”FDB Møbler er danskernes foretrukne møbel mærke”

Årsregnskab fra FDB Møbler

FDB Møbler har i 2020 øget sit salg med 53 procent.

Det betyder, at danskerne har købt både klassisk og ny design fra FDB Møbler for cirka 180 millioner kr. i forbrugerpriser.

Det fordeler sig mellem online-salg på Coop.dk Shopping og i de 9 selvstændige FDB Møbler-butikker i Lyngby, Roskilde, Aarhus, Odense, Aalborg, Gilleleje, Strib på Fyn – og to i centrum af København: Gammel Kongevej og St. Kongensgade. Nummer 10 er netop åbnet i Vejle i sidste måned.

En markant stigning har der også været i salget i bolighuse, møbel- og designbutikker, som f.eks. Bahne, Magasin og Jacobsen Møbler. Derimod har eksporten grundet Corona været mindre end forventet.

”Det er en meget tilfredsstillende udvikling, der dokumenterer, at vores satsning på kvalitet, bæredygtighed og nyt design passer tidsånden og falder i stadig flere forbrugeres smag. Vi rammer en megatrend: Opgøret mod køb-og-smid-væk-kulturen. Varer skal kunne holde længere,” siger bestyrelsesformand Jan Madsen, FDB Møbler.

Udviklingen er fortsat i 2021, hvor der i de første måneder har været et salg, der er ca. dobbelt så stort som i den tilsvarende periode 2020.

En image-måling foretaget i 2020 viser også en markant udvikling i forhold til 2017, hvor en tilsvarende undersøgelse blev gennemført. Andel af adspurgte, der har købt FDB Møbler de seneste tre år, er øget med 40 procent, og kendskabet er vokset med 12 procent.

”Vi glæder os over, at vi er lykkes med en markedsføring som har forstærket FDB Møblers mangeårige omdømme, så vi nu er blandt de tre mest kendte møbel-brands i Danmark og kvalitetsmæssigt opfattes på lige fod med de allerbedste møbeldesign-virksomheder,” siger adm. direktør Ole Kiel, FDB Møbler.

Resultatet for 2020 er et overskud på 9,1 million kr. FDB Møbler er et selvstændigt aktieselskab ejet af Coop og de selvstændige brugsforeninger.

For 2021 er forventningen fortsat vækst, ikke mindst i kraft af en voksende eksport.

Yderligere information:

Bestyrelsesformand Jan Madsen, 5159 3838, jan.madsen@coop.dk

Adm. direktør Ole Kiel, FDB Møbler A/S, 5159 2942, Ole.kiel@fdbmobler.dk

Bestil og Hent madbokse har premiere i Kvickly Næstved7.7.2021 16:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Coop begynder nu en test af de første Bestil & Hent skabe. De ligner umiddelbart almindelige pakkebokse, men de er indrettet med forskellige kølezoner, der gør, at fødevarer holdes ved korrekte temperaturer, ind til kunderne henter varerne. Testen foregår i Kvickly Næstved. ”For kunderne i Kvickly betyder det større fleksibilitet og frihed i en travl hverdag. De kan bestille varerne på Coop.dk MAD, så pakker vi dem og kunderne kan afhente varerne, når det passer dem,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Kvickly. Systemet er meget udbredt i Sverige, og det er samme koncept, Coop tester i Danmark. ”Online-handel med dagligvarer oplever et sandt boom i øjeblikket. Vi forventer, at det vil fortsætte med uformindsket styrke i takt med, at flere og flere oplever bekvemmeligheden. Med Bestil & Hent skabene tilføjer vi en ekstra mulighed for at spare tid og gøre indkøbsturen meget kortere,” siger digital direktør Morten Viktor, Coop. For at benytte Bestil & Hent skal kunderne bestille varer