”FDB Møbler er danskernes foretrukne møbel mærke”

Årsregnskab fra FDB Møbler

FDB Møbler har i 2020 øget sit salg med 53 procent.

Det betyder, at danskerne har købt både klassisk og ny design fra FDB Møbler for cirka 180 millioner kr. i forbrugerpriser.

Det fordeler sig mellem online-salg på Coop.dk Shopping og i de 9 selvstændige FDB Møbler-butikker i Lyngby, Roskilde, Aarhus, Odense, Aalborg, Gilleleje, Strib på Fyn – og to i centrum af København: Gammel Kongevej og St. Kongensgade. Nummer 10 er netop åbnet i Vejle i sidste måned.

En markant stigning har der også været i salget i bolighuse, møbel- og designbutikker, som f.eks. Bahne, Magasin og Jacobsen Møbler. Derimod har eksporten grundet Corona været mindre end forventet.

”Det er en meget tilfredsstillende udvikling, der dokumenterer, at vores satsning på kvalitet, bæredygtighed og nyt design passer tidsånden og falder i stadig flere forbrugeres smag. Vi rammer en megatrend: Opgøret mod køb-og-smid-væk-kulturen. Varer skal kunne holde længere,” siger bestyrelsesformand Jan Madsen, FDB Møbler.

Udviklingen er fortsat i 2021, hvor der i de første måneder har været et salg, der er ca. dobbelt så stort som i den tilsvarende periode 2020.

En image-måling foretaget i 2020 viser også en markant udvikling i forhold til 2017, hvor en tilsvarende undersøgelse blev gennemført. Andel af adspurgte, der har købt FDB Møbler de seneste tre år, er øget med 40 procent, og kendskabet er vokset med 12 procent.

”Vi glæder os over, at vi er lykkes med en markedsføring som har forstærket FDB Møblers mangeårige omdømme, så vi nu er blandt de tre mest kendte møbel-brands i Danmark og kvalitetsmæssigt opfattes på lige fod med de allerbedste møbeldesign-virksomheder,” siger adm. direktør Ole Kiel, FDB Møbler.

Resultatet for 2020 er et overskud på 9,1 million kr. FDB Møbler er et selvstændigt aktieselskab ejet af Coop og de selvstændige brugsforeninger.

For 2021 er forventningen fortsat vækst, ikke mindst i kraft af en voksende eksport.

Yderligere information:

Bestyrelsesformand Jan Madsen, 5159 3838, jan.madsen@coop.dk

Adm. direktør Ole Kiel, FDB Møbler A/S, 5159 2942, Ole.kiel@fdbmobler.dk

Børn fra Holstebro planter de første af 250.000 træer i Coops folkeskov6.5.2021 09:45:12 CEST | Pressemeddelelse

Invitation Tirsdag og onsdag den 11. og 12. maj begynder Coop at plante 250.000 træer i den første af en række folkeskove, koncernen har planlagt over hele Danmark. Den første folkeskov er ved Idomlundvej 12 i Holstebro. Onsdag den 12. maj fra kl. 9 – 11 vil eleverne fra to lokale 5. klasser plante nogle af de første frugttræer og bærbuske. Redaktionen er meget velkommen til at overvære plantningen og høre mere om projektet. Til stede er klimachef i Coop, Peter Svendsen, der er ansvarlig for projektet, repræsentanter fra Hedeselskabet samt det lokale skovråd. I løbet af de to dage vil ca. 150 børn fra 3.-8. klasser komme og deltage. Arealet ved Idomlund er på 113 hektarer (svarende til 226 fodboldbaner). Coop har købt det i samarbejde med Hedeselskabet, som kommer til at stå for beplantningen, der altså begynder i næste uge. Over de næste 10 år er målet at plante 1000 hektarer skov. Formålet med Coop Folkeskove er at skabe ny natur, der kan bidrage til øget biodiversitet, beskytte drik

Brugsforening åbner første Coop3653.5.2021 09:39:37 CEST | Pressemeddelelse

Som den første selvstændige brugsforening åbner Middelfart Brugsforening nu en Coop365. Coop365 er en test af fremtidens lavprissupermarked, som i løbet af de seneste otte måneder er blevet en voksende succes, og som nu omfatter ca. 40 butikker over hele Danmark. Middelfart Brugsforening har besluttet at bygge den Fakta-butik, man driver i Gelsted, om til en Coop365. Den nye butik skal stå klar inden sommerferien i år. ”Det er et meget positivt signal, at en af landets største brugsforeninger tror så meget på Coop365, at de går ind og investerer i konceptet allerede på dette tidspunkt,” siger kædedirektør Thomas Nielsen, Coop365 og Fakta. Med konverteringen til Coop365 får butikken ca. 1000 flere forskellige varer. Konceptet er Coops bud på fremtidens lavprissupermarked – et nyt format som placerer sig mellem discountbutikker og kvalitetssupermarkeder. Billigere i pris, bedre i udvalg og nemmere i hverdagen. Butikken i Gelsted er en af de i alt ni Fakta-butikker, som drives på franchis

Økologi-salget satte rekord i 202028.4.2021 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Salget af økologiske varer steg i 2020 mere end nogensinde før, målt i kroner, i Coops godt 1000 butikker i kæderne Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta, Irma og Coop365 samt på onlinebutikken, Coop.dk MAD. Samlet set steg salget med ca. 17 procent og passerede derfor for første gang fire milliarder kr. Størst fremgang har der været i Dagli´Brugsen og Fakta. Den nye kæde af lavprissupermarkeder Coop365 har fra starten fået en af de højeste økoandele, og overgås kun af Irma og Coop.dk Det er især to varegrupper, der stormer frem. Mel, som i forvejen har en høj økologi-andel, er vokset med 33 procent fra 2019 til 2020. Den anden gruppe er frugt, hvor salget er steget med 36 procent – en del skyldes, at hele Coop fra 1. januar 2020 gik over til udelukkende at sælge økologiske bananer. ”Udviklingen er uden tvivl forstærket af Corona, hvor flere har haft tid til at bage og lave mad fra bunden. Men det viser også, at der fortsat er stort potentiale, hvis vi formår at få udviklet flere