FDB Møbler sætter rekord for vækst i år

Danskerne lægger mere vægt på ansvarlighed og bæredygtighed under Corona-krisen.

Det kan FDB Møbler konstatere efter at have oplevet en konstant stigende omsætning i år, hvor man har slået den ene salgsrekord efter den anden.

”Mens store dele af møbelbranchen har været hårdt ramt, har vi haft en uventet stor stigning i vores salg af både møbler og boligtextiler. Jeg tror forklaringen er, at forbrugerne i denne særlige periode lægger mere vægt på bæredygtighed og ansvarlighed,” siger direktør Ole Kiel, FDB Møbler.

På de møbler, der bærer de to officielle miljømærker, den internationale ordning FSC (Forrest Stewardship Council) og det nordiske Svanen, er salget steget med 30 procent i årets fem første måneder sammenlignet med den tilsvarende periode året før.

Målet for FDB Møbler er at være Danmarks mest ansvarlige møbelvirksomhed.

Væksten i salget har netop betydet ansættelse af flere nye medarbejdere.

FDB Møbler skiller sig ud på markedet på tre områder:

• De ikoniske design-klassikere fra bl.a. Børge Mogensen, Jørgen Bækmark og Mogens Koch.
  • Nye designs i tidens trend inden for både møbler og boligtilhør, skabt af nogle af nutidens bedste danske designere og arkitekter
  • Krav til bæredygtig produktion, dokumenteret af officielle certificeringsordninger, primært FSC og Svanen

Møbler og boligtilbehør sælges både fra FDB Møblers egne butikker i København (Trommesalen og St. Kongensgade), Aarhus, Odense, Aalborg, Gilleleje, Middelfart, Roskilde, Lyngby, på Coop.dk Shopping og hos en række af landets førende design- og bolighuse.

Yderligere information: Adm. direktør Ole Kiel, FDB Møbler A/S, 5159 2942

Ole.kiel@fdbmobler.dk

Coop skærper kamp mod madspild29.9.2020 08:59:24 CESTPressemeddelelse

Siden 2013 har Coop hvert år skærpet kampen for at reducere madspild. Og nu har Coop tilsluttet sig ”Danmark mod madspild” og forpligtiger dermed sig selv til at reducere madspildet med yderligere 50 pct. inden 2030. For at nå i mål, tager Coop flere midler i brug for, at det mad der ikke bliver solgt, kommer til glæde for flere. Samarbejdet med Too Good To Go bliver markant udvidet fra knap 500 til ca. 900 butikker, når fakta-kæden om en måned kommer med i Too Good To Go-ordningen, hvor allerede mange Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og Irma-butikker er med. Coop var den første dagligvarekoncern i 2016 der tilsluttede ordningen og til dags dato er der allerede reddet over 1 million måltider via To Good To Go. ”De seneste syv år har forandret forbrugernes syn på madspild. Før 2013 drejede de fleste forbrugerhenvendelser sig om for gamle varer. Nu handler det om, at vi kasserer for meget,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. ”Red Maden”-afdelinger, som er i de fleste Coop-but