Festival for selvstændige

Nu gentages succesen, og der afholdes igen ”Festival for selvstændige”. Så sæt kryds i kalenderen den 31. januar 2019, hvor Frederiksbergs borgmester, Jørgen Glenthøj, kommer og varetager den officielle åbning af den populære festival.

Ligesom sidste gang afholdes festivalen igen i KU.BE på Frederiksberg. Og igen er det serieiværksætter Toke Kruse, advokathuset Advodan, Regnskabsskolen og A-kassen DANA, der faciliterer begivenheden og giver nyttige råd og vejledning til de selvstændige erhvervsdrivende.

Sidste gang blev festivalen afholdt over to omgange på en dag med et arrangement midt på dagen og et arrangement om eftermiddagen/aftenen. Og selv om begge arrangementer trak fulde huse, så er der blevet ændret lidt på det til næste gang. Blandt andet bliver arrangementet kun afholdt én gang, hvorfor der dermed totalt bliver plads til 225 deltagere.

»Vi fik utroligt mange positive tilbagemeldinger sidste gang, vi afholdt ”Festival for selvstændige” – og det er også grunden til, at vi gentager succesen. Vi er dog blevet gjort opmærksomme på, at mange af de besøgende gik derfra sidste gang med et ønske om yderligere input fra Regnskabsskolen, Toke Kruse, Advodan og DANA - og særligt at arrangørenes indlæg skulle være længere. Det har vi taget til efterretning og derfor afholdes der kun én session på dagen, hvorfor vi naturligvis også forventer at kunne melde udsolgt,« siger Bendt Nolsøe, salgs- og marketingchef hos DANA.

Og han tilføjer, at målsætningen er, at man skal kunne gå derfra med konkrete værktøjer og et udvidet netværk.

»Jeg tror, at ”Festival for selvstændige” er blevet en succes, fordi de selvstændige får nogle konkrete værktøjer med i bagagen, som de omgående kan implementere i virksomheden. Derudover giver vi også rigeligt med mulighed for at netværke med andre selvstændige erhvervsdrivende. Når man sætter mere end 200 selvstændige sammen på et sted, så skaber det en enestående energi deltagerne imellem – det oplevede vi sidste gang, og det er jeg sikker på, at vi vil komme til at opleve igen den 31. januar 2019 – og det glæder jeg mig rigtig meget til,« siger Bendt Nolsøe.

Hos Frederiksberg Kommune er man også begejstrede over, at det netop er her, at festivalen bliver afholdt, og at man i år er indbudt til at foretage den officielle åbning.

»Vi lever af et driftigt erhvervsliv, og iværksættere har stor betydning for innovation og dermed for morgendagens vækst. Med de mange vidensinstitutioner og en dynamisk iværksætterscene på Frederiksberg, så er netop iværksættere et af de allervigtigste pejlemærker for byens erhvervsudvikling. Derfor er jeg særlig glad for at byde den tredje ”Festival for selvstændige” velkommen i KU.BE her på Frederiksberg,« siger borgmester Jørgen Glenthøj.

Tilmelding: https://dana.nemtilmeld.dk/122/

Pressekonsulent: Nikolaj Henum: 2141 9816