring er gearskiftet, der foregår helt uden mellemtrin og med mulighed for hurtige omskiftninger i alle retninger.

En gratis App giver blandt andet venstrehåndede mulighed for at omstille højre-venstre-kontakten, så grebet ved højreløb kommer til at sidde på højre side af maskinen. Derudover kan man foretage softwareopdateringer eller oprette en reparationsordre. Appen gør det også muligt at regulere LED-belysningen af arbejdsområdet.

Slitagefri motor med optimal effekt

Uanset om der skal arbejdes i træ eller i metal, er den nye akku bore- og skruemaskine hårdfør og garanterer både ekstrem belastningsevne og udholdenhed med sin børsteløse EC-TEC-motor.

EC-TEC-motoren arbejder slitagefrit uden kul og omdanner batteriets energi til optimal effekt stort set uden tab. Desuden garanterer den digitale motorstyring en maksimal levetid: Mikroprocessorer overvåger og styrer temperatur, spænding og strømforbrug for motor, elektronik og batteri. Den ekstremt robuste metalgearkasse lader ingen ønsker uopfyldt, uanset arbejdssituation: fra skruning med op til 75 newtonmeter drejningsmoment i 1. gear til præcis boring med 3.600 o/min i 4. gear begejstrer den nye maskine med sin intelligens, styrke og præcision.

Den nye QUADRIVE TPC 18/4 og QUADRIVE TDC 18/4 fås hos forhandlerne fra april - og til begge nyheder tilbydes nye sneglebor.

Yderligere oplysninger på: www.festool.dk

___________________________________

Tekniske data TDC og TPC

Batterispænding                                         18 V

Omdrejningstal i tomgang (/min)               500, 800, 2.350, 3.600

Maks. drejningsmoment 1. gear (træ/stål)50 / 75 Nm

Vægt med 4,0 og 5,2 Ah (kg)                     1,9 / 2,0

Borepatronens spændvidde (mm)              1,5-13

Klausulering

QUADRIVE QUADRIVE TPC og TDC 18/4 med KickbackStop er i handelen fra april 2021.

Billedmateriale

Vedlagte billeder skal krediteres Festool og må benyttes ved omtale af Festool og QUADRIVE TPC og TDC 18/4.

Pressekontakt:

FESTOOL Danmark ApS
Mobil: +46 40670 1053
E-mail: rikke.geert@festool.com

På Festool QUADRIVE TPC og TDC 18/4 muliggør den smarte FastFix-tilslutning et hurtigt forsatsskift uden brug af værktøj – for fleksibel boring, skruning, vinkelboring og vinkelskruning.
Mange forskellige forsatser kombineret med perfekt afstemt tilbehør gør både QUADRIVE TPC og TDC til de mest alsidige akku bore-/skruemaskiner – uovertrufne i deres klasse. Den smarte FastFix-tilslutning muliggør et hurtigt forsatsskift uden brug af værktøj – for fleksibel boring, skruning, vinkelboring og vinkelskruning.

Om Festool