FDB Møbler indtager Jylland

31. august åbner FDB Møbler sin første butik i Jylland. Det sker i Guldsmedegade i Aarhus

Samme dag som Festugen begynder, slår FDB Møbler dørene op til sin første jyske butik. I den tidligere Fakta Q butik i Guldsmedegade 42 i Aarhus åbner FDB Møbler en ca. 300 kvm stor butik med et udvalg af de klassiske og ikoniske møbler, skabt af nogle af Danmarks største møbelarkitekter – samt helt nye designs.

”Vi glæder os til at komme til Aarhus og Jylland, hvor vi ved, der er mange design- og kvalitetsbevidste kunder, som er interesseret i FDB Møbler,” siger kategorigruppechef Ole Kiel, FDB Møbler.

De klassiske FDB Møbler blev med stor succes relanceret i 2013. De er igennem tiden tegnet af bl.a. Børge Mogensen, der var leder af FDB Møbler fra 1942, Mogens Koch, Jørgen Bækmark og Poul M. Volther.

De bliver primært solgt på https://shopping.coop.dk/kategori/fdb-moebler, men i 2015 åbnede den første FDB Møbler butik. I dag er der butikker i Gilleleje, Lyngby, Middelfart, Roskilde og Trommesalen i København. Nu er turen altså kommet til Aarhus.

Udover de kendte klassikere udvides sortimentet med nye danske designs, bl.a. af Johannes Foersom og Peter Hjort-Lorentzen og flere helt unge danske designere.

Åbningen markeres med en række åbningstilbud. I ugen op til åbningen vil der være en event i byen.

Yderligere information:

Brand manager Gitte Matzen, 5159 2952

Kategorigruppechef Ole Kiel, FDB Møbler, 5159 2942

Redaktionen er meget velkommen til åbningen. Tilmelding: gitte.matzen@fdbmobler.dk

Irma vil give stor rabat ved selv små prisfejl18.6.2019 06:00:00 CESTPressemeddelelse

Irma tager et nyt middel i brug for at undgå, at kunderne kommer til at betale en anden pris, end den der står ved varen. Fremover får kunderne en voucher – en kupon – der giver 10 procent rabat på hele det næste køb i butikken. Det betyder, at hvis man kommer til at betale for meget for en vare, så får man mere end normal kompensation ved næste køb Initiativet kommer efter, at en undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk har vist, at hver 4. kunde siger, at de hyppigt oplever prisfejl i supermarkedet. En analyse som You Gov lavede for dagbladet BT i februar i år viste, at færrest oplever fejl i Irma. ”Ganske vist kommer vi som regel bedst ud, når prisfejl bliver testet i forskellige sammenhænge. Men vi ved også, at det er noget af det, der irriterer vores kunder allermest. Og fejl kan ske for selv den bedste. Når det sker, er vi glade for, at blive gjort opmærksomme på det, så vi kan blive endnu bedre. Det er derfor, at kunden altså nu får en kompensation, der kan mærkes – af både kunden o

Coop: Det bliver et Folkemøde i bæredygtighedens tegn12.6.2019 13:30:45 CESTPressemeddelelse

Kan plastik være bæredygtigt, er sagen plantebøf, hvis vi alle dropper koteletterne, og kan virksomheder samarbejde sig til større bæredygtighed? Det er nogle af de emner, der er til debat i Coops telt foran Brugsen i Allinge under årets Folkemøde 13.-16. juni, hvor Coops huskokke laver mad, der flugter med debattemaet. ”Årets Folkemøde bliver for alvor i klimaets og bæredygtighedens tegn, og det er en enestående chance for at mødes og flytte noget sammen. Jeg er på Folkemødet for at møde nogle af Coops 1,8 mio. medlemmer og medejere, og for at drøfte idéer og holdninger til nye fælles løsninger. 61 procent af danskerne er bekymret for klimaet, og fordi vi i Coop er så tæt på borgernes hverdag, kan vi sammen skubbe meget på den dagsorden – og puffe politikerne i den rigtige retning, når der er behov for det,” siger Coops formand Lasse Bolander. På Folkemødet arbejder Coop, Røde Kors, Dansk Retursystem og Foreningen Folkemøde sammen om at samle pant ind til fordel for verdens udsatte. D