Danske Spil A/S

Fejl i pressemeddelelse

I sidste uge fejrede Danske Spil et rekordår for de danske spillere, med god grund. Men der havde sneget sig en ærgerlig fejl ind i pressemeddelelsen.

Danske Spil kunne i sidste uge fortælle, at der blev udbetalt milliongevinster - altså præmier hvor gevinsten er over 1 mio. kr. - for samlet 1,6 milliarder kroner i 2021 på tværs af hele Danmark, men der var desværre sket en tastefejl. Det korrekte udbetalte beløb af milliongevinster i 2021 er 1,07 milliarder kroner for spillene Lotto, Vikinglotto, Eurojackpot og Joker. Det er dog stadig det højeste beløb siden 2017.

Samlet set hvis alle præmier medregnes - også dem under 1 mio. kr. - er der præcis blevet udbetalt 2.123.647.306 skattefri kroner i gevinster, hvilket også er rekord for lotterierne Lotto, Vikinglotto, Eurojackpot og Joker.

Information om Danske Spil A/S

Danske Spil A/S