FDM og Spirii går sammen om at tilbyde markedets mest attraktive ladeløsning

Det giver god mening at undersøge markedet for ladeløsninger, inden du binder dig til en løsning, der på sigt kan blive unødigt dyr. Ladeoperatøren Spirii og FDM er nu gået sammen om at tilbyde markedets mest attraktive ladeløsning til FDMs medlemmer. De første mange bestillinger er allerede landet og parterne forventer stor efterspørgsel på deres løsning.

Danske bilister kører i gennemsnit ca. 16.000 kilometer om året og de fleste elbilister med mulighed for lade elbilen op derhjemme, oplader sjældent ude. I takt med at lademarkedet vokser og flere aktører sætter offentlige ladestandere op, bliver ladepriserne tilsvarende billigere og de dyre abonnementsløsninger på offentlig opladning  mindre attraktive.

Dette betyder også, at den bedste og billigste ladeløsning er den hvor du selv ejer ladeboksen, lader til egen strømpris og modtager refusion af elafgift. FDM og Spirii er nu gået sammen om at tilbyde den attraktive ladeløsning til FDMs medlemmer.

"Vi er meget glade for at kunne tilbyde denne løsning til vores medlemmer, da mange undersøgelser og test viser, at dette er den billigste ladeløsning, hvis du lader hjemme og kører mellem 5.000-30.000 km om året i din elbil", siger Kasper Hjorth, områdechef, EV/PHEV i FDM.

Et udstrakt samarbejde

Spirii og FDM gik sidste år sammen om at etablere offentlige ladestandere på Bornholm og det gode samarbejde har nu båret frugt og vokset sig større - til gavn for FDMs medlemmer med elbil.

"Ambitionen med Spirii er at sætte markedet og forbrugeren fri. Fri for dyre abonnementsbindinger og et lukket ladenetværk. Vi oplevede helt fra start stor efterspørgsel på ladeløsninger til hjemmet, der ikke bandt elbilister til leje af ladeboks og dyre fast-pris abonnementer, men samtidig sikrede dem service og support på deres ladeboks og muligheden for få refusion af elafgift. Det glæder os, at vi sammen med FDM nu kan tilbyde langt bedre løsninger til deres medlemmer," siger Tore Harritshøj, administrerende direktør i Spirii.

Stærk pris på ladeboks og installation

Når du har købt ladeboksen og installation hos FDM, betaler du 79 kr. om måneden for en serviceaftale hos Spirii. Serviceaftalen giver dig afgiftsrefusion, service og support på boksen og softwareopdateringer. Afgiftsrefusionen er 1,12 kr. pr. kWh for den strøm, der bliver brugt på boksen, og udbetales fire gange om året. Serviceaftalen er et krav for at købe ladeboksen.

Du kan styre opladning af din elbil via appen Spirii Go, hvor du også har adgang til forbrugsdata og kan tilgå Spiiris egne offentlige ladestandere og få adgang til et europæiske ladenetværk.

Den samlede pris for installation og ladeboks er 10.999 kr. Har du tidligere haft en ladeboks, og overholder den FDMs retningslinjer for en installation, er prisen kun 8.499 kr.

Læs mere om tilbuddet her

Fakta om tilbuddet:

• 11/22kW ladeboks (afhængig af strømstyrke til rådighed), Zaptec Home eller Zaptec Go
  • Wi-Fi-opkobling
  • 4G Modem
  • Certificeret kWh-måler til afregning af elafgiftsrefusion
  • Automatiske softwareopdateringer
  • 5 års garanti
  • Professionel installation
  • Kundesupport via Spirii hele døgnet
  • Serviceaftale inkl. refusion af elafgift til 79 kr./md

Spirii acquired by Edenred, strengthening industry leadership.27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Spirii, a leading provider of electric vehicle (EV) charging platform solutions, today announces its majority acquisition by Edenred – one of the world's largest providers of B2B mobility and digital payment solutions. The acquisition is set to fast-track electrification and decarbonization in the transportation sector across Europe, the US, and Latin America. At the same time, this new partnership will help strengthen Spirii’s industry leadership as it enters an exciting new phase of global expansion.

Spirii opkøbt af Edenred: Styrker global markedsposition27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Den danske softwarevirksomhed og ladeoperatør Spirii offentliggør i dag, at Edenred, en af verdens største betalings- og mobilitetsplatforme, overtager aktiemajoriteten i virksomheden. Opkøbet forventes at styrke Spiriis markedsposition i Europa, USA og Latinamerika. Handlen med Edenred er en afgørende milepæl i Spiriis vækstrejse og markerer en vigtig ny fase af virksomhedens globale ekspansion.

Übernahme von Spirii durch Edenred: Stärkung der Branchenführerschaft27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Spirii, ein globaler Anbieter von Ladeplattformen für Elektrofahrzeuge (EV), gibt heute die mehrheitliche Übernahme durch Edenred bekannt. Edenred ist eine führende digitale Plattform für Dienstleistungen und Zahlungen und ein weltweit führender Anbieter von B2B-Mobilitätslösungen. Die Übernahme soll die Branchenführerschaft von Spirii stärken und die Elektrifizierung und Dekarbonisierung des Transportsektors in Europa, den USA und Lateinamerika voranbringen. Mit dieser Partnerschaft tritt Spirii in eine spannende neue Phase der globalen Expansion ein und setzt damit einen wichtigen Meilenstein auf ihrer Reise.