FC Midtjylland fortsat favoritter trods salg af Sørloth

Trods salg af Alexander Sørloth, Filip Novak og Rasmus Nissen har spilleselskabet NordicBet ikke fundet anledning til at ændre mesterskabsoddset: FC Midtjylland er stadig favorit til at vinde Superligaen.

Selvom FC Midtjylland i januar har vinket farvel til en række bærende kræfter, er der fortsat grund til ro i maven på den jyske hede. Ifølge spilleselskabet NordicBet er FC Midtjylland nemlig stadig bedre stillet end de nærmeste konkurrenter fra Brøndby efter transfervinduet blev smækket i.

I skrivende stund betaler en FC Midtjylland-mesterskab nemlig 1,95 gange pengene igen, mens et mesterskab til Brøndby står i odds 2,15. Ender mesterskabet i det nordsjællandske vil det være mod al forventning. Bookmakeren giver odds 8,50 på FC Nordsjælland som dansk mester.

”Transferaktiviteten har ikke fået os til at ryste på hænderne. De fleste har været klar til at udråbe Brøndby til mestre, men vi ser ikke FC Midtjylland som et specielt svækket hold. Defensiven er markant styrket med tilgangen af Sanneh og Sviatchenkos hjemkomst. Samtidig stod Sørloth kun for ti af holdets 48 mål, så der skal nok være masser af mål i midtjyderne endnu”, siger Thomas Holm, pressechef hos NordicBet og fortsætter:

”Som oddset indikerer, vurderer vi dog, at det bliver tæt. Brøndby har haft et stille vindue, hvilket vi ser som et positivt tegn. Zorniger har fundet sin faste kerne på holdet, der med sejren i Parken beviste, at de er klar til at hente guldet til Vestegnen”.

Hvem vinder Superligaen 2017/18?

FC Midtjylland               1,95
Brøndby                        2,15
FC Nordsjælland           8,50
FC København             65,00