FDB Møbler går til udlandet

Åbner eksport-afdeling og markedsfører sig på Skandinaviens førende møbelmesse efter ugentlige henvendelser fra udlandet. Forventer tre-cifret millionomsætning i år.

FDB Møbler har siden relanceringen i 2013 oplevet en kraftig vækst. Nu tager mærket næste skridt og går ud på eksportmarkederne.

I sidste uge åbnede FDB Møbler for første gang en stand på Skandinaviens største møbelmesse, Stockholm Furniture and Light Fair. Den til trækker indkøbere fra hele verden, der er interesseret i skandinavisk design. På en 100 kvm. stor stand præsenterede FDB Møbler både klassikere af bl.a. Børge Mogensen og Jørgen Bækmark og nye designs, der er udviklet over de seneste år af yngre danske designere.

”Der går ikke en uge, uden at vi får henvendelser fra udlandet, der er interesseret i vores møbler. Vi har allerede en mindre eksport til Japan, England og Frankrig. Nu tager vi næste skridt, etablerer en egentlig eksport-afdeling og markedsfører os aktivt over for den internationale møbelbranche,” siger lederen af FDB Møbler, Ole Kiel.

Siden FDB Møbler blev relanceret i 2013 har Coop og brugsforeningerne i Gilleleje og Middelfart åbnet i alt 5 butikker: København (Trommesalen), Lyngby, Gilleleje, Strib og Roskilde. Derudover har de ikke mindst deres egen butik online på Coop.dk Shopping: https://shopping.coop.dk/kategori/fdb-moebler

FDB Møbler blev grundlagt i 1942 med arkitekt Børge Mogensen som den første leder af tegnestuen. Han skabte det idégrundlag, der er gældende den dag i dag: Menneskelighed, holdbarhed, ansvarlighed og tilgængelighed. Altså funktionelle møbler af så høj håndværksmæssig kvalitet, at møblerne kan gå i arv fra generation til generation, og som de fleste har råd til.

Med den nuværende vækst forventer FDB Møbler her fem år efter relanceringen at realisere en omsætning på et tre-cifret millionbeløb i 2018.

Yderligere information: Ole Kiel, 5159 2942

Ny salgsdirektør i SuperBrugsen13.2.2019 12:00:00Pressemeddelelse

Jesper Gottschalck er udnævnt til ny salgsdirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen, pr. 1. april. Jesper Gottschalck er 38 år, og kommer fra en stilling som salgsdirektør for fakta, region Syd, et job han har haft de seneste tre år. Før da var han salgschef i to år i kæden, og inden havde han en 10 år lang karriere i forsvaret. Han er i gang med at tage en MBA. ”At arbejde med supermarkedsformatet i en kæde i vækst og sikre samspillet mellem brugsforeningerne og Coop, synes jeg er attraktivt og spændende,” siger Jesper Gottschalck. Han skal køre parløb med kædedirektør Jesper K. Andersen. ”Jeg er glad for, at Jesper vil være med. SuperBrugsen satser på to ting i disse år: At vinde hverdagen tilbage fra discount – og udvikle vores særpræg. Ikke mindst til det første har Jesper dyb viden og indsigt, som vi vil nyde godt af,” siger Jesper K. Andersen. Jesper Gottschalck efterfølger Ole Ebdrup Andreasen, der skal være direktør for Brugsforeningen for Middelfart og Omegn

Coop-kunder har besparelser for over 1,5 milliard kr. til gode7.2.2019 07:00:00Pressemeddelelse