Ferratum Denmark ApS

Ferratums hidtil største julebarometer 2018, har undersøgt juleforbruget blandt godt 23.000 globale forbrugere.

Del

Siden 2014 har Ferratum Group bedt sine europæiske- og Commonwealth-kunder om at dele deres forbrugsvaner. Undersøgelsen gennemføres to gange om året – én gang i sommerferien og én gang igen lige før jul. Formålet med undersøgelsen er at gennemgå vores kunders forbrugsadfærd i løbet af ferien, hvilke indkøbstyper der foretages, og hvordan udgifterne varierer mellem landene. Undersøgelsen undersøger også hvordan folk planlægger at tilbringe deres juleferie, hvilket land der vil bruge flest penge i løbet af sæsonen, hvem der vil bruge Airbnb som indkvartering, og hvilke lande der foretrækker online shopping frem for fysisk shopping i butikker. I vores seneste og største undersøgelse til dato, med over 23.000 respondenter, er vi glade for at dele resultaterne af FERRATUM JULEBAROMETER 2018 ™.

Ferratum Oyj (i det følgende “Ferratum”) har for nyligt gennemført sit niende og allerstørste internationale julebarometer, der undersøger juleforbruget i 19 lande. Over 23.000 respondenter deltog i undersøgelsen, som foretages to gange årligt i henholdvis jule- og sommerferien.

Julen står for døren, hvilket som hovedregel er ensbetydende med et godt indhug i pengepungen, når der skal gøres juleindkøb. Dog ser danskerne i år ud til at ville bruge færre penge på hjerternes fest. Mens andre skruer op for juleforbruget, ventes danskernes at spare på pengene på den kristne højtid. Danskerne har i sinde at bruge knap 13 procent af deres indkomst på gaver i julemåneden. Det viser en ny undersøgelse fra Ferratum. Denne nedadgående tendens er ganske overraskende og usædvanlig, da danskerne som regel plejer at ligge i førefeltet, når det gælder om at bruge penge op til julen, siger Country Manager i Ferratum, Jesper Hammer.

Faktisk beregner flere europæiske lande, herunder Finland (11%), Tyskland (10%) og Holland (10%) at bruge færre penge til julebudgettet i år, hvorimod at Mexico (48%), Brasilien (38%), Rumænien (29%) og Bulgarien (25%) løber med titlen som de største juleforbrugere, da de forventes at bruge størstedelen af deres månedlige disponible indkomst på gaver.

Når det drejer sig om julegaver, er vintertøj og mode den mest populære gave i år, hvorfor 16 procent prioriterer shopping af tøj øverst på julelisten efterfulgt af legetøj og spil (10%) samt søde sager og delikatesser (9%).

Læs mere om undersøgelsen i den vedhæftede fil. 

Med venlig hilsen 

Ferratum

Nøgleord

Vedhæftede filer

Links

Information om Ferratum Denmark ApS

Ferratum Denmark ApS
Strandvejen 125
2900 Hellerup

http://ferratum.dk

Ferratum Group er en international udbyder af mobile banking samt digitale forbrugs- og mindre virksomhedslån, distribueret og styret af mobile enheder. Ferratum, der blev grundlagt i 2005 og har hovedkontor i Helsinki, har ekspanderet hurtigt til 25 lande i hele Europa, Afrika, Syd- og Nordamerika og Asien-Stillehavsområdet.