Festools nye dyksave er dobbelt så hurtige og har større sikkerhed

Dobbelt så hurtig, men ikke nær så risikabel at bruge: I mange år har Festool leveret markedets bedste dyksave. Nu kommer nye, forbedrede modeller i handlen. Og der er tale om store forbedringer: Dyksavene saver nu dobbelt så hurtigt, og den batteridrevne dyksav TSC 55 K er mere sikker med teknologien KickbackStop.

Med den nye generation af savklinger og den øgede gennemslagskraft i den nye TSC 55 K kan man arbejde dobbelt så hurtigt.

Risikoen for farlige ulykker på grund af rekyl er reduceret væsentligt takket være Festools nye KickbackStop-teknik på den nye akku-dyksav TSC 55 K. Og den er også væsentligt mere effektiv.

Dobbelt så hurtig

”Vores dyksave har altid været overbevisende med deres præcise snit, høje kapacitet og ekstremt lange levetid. De er stadig lige pålidelige og har en meget høj snitkvalitet, men de arbejder nu også hurtigere end nogensinde,” siger Festools Head of Sales & Marketing DK Michael Petræus og fortsætter:

”Takket være den nye generation af savklinger og den øgede gennemslagskraft i den nye TSC 55 K kan man arbejde dobbelt så hurtigt. Også batteriets kapacitet er større. Det giver både maksimal saveffekt, udholdenhed til en hel arbejdsdag og perfekte snit,” fortæller Michael Petræus.

De nye savklinger på 1,8 mm, er perfekt tilpasset til Festools dyksave, har en kombination af mindre modstand, nye former på savtænderne og nye tænder af hårdt metal. Det giver højere hastighed, saveffekt og længere holdbarhed – men med samme fine snitkvalitet som vanligt.

Med systemtilbehør som føringsskinner, vinkelanslag og detaljer som en perfekt afstemt udsugning, får du endnu mere ud af saven.

TSC 55 K med KickbackStop og dobbeltbatteri

Rekyl er en af de vigtigste årsager til ulykker med dyksave. Ofte sker det på et millisekund, at saven springer op. Men med KickbackStop standser savklingen øjeblikkelig, og så standser savens bevægelse bagud også. Dette beskytter ikke bare materialet, man arbejder i, det minimerer også risikoen for personskader.

Og mens man arbejder med større sikkerhed med de nye savtyper, har man samtidig større bevægelsesfrihed, hvis man vælger akku-modellen. Uden at miste styrke:

”Der er stadig en forestilling om, at batteridrevne dyksave ikke er så stærke som de ledningsdrevne. Men de forestillinger gør vores nye akkumodel til skamme. Den seneste generation af kulfrie EC-TEC-motorteknik og dobbeltbatterisystem gør TSC lige så kraftfuld som en ledningsdrevet maskine,” siger Michael Petræus.

De nye dyksave og savklinger er i handlen fra april måned.

Læs mere på www.festool.dk

___________________________________

Tekniske data TSC 55 K Akku dyksav

Effekt                                                         18 / 36 V

Omdrejningstal i tomgang min-1                2650-3800/5200

Savklinge-diameter                                    160 mm

Vinkelområde                                            -1° til 47°

Skæredybde                                              0-55 mm

Skæredybde 45°                                        43 mm

Tilslutning til støvudsugning Ø                    27/36 mm

Vægt                                                         5,3 kg (2x18 V)

Sikkerhed                                                  KickbackStop Hurtigbremse

Klausulering

TSC 55 K Akku dyksaven KickbackStop er i handelen fra april 2021.

Billedmateriale

Vedlagte billeder skal krediteres Festool og må benyttes ved omtale af Festoo.

Pressekontakt:

FESTOOL Danmark ApS
Telefon: +46 40670 1053
E-mail: rikke.geert@festool.com

Rekyl er en af de vigtigste årsager til ulykker med dyksave. Ofte springer saven op på et millisekund. Men med KickbackStop standser savklingen øjeblikkelig, og så standser savens bevægelse bagud også.
De nye savklinger er perfekt tilpasset til Festools dyksave. En kombination af mindre modstand og nye savtænderne af hårdt metal gør saven 50 til 70 procent hurtigere.

Om Festool

Festools nye skrue-/boremaskiner er alsidige, effektive og fulde af råstyrke17.2.2021 08:00:00 CETPressemeddelelse

Festools to nyheder indenfor skrue- og boremaskiner: QUADRIVE TPC og TDC 18/4 er effektive, hårdføre og alsidige. Takket være stor styrke og høje omdrejningstal klarer de også de største belastninger. Håndværkeren kan frit skifte mellem fire gear og får belyst arbejdsområdet med LED-lys. Og takket være Festools unikke KickbackStop-teknik bliver han/hun ikke udsat for pludselige ryk i håndleddet, når maskinen møder modstand.

Med Festool SYS-PowerStation er der strøm på byggepladsen hele dagen16.2.2021 08:00:00 CETPressemeddelelse

Nu er det slut med afbrydelser og forsinkelser på byggepladser, fordi der skal findes strømkilder og trækkes kabler, eller der opstår overbelastning i byggestrømfordelerne og problemer med sikringer, der går. Eller generatorer, der skal rigges til. Med den nye SYS-PowerStation fra Festool har håndværkerne altid strøm inden for rækkevidde. Det giver maksimal frihed til at arbejde hvor som helst og når som helst. Plus et renere arbejdsmiljø.

Rullende træværksteder skal få unge til at vælge en karriere som håndværker30.10.2020 11:08:37 CETPressemeddelelse

Alt for få unge vælger i dag at tage en træfaglig erhvervsuddannelse. Sådan lyder budskabet i byggebranchen, der sukker efter flere kvalificerede, faglærte håndværkere. Et nyt samarbejde mellem U/NORD – Uddannelser i Nordsjælland, Trælast & byggecenter Johannes Fogs Fond og Festool vil styrke rekrutteringen med projektet ’Woodlab on Wheels.’ Målet er at give flere unge folkeskoleelever i Nordsjælland smag for de træfaglige erhvervsuddannelser og interesse for at arbejde i byggebranchen. Trælast & byggecenter Johannes Fogs Fond er hovedsponsor på projektet, mens Festool sponserer el-værktøjer til projektet.

Ny langhalssliber revolutionerer væg- og loftslibning1.7.2020 14:11:34 CESTPressemeddelelse

Indbygget LED-lys opdager med det samme ujævnheder under slibning og sikrer det perfekte resultat. En forbedret sugefunktion får sliberen til at suge sig mere fast på væg eller loft, hvilket giver mindre belastning på arme og ryg. Og så reduceres mængden af sundhedsskadeligt støv. Der er fordele på stribe for malere, pladetømrere og alle andre, der arbejder med renoveringshåndværk, når Festool til september 2020 lancerer en ny langhalssliber til vægge og loft.