FDB Møbler indtager Jylland

31. august åbner FDB Møbler sin første butik i Jylland. Det sker i Guldsmedegade i Aarhus

Samme dag som Festugen begynder, slår FDB Møbler dørene op til sin første jyske butik. I den tidligere Fakta Q butik i Guldsmedegade 42 i Aarhus åbner FDB Møbler en ca. 300 kvm stor butik med et udvalg af de klassiske og ikoniske møbler, skabt af nogle af Danmarks største møbelarkitekter – samt helt nye designs.

”Vi glæder os til at komme til Aarhus og Jylland, hvor vi ved, der er mange design- og kvalitetsbevidste kunder, som er interesseret i FDB Møbler,” siger kategorigruppechef Ole Kiel, FDB Møbler.

De klassiske FDB Møbler blev med stor succes relanceret i 2013. De er igennem tiden tegnet af bl.a. Børge Mogensen, der var leder af FDB Møbler fra 1942, Mogens Koch, Jørgen Bækmark og Poul M. Volther.

De bliver primært solgt på https://shopping.coop.dk/kategori/fdb-moebler, men i 2015 åbnede den første FDB Møbler butik. I dag er der butikker i Gilleleje, Lyngby, Middelfart, Roskilde og Trommesalen i København. Nu er turen altså kommet til Aarhus.

Udover de kendte klassikere udvides sortimentet med nye danske designs, bl.a. af Johannes Foersom og Peter Hjort-Lorentzen og flere helt unge danske designere.

Åbningen markeres med en række åbningstilbud. I ugen op til åbningen vil der være en event i byen.

Yderligere information:

Brand manager Gitte Matzen, 5159 2952

Kategorigruppechef Ole Kiel, FDB Møbler, 5159 2942

Redaktionen er meget velkommen til åbningen. Tilmelding: gitte.matzen@fdbmobler.dk

UNICEF og Irma gør Black Friday til Friday Donation20.11.2018 08:42Pressemeddelelse

Når de fleste på fredag den 23. november er optaget af Black Friday, går Irma den modsatte vej. Sammen med UNICEF har de skabt noget, der kan blive en ny tradition, Friday Donation. Her kan kunderne købe et postkort til 20 kr. De penge går ubeskåret til UNICEFS arbejde for verdens mest udsatte børn. ”Hver gang en af Irmas kunder vælger at donere, kan UNICEF sende otte poser livreddende jordnøddemos til nogle af verdens mest udsatte børn. Otte poser svarer til ca. 3 dages mad til et barn. Vi er taknemmelige for støtten, både fra en kæde som Irma, der har en lang tradition for at udvise ansvarlighed og fra Irmas kunder. Det er overskud, som gør en forskel”, siger Line Grove Hermansen, kommunikationsdirektør for UNICEF Danmark. ”I Irma har vi ikke noget mod, at andre kæder holder Black Friday, men det er langt fra den måde, vi arbejder på. Og det er langt fra den måde vores kunder værdsætter. Derfor er vi glade for at indgå dette samarbejde med UNICEF,” siger direktør Søren Steffensen, Ir