FDB Møbler indtager Odense

28. september åbner FDB Møbler sin første butik i Odense. Det sker i Kongensgade, hvor butikken bl.a. kommer til at ligge tæt på Imerco, Værsgo og Bahne.

FDB Møbler slår efter sommerferien dørene op til sin første butik i Odense – og den anden på Fyn. I Kongensgade 37 åbner FDB Møbler en ca. 500 kvm. stor butik med et udvalg af de klassiske og ikoniske møbler, skabt af nogle af Danmarks største møbelarkitekter – samt helt nye designs.

”Vi glæder os til at komme til Odense, hvor vi ved, der er mange design- og kvalitetsbevidste kunder, som er interesseret i FDB Møbler,” siger kategorigruppechef Ole Kiel, FDB Møbler.

De klassiske FDB Møbler blev med stor succes relanceret i 2013 og er igennem tiden tegnet af bl.a. Børge Mogensen, der var leder af FDB Møbler fra 1942 til 1950, Mogens Koch, Jørgen Bækmark og Poul M. Volther.

De bliver primært solgt på www.coop.dk, men i 2015 åbnede den første FDB Møbelbutik. I dag er der butikker i Gilleleje, Lyngby, Middelfart, Roskilde, og Trommesalen i København – og fra august i Aarhus.

FDB Møbler har sammen med Nybolig Erhverv Odense været rundt i Odense by for at finde det helt rigtige lokale til de ikoniske møbler.

”Lokalet i Kongensgade, hvor der tidligere har ligget PINOC, egner sig godt til møbeludstilling grundet lokationen, det gode lysindfald og den store facade, hvor FDB Møbler får mulighed for god eksponering af møblerne. Lokalet andrager 384 kvm. butik og 200 kvm. kælder, hvilket giver FDB Møbler rig mulighed for at vise det store udvalg af de klassiske møbler frem”, udtaler erhvervsmægler Andreas M. Jensen, Nybolig Erhverv Odense.

Udover de kendte klassikere udvides sortimentet med nye danske designs, bl.a. af Johannes Foersom og Peter Hjort-Lorentzen og flere helt unge danske designere.

Butikken i Odense åbner den 28. september, hvilket markeres med en række åbningstilbud.

Yderligere information:

Kategorigruppechef Ole Kiel, FDB Møbler, 5159 2942

Distriktschef Rasmus Ruback Birkmose, 3071 4109

Direktør Bent S. Jensen, Nybolig Erhverv Odense, 2015 1989

Redaktionen er meget velkommen til åbningen. Tilmelding: gitte.matzen@fdbmobler.dk

Ny salgsdirektør i SuperBrugsen13.2.2019 12:00:00Pressemeddelelse

Jesper Gottschalck er udnævnt til ny salgsdirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen, pr. 1. april. Jesper Gottschalck er 38 år, og kommer fra en stilling som salgsdirektør for fakta, region Syd, et job han har haft de seneste tre år. Før da var han salgschef i to år i kæden, og inden havde han en 10 år lang karriere i forsvaret. Han er i gang med at tage en MBA. ”At arbejde med supermarkedsformatet i en kæde i vækst og sikre samspillet mellem brugsforeningerne og Coop, synes jeg er attraktivt og spændende,” siger Jesper Gottschalck. Han skal køre parløb med kædedirektør Jesper K. Andersen. ”Jeg er glad for, at Jesper vil være med. SuperBrugsen satser på to ting i disse år: At vinde hverdagen tilbage fra discount – og udvikle vores særpræg. Ikke mindst til det første har Jesper dyb viden og indsigt, som vi vil nyde godt af,” siger Jesper K. Andersen. Jesper Gottschalck efterfølger Ole Ebdrup Andreasen, der skal være direktør for Brugsforeningen for Middelfart og Omegn

Coop-kunder har besparelser for over 1,5 milliard kr. til gode7.2.2019 07:00:00Pressemeddelelse

Medlemmerne af Coop får automatisk samlemærker, for hver 50 kr. de køber varer for i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD. Men efter at medlemmer ikke får mærkerne fysisk, men digitalt, så hober besparelserne sig op. Lige nu har medlemmerne således 1,63 milliard kr. i ubenyttede samlemærker. Med samlemærkerne kan kunderne købe kendte mærkevarer med op til 78 procents rabat. I øjeblikket er det kvalitetsglas fra Spiegelau, man kan få meget billigt ved hjælp af samlemærkerne. ”Mange kunder er nok ikke klar over, at de har denne mulighed. Derfor vil vi godt gøre opmærksom på, at der er et stort uudnyttet potentiale for at gøre et godt køb,” siger loyalitets manager Thomas W. Pohlentz, Coop. Selv om kunderne har brugt samlemærker til at købe flere hundrede tusinde Spiegelau glas i den aktuelle kampagne, er der stadig mulighed for at bruge de ubenyttede samlemærker frem til 8. marts. Senere på året kommer der nye kampagner for kendte mærk