Ferring Pharmaceuticals og BioInnovation Institute indgår samarbejde

Ferring Pharmaceuticals og start-up inkubatoren BioInnovation Institute har netop indgået et innovationssamarbejde. Ferring Pharmaceuticals er førende inden for reproduktiv medicin og kvinders sundhed med specialområder inden for gastroenterologi / mikrobiom og uro-onkologi. Ferring's mission er at udvikle behandlinger, der hjælper mennesker med at opbygge familier og leve et bedre liv. Virksomhedens ekspertise er nøglen til det nye samarbejde.

Som del af samarbejdet vil Ferring hjælpe BII med at identificere de mest lovende projekter og tidlige opstartsvirksomheder for at fremme innovation. Ferring Pharmaceuticals vil også åbne dørene for start-up-virksomheder i BII’s programmer med adgang til branchespecifik R&D-ekspertise, specialviden og vejledning i forretningsudvikling.

”Vores samarbejde med Ferring Pharmaceuticals er BIIs første samarbejde med en større industrivirksomhed. Reproduktive sygdomme og kvinders sundhed er områder med mange udækkede behov og samfundsmæssige problemer, og BII skal hjælpe med at modne nye løsninger. Ferring er verdens førende inden for dette område og en ideel samarbejdspartner for os inden for dette strategiske område ”, siger Jens Nielsen, CEO for BioInnovation Institute.

Læs hele den engelske historie på BII’s website: https://bii.dk/news/bii-enters-first-industry-partnership/

Om BioInnovation Institute Fonden

BioInnovation Institute Fonden (BII) er en international non-profit fond, der er støttet af Novo Nordisk Fonden. BII driver en inkubator for at accelerere forskningsbaseret innovation og iværksætteri mod udviklingen af nye produkter og services til gavn for mennesker og samfund.

BII er lokaliseret i København i Danmark og tilbyder start-ups inden for farmakologi, sundhedsteknologi, bioindustri adgang til BII’s 3500 m2 højteknologiske laboratorier og levende kontormiljø, accelerations- og inkubationsprogrammer, kommerciel support, internationalt netværk og unikke fundingmuligheder. Start-up virksomheder støttes med op til DKK 10M og forskningsprojekter støttes med optil DKK 18M over tre år.

Siden dørene åbnede i 2018 har BII bevilliget mere end 335 millioner kroner til tidlige life science-projekter og start-up virksomheder. Læs mere påwww.bii.dk