Fensmark Brugsforening vender tilbage til Coop

Efter et år uden for Coop vender Fensmark Brugsforening nu tilbage. Pr. 1. januar 2019 bliver foreningen igen en del af Coop og stopper dermed samarbejdet med Dagrofa, Spar og MENY.

Butikkerne i Fensmark og Glumsø skifter navn tilbage til SuperBrugsen, mens butikken i Vallensved skal afvikles og har sidste åbningsdag senest 31. januar 2019, medmindre den rette kandidat, til at overtage butikken, viser sig inden da.

"Vi har lyttet til vores kunder og medlemmer, som savner Coop sortimentet. Fx varerne fra Änglamark og Thise, men også de gode medlemsfordele. Vores brugsforening har eksisteret siden 1875, hvilket kun har kunnet lade sig gøre, fordi vi har lyttet til og været imødekommende over for vores kunder. Det gør vi også nu, og derfor er vi nødt til at reagere," siger direktør Hans Larsen, Fensmark Brugsforening.

"Vores medarbejdere har ydet en kæmpe indsats, og Dagrofa har ligeledes gjort alt, hvad de kunne for os, men vi er nødt til at følge den efterspørgsel, der er fra vores kunder og medlemmer. Vi har en god dialog med Coop. Vi kan ikke være enige om alting, men det viser sig, at der er mere, der samler os, end der skiller os, og vi har aftalt at se fremad," siger Hans Larsen.

Butikken i Fensmark er et af Danmarks største supermarkeder og gennem mange år en sikker vinder i Coops målinger af kundetilfredshed. Fensmark Brugsforening har været gennem en kæmpe udvikling og vækst de sidste 20 år, hvor omsætningen er firedoblet. Butikken er anerkendt i lokalområdet for at igangsætte initiativer og udvikle sig – bl.a. ved at foretage flere store investeringer til udbygninger af butikken.

Omkring samarbejdet mellem Fensmark Brugsforening og Dagrofa, udtaler kædedirektør for MENY, Kenneth Pedersen: "Da Fensmark Brugsforening ønskede at være en del af Dagrofa, tog vi imod dem med åbne arme og har været glade for samarbejdet. Fensmark Brugsforening har på den måde ydet deres bidrag til væksten i MENY og SPAR. At brugsforeningen nu vurderer, at deres fortsatte udvikling kan ske bedre i Coop, kan vi blot tage til efterretning, sige tak for samarbejdet og ønske dem held og lykke fremover"

I Coop er adm. direktør Peter Høgsted tilfreds med, at Fensmark Brugsforening vender hjem.

”Jeg byder velkommen hjem til Fensmark Brugsforening og er glad for, at medlemmerne i Fensmark igen er blevet ejere og medlemmer af Coop,” siger Peter Høgsted.

Brugsforeningens medlemmer har i 2018 opsparet dividende, som de vil få udbetalt i februar 2019, som det hele tiden har været planen. Fensmark Brugsforenings medlemmer vil få mulighed for at genindtræde i Coops medlemsprogram med bonus, partnerfordele og medlemstilbud.

Yderligere information:

Direktør Hans Larsen, Fensmark Brugsforening, tlf. 40 27 77 54

Direktør Kenneth Pedersen, MENY, tlf. 41 99 35 46

Adm. direktør Peter Høgsted, Coop, tlf. 52 21 34 00

Årets første danske kartofler i butikkerne i morgen1.3.2019 05:00:00 CETPressemeddelelse

I morgen bliver det muligt at smage de første nye danske kartofler i år. De er avlet af Karl Larsen på Fyn, og det er Coop, der har købt dem. De vil derfor kunne købes i morgen – lørdag den 2. marts – i udvalgte Kvickly, SuperBrugsen og Irma-butikker på Sjælland og i hovedstadsområdet. Der bliver udbudt i alt 280 bakker a 200 gram. Prisen er 125 kr. pr. bakke. Sidste år kom de første danske kartofler i butikkerne en uge senere, nemlig 8. marts. Yderligere information: Indkøber Thomas Skjoldby, Coop Frugt og Grønt, 5221 4098