Fastbase runder en million brugere med hjælp fra unik HPE-server

Med en avanceret algoritme samt en database over registrerede websites analyserer Fastbase milliarder af website besøgende hver måned. Men det var ikke muligt uden Apollo-serveren fra Hewlett Packard Enterprise.

Apollo 4510 Gen10 server

Big data kræver store servere, der kan håndtere og analysere den store mængde data. IT-giganten Hewlett Packard Enterprise (HPE) har en af de bredeste porteføljer i verden inden for IT-produkter, herunder også servere. Apollo-server serien er HPE’s svar infrastruktur til big data analyse.

-       Den er designet til store regne- og datacentre samt større universiteter, som har brug for meget regnekraft og mulighed for at håndtere store mængder data, siger Martin Jacobsen, salgschef, HPE Danmark.

Webanalysefirmaet Fastbase bruger en avanceret algoritme, der kører en stor mængde sammen og giver virksomheder mulighed for at finde frem til dem, der søger efter dem. Fastbase har netop rundet en million virksomheder, der bruger deres tjeneste, og det netop på en af HPE’s Apollo-servere.

Høj trafik og regnekraft

Fastbase har valgt at standardisere på HPE’s Apollo-servere, der er designet til at have en høj mængde af både compute, memory, storage og derfor er ideel til use-cases som bl.a. High Performance Computing (HPC), Big Data og Cloud, hvor performance og densitet er i højsædet:

-       Uanset hvilken online tjeneste, du driver, skal du vælge en løsning, der ikke skaber flaskehalse for dig. I Fastbases tilfælde er det en server, der har plads til en masse IO-kort for derved at kunne håndtere store mængder trafik og samtidigt en server, der har en høj regnekraft (CPU) og hukommelse, siger Martin Jacobsen og fortsætter:

-       Da HPE’s Apollo servere er designet for ”data tunge” arbejdsopgaver, kan virksomheder som Fastbase få et system, der kan skalere til flere petabytes og samtidig levere en meget høj storage performance. På den måde kan virksomheder undgå at skulle investere i dyre eksterne storrage systemer, der tilføjer mere kompleksitet og længere svartider til brugerne i den anden ende, siger Martin Jacobsen.

I eksemplet Fastbase afvikler Apollo-serveren en database og nogle algoritmer. Serveren kan kontrollere den høje trafik og håndtere de ca. 7 milliarder website-besøgende, som Fastbase analyserer, per måned.

”De fedeste servere”

Målt på trafik er Fastbase blandt verdens fem største webanalysefirmaer og omdanner webanalysedata til brugbar viden og identifikation af webtrafik for nu mere end en million virksomheder og organisationer. Herunder servicerer Fastbase Google-annoncører og Google Analytics-brugere verden over, sidste år analyserede man 3,5 milliarder Google Adwords-klik.

Fastbase, Inc. Grundlægger og CEO, Rasmus Refer, fortæller, at de ønsker at hjælpe B2B-virksomheder med at forstå deres kunder bedre. Og derfor har Fastbase siden 2017 nydt godt af HPE’s Apollo-server:

-       Det har bare kørt fuldstændig gnidningsfrit, det er de fedeste servere, der har ikke været så meget som et nedbrud. Verdensklasse, siger Rasmus Refer.

Fastbase Inc. der blev grundlagt i 2015, har skrevet aftale med en Storbritanniens største finansielle rådgivere der skal tage Fastbase på London Stock Exchange. Firmaet er en amerikanske virksomhed, men det er danskere, der står bag.

Apollo 4510 Gen10 server
Apollo4510 Gen10 server

Fastbase, Inc. Stock Predicted to Skyrocket13.7.2019 16:43:34 CESTPress release

We’re well into Q3 2019, and the stock market has changed quite a bit from the start of the year. As stated in the Motley Fool, “the panic and volatility of late 2018 is well in the rearview mirror, and the market has rebounded (calmed down) nicely.”That being said, there is a trend we’re seeing from both Goldman Sachs and Validea’s Patient Investor model based on the published strategy of Warren Buffett. The secret strategy that these firms are advocating? Paying attention to “high quality” stocks. For Goldman Sachs, “high-quality” means stocks that are the best-positioned to: 1) withstand an economic slowdown; and, 2) diminishing equity returns.

Big Data 2019 Market Revolutionized by Fastbase’s Next Generation Web Analytics18.1.2019 10:00:49 CETPress release