FDB Møbler er vokset med 50 procent på et år

De danske forbrugere har i 2020 skærpet interessen for dansk kvalitetsdesign.

Det bekræfter en foreløbig status for året for FDB Møbler A/S. 2020 var det første år som et selvstændigt selskab i Coop-familien.

Omsætningen voksede med ca. 50 procent fra cirka 100 millioner kr. til cirka 150 millioner kr.

”Kombinationen af fysiske butikker og stærk online-platform er en væsentlig forklaring på vores vækst,” siger adm. direktør Ole Kiel, FDB Møbler.

Han var manden der for syv år siden fandt nogle af de originale tegninger af Børge Mogensen og andre af de oprindelige arkitekter i kælderen under Coops hovedkontor i Albertslund. Han satte sig så for at genoplive FDB Møbler. I dag består salget både af design-klassikerne fra bl.a. Børge Mogensen, Jørgen Bækmark og Mogens Koch, og helt nye designs, som FDB Møbler får lavet eksklusivt hos yngre danske møbelarkitekter og designere.

”Vi rammer tidsånden godt, hvor danskerne går efter varer, der har historie, er ansvarligt produceret og har en langtidsholdbar kvalitet,” siger Ole Kiel.

FDB Møbler bliver solgt online på Coop.dk Shopping, som i 2020 har haft sit hidtil største salg af varerne. Derudover bliver det solgt i foreløbig 9 selvstændige butikker i Lyngby, Roskilde, Aarhus, Odense, Aalborg, Gilleleje, Strib på Fyn – og to i centrum af København: Gammel Kongevej og St. Kongensgade. I begyndelsen af 2021 åbner butik nummer 10, det vil ske i Vejle.

Endelig sælges møblerne hos en række af Danmarks førende design- og bolighuse og i en række storbyer, bl.a.: Tokyo, London, Stokholm, Hamburg, Oslo og Toronto.

FDB Møbler har i 2020 udvidet medarbejderstaben med en håndfuld medarbejdere på sit hovedkontor i år, og yderligere medarbejdere skal ansættes straks i det nye år til produktudvikling og indkøb.

For 2021 er forventningen fortsat vækst, skabt såvel online som i de fysiske butikker - og i stigende omfang fra udlandet, hvor interessen for de danske designklassikere stadig vokser.

Yderligere information: Adm. direktør Ole Kiel, FDB Møbler A/S, 5159 2942

Ole.kiel@fdbmobler.dk