FDB Møbler indtager Jylland

31. august åbner FDB Møbler sin første butik i Jylland. Det sker i Guldsmedegade i Aarhus

Samme dag som Festugen begynder, slår FDB Møbler dørene op til sin første jyske butik. I den tidligere Fakta Q butik i Guldsmedegade 42 i Aarhus åbner FDB Møbler en ca. 300 kvm stor butik med et udvalg af de klassiske og ikoniske møbler, skabt af nogle af Danmarks største møbelarkitekter – samt helt nye designs.

”Vi glæder os til at komme til Aarhus og Jylland, hvor vi ved, der er mange design- og kvalitetsbevidste kunder, som er interesseret i FDB Møbler,” siger kategorigruppechef Ole Kiel, FDB Møbler.

De klassiske FDB Møbler blev med stor succes relanceret i 2013. De er igennem tiden tegnet af bl.a. Børge Mogensen, der var leder af FDB Møbler fra 1942, Mogens Koch, Jørgen Bækmark og Poul M. Volther.

De bliver primært solgt på https://shopping.coop.dk/kategori/fdb-moebler, men i 2015 åbnede den første FDB Møbler butik. I dag er der butikker i Gilleleje, Lyngby, Middelfart, Roskilde og Trommesalen i København. Nu er turen altså kommet til Aarhus.

Udover de kendte klassikere udvides sortimentet med nye danske designs, bl.a. af Johannes Foersom og Peter Hjort-Lorentzen og flere helt unge danske designere.

Åbningen markeres med en række åbningstilbud. I ugen op til åbningen vil der være en event i byen.

Yderligere information:

Brand manager Gitte Matzen, 5159 2952

Kategorigruppechef Ole Kiel, FDB Møbler, 5159 2942

Redaktionen er meget velkommen til åbningen. Tilmelding: gitte.matzen@fdbmobler.dk

Ny salgsdirektør i SuperBrugsen13.2.2019 12:00:00Pressemeddelelse

Jesper Gottschalck er udnævnt til ny salgsdirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen, pr. 1. april. Jesper Gottschalck er 38 år, og kommer fra en stilling som salgsdirektør for fakta, region Syd, et job han har haft de seneste tre år. Før da var han salgschef i to år i kæden, og inden havde han en 10 år lang karriere i forsvaret. Han er i gang med at tage en MBA. ”At arbejde med supermarkedsformatet i en kæde i vækst og sikre samspillet mellem brugsforeningerne og Coop, synes jeg er attraktivt og spændende,” siger Jesper Gottschalck. Han skal køre parløb med kædedirektør Jesper K. Andersen. ”Jeg er glad for, at Jesper vil være med. SuperBrugsen satser på to ting i disse år: At vinde hverdagen tilbage fra discount – og udvikle vores særpræg. Ikke mindst til det første har Jesper dyb viden og indsigt, som vi vil nyde godt af,” siger Jesper K. Andersen. Jesper Gottschalck efterfølger Ole Ebdrup Andreasen, der skal være direktør for Brugsforeningen for Middelfart og Omegn

Coop-kunder har besparelser for over 1,5 milliard kr. til gode7.2.2019 07:00:00Pressemeddelelse

Medlemmerne af Coop får automatisk samlemærker, for hver 50 kr. de køber varer for i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD. Men efter at medlemmer ikke får mærkerne fysisk, men digitalt, så hober besparelserne sig op. Lige nu har medlemmerne således 1,63 milliard kr. i ubenyttede samlemærker. Med samlemærkerne kan kunderne købe kendte mærkevarer med op til 78 procents rabat. I øjeblikket er det kvalitetsglas fra Spiegelau, man kan få meget billigt ved hjælp af samlemærkerne. ”Mange kunder er nok ikke klar over, at de har denne mulighed. Derfor vil vi godt gøre opmærksom på, at der er et stort uudnyttet potentiale for at gøre et godt køb,” siger loyalitets manager Thomas W. Pohlentz, Coop. Selv om kunderne har brugt samlemærker til at købe flere hundrede tusinde Spiegelau glas i den aktuelle kampagne, er der stadig mulighed for at bruge de ubenyttede samlemærker frem til 8. marts. Senere på året kommer der nye kampagner for kendte mærk