FDB Møbler indtager Odense

28. september åbner FDB Møbler sin første butik i Odense. Det sker i Kongensgade, hvor butikken bl.a. kommer til at ligge tæt på Imerco, Værsgo og Bahne.

FDB Møbler slår efter sommerferien dørene op til sin første butik i Odense – og den anden på Fyn. I Kongensgade 37 åbner FDB Møbler en ca. 500 kvm. stor butik med et udvalg af de klassiske og ikoniske møbler, skabt af nogle af Danmarks største møbelarkitekter – samt helt nye designs.

”Vi glæder os til at komme til Odense, hvor vi ved, der er mange design- og kvalitetsbevidste kunder, som er interesseret i FDB Møbler,” siger kategorigruppechef Ole Kiel, FDB Møbler.

De klassiske FDB Møbler blev med stor succes relanceret i 2013 og er igennem tiden tegnet af bl.a. Børge Mogensen, der var leder af FDB Møbler fra 1942 til 1950, Mogens Koch, Jørgen Bækmark og Poul M. Volther.

De bliver primært solgt på www.coop.dk, men i 2015 åbnede den første FDB Møbelbutik. I dag er der butikker i Gilleleje, Lyngby, Middelfart, Roskilde, og Trommesalen i København – og fra august i Aarhus.

FDB Møbler har sammen med Nybolig Erhverv Odense været rundt i Odense by for at finde det helt rigtige lokale til de ikoniske møbler.

”Lokalet i Kongensgade, hvor der tidligere har ligget PINOC, egner sig godt til møbeludstilling grundet lokationen, det gode lysindfald og den store facade, hvor FDB Møbler får mulighed for god eksponering af møblerne. Lokalet andrager 384 kvm. butik og 200 kvm. kælder, hvilket giver FDB Møbler rig mulighed for at vise det store udvalg af de klassiske møbler frem”, udtaler erhvervsmægler Andreas M. Jensen, Nybolig Erhverv Odense.

Udover de kendte klassikere udvides sortimentet med nye danske designs, bl.a. af Johannes Foersom og Peter Hjort-Lorentzen og flere helt unge danske designere.

Butikken i Odense åbner den 28. september, hvilket markeres med en række åbningstilbud.

Yderligere information:

Kategorigruppechef Ole Kiel, FDB Møbler, 5159 2942

Distriktschef Rasmus Ruback Birkmose, 3071 4109

Direktør Bent S. Jensen, Nybolig Erhverv Odense, 2015 1989

Redaktionen er meget velkommen til åbningen. Tilmelding: gitte.matzen@fdbmobler.dk

UNICEF og Irma gør Black Friday til Friday Donation20.11.2018 08:42Pressemeddelelse

Når de fleste på fredag den 23. november er optaget af Black Friday, går Irma den modsatte vej. Sammen med UNICEF har de skabt noget, der kan blive en ny tradition, Friday Donation. Her kan kunderne købe et postkort til 20 kr. De penge går ubeskåret til UNICEFS arbejde for verdens mest udsatte børn. ”Hver gang en af Irmas kunder vælger at donere, kan UNICEF sende otte poser livreddende jordnøddemos til nogle af verdens mest udsatte børn. Otte poser svarer til ca. 3 dages mad til et barn. Vi er taknemmelige for støtten, både fra en kæde som Irma, der har en lang tradition for at udvise ansvarlighed og fra Irmas kunder. Det er overskud, som gør en forskel”, siger Line Grove Hermansen, kommunikationsdirektør for UNICEF Danmark. ”I Irma har vi ikke noget mod, at andre kæder holder Black Friday, men det er langt fra den måde, vi arbejder på. Og det er langt fra den måde vores kunder værdsætter. Derfor er vi glade for at indgå dette samarbejde med UNICEF,” siger direktør Søren Steffensen, Ir