Femina henter redaktør fra Berlingske

Anne Wittorff Rusbjerg tiltræder som digital forsideredaktør/jourhavende på femina. Hun kommer fra en stilling som digital nyhedsredaktør på Berlingske.

Den 25. april tiltræder Anne Wittorff Rusbjerg, 32, en nyoprettet stilling som digital forsideredaktør/jourhavende på femina.

Anne kommer til Aller Media fra en stilling som digital nyhedsredaktør på Berlingske. Her har hun de seneste år har været med til at udvikle berlingske.dk samt været en del af Berlingskes udvidede redaktionsledelse. Inden da har hun bl.a. været nyhedschef på Fyens Stiftstidende.

I Aller Media skal Anne være med til at fortsætte den videre udvikling og styrkelse af feminas digitale og agendaskabende position.

- Foruden en fantastisk journalistisk næse, kommer Anne med en enorm erfaring og forståelse for, hvordan man udvikler og præsenterer sublimt aktualitetsindhold. Med de egenskaber vil hun komme til at spille en nøglerolle i den videre vækst og positionering af femina.dk som det dagsordensættende aktualitetsmedie for danske kvinder, siger chefredaktør for femina Isabella Hindkjær.

Anne Wittorff Rusbjerg ser frem til at skulle bidrage til feminas nye, markante medieprofil med endnu større fokus på aktuelle samfundsproblematikker.

- Jeg er meget imponeret over den udvikling, femina er i gang med. Da jeg stod i sommer og var højgravid, var det feminas artikler om manglen på jordemødre, der spøgte i mit hoved. Det er et godt eksempel på, hvordan femina er i gang med skærpe sin identitet som et medie, der tager kvinder - og ofte oversete problemer - seriøst. Den udvikling glæder jeg mig helt vildt til at blive en del af, siger Anne Wittorff Rusbjerg.

Magnus Hviid
magnus.hviid@aller.com

Information om Aller Media

Havneholmen 33

Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser 1,8 millioner danskere med hver måned i mindst en af vores titler og mere end 2,1 millioner bruger et af vores digitale universer.

Aller Media A/S er en del af Aller A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.