FC Helsingør rykker direkte ud af Superligaen

Sensationsoprykkerne fra FC Helsingør er færdig i Superligaen efter blot en enkelt sæson. Sådan lyder spådommen fra NordicBet, der blot betaler 1,55 igen for nedrykning i det nordsjællandske.

Fodbolddanmark er på den anden ende, efter deltidsprofferne fra FC Helsingør fuldendte sensationssejren over Viborg, og sikrede sig avancement til Superligaen. Spilleselskabet NordicBet lader sig dog ikke rive med af den gode stemning, og spår at tilværelsen i det fornemste selskab bliver en kort affære for Christian Lønstrups tropper.

Ifølge NordicBets dugfriske odds forrentes en nedrykning i Helsingør blot 1,55 gange pengene igen. Superligaens anden oprykker Hobro, står også med det ene ben tilbage i NordicBet Ligaen. En nedrykning i det nordjyske udbydes til odds 1,90.

”Selvom Helsingør kommer med en god portion selvtillid i bagagen, vil deres status som deltidsprofessionelle blive udstillet over en hel sæson. Holdet må formodes at være Superligaens svageste mandskab, og alt skal gå op i en højere enhed, hvis de skal gøre sig forhåbninger om overlevelse”, siger Thomas Holm, pressechef hos NordicBet og fortsætter:

”Man skal dog ikke langt tilbage i nyere tids mirakelstatistikker, for at finde eksempler på hvordan gå-på-mod kan løfte et hold. Hobros overlevelse i 2015 er et godt eksempel. Vi tror dog, at der skal lidt mere end viljestyrke og et spinkelt statistisk håb til i Helsingør”.

Hvem rykker ned fra Superligaen 2017/2018?
FC Helsingør, 1,55
Hobro, 1,90