Fazer kärjessä naisten top-10 listalla

Fazer on rankingin kärjessä kun naiset arvioivat parhaita brändejä Suomessa yleisvaikutelman suhteen. YLE on parantanut eniten.

YouGov on julkaissut listauksen brändeistä, joihin suomalaiset naiset suhtautuvat myönteisimmin. Naisilta kysyttiin, mistä brändeistä heillä on positiivinen yleisvaikutelma.

Naisten mielikuvat brändeistä

Top 10

YouGovin analyysi paljastaa, että suomalaiset naiset ajattelevat myönteisimmin Fazerista. Elintarvikealan suuryritys Fazer saa arvosanakseen 79,0 ennen Iittalaa, jonka arvosana on 74,0. Kolmanneksi naisten mielikuvissa sijoittuu Fiskars arvosanalla 72,0.

Suomalaiset naiset ovat hyvin uskollisia suosikkibrändeilleen. Top-10-listalla on tänä vuonna vain yksi uusi brändi, Lidl. Se nousee nyt sijalle yhdeksän tiputtaen Hackmanin pois kymmenen kärjestä.

Nousijat

Improver

YLE on kasvattanut arvosanaansa eniten vuoden 2018 aikana, sen yleismielikuva naisten keskuudessa on noussut 9,6 pistettä.

Toisella sijalla kasvajissa ovat Iltalehti ja VR, molempien pistemäåärä on kasvanut 9,2 pistettä. VR on myös suurin kasvaja viimeisimmässä YouGov BrandIndex-pöhinärankingissa.

Katso lisää tästä

YouGov BrandIndex

YouGov BrandIndex mittaa päivittäin brändimielikuvaa yli 290 brändin osalta Suomessa. BrandIndexissä haastatellaan kansallisesti edustavalla otoksella päivittäin sata suomalaista kuluttajaa, vastaajat arvioivat brändejä kaikkiaan 16 eri mittarilla.

Yleisvaikutelma-arvio lasketaan kysymällä vastaajilta, mistä seuraavista brändeistä heillä on myönteinen vaikutelma ja mistä kielteinen vaikutelma. Pistemäärä on positiivisten ja negatiivisten arvioiden erotus ja se voi vaihdella -100:n ja +100:n välillä. Tutkimus on tehty 1.2.2018 - 31.1.2019 välisenä aikana.

Suurimmat kasvajat taulukko listaa brändit, joiden yleismielikuvan arvosana naisten keskuudessa on noussut eniten 1.2.2018 – 31.1.2019 välisenä aikana verrattuna vastaavaan ajanjaksoon 2017-2018.