Farvel til BILLED-BLADETs TV-GULD: Ser på nye muligheder for at hylde dansk tv
På BILLED-BLADET har man lanceret en ny strategi for digital vækst på tværs af platforme. Samtidig har de seneste 1,5 år med covid-19 givet mulighed for at gentænke både formater og events.
- Efter utallige mindeværdige øjeblikke og aftener i selskab med Danmarks bedste tv-personligheder har vi besluttet at stoppe på toppen med BILLED-BLADETs TV-GULD. Det er naturligvis vemodigt, men samtidig også et resultat af, at vi selvfølgelig hele tiden arbejder med vores strategi og indhold på tværs af formater. Og i de seneste par år har vi haft fuldt fokus på en ny digital vækststrategi for BILLED-BLADET, siger Annemette Krakau, mediechef på Aller Nyheder og chefredaktør på BILLED-BLADET.
Læserafstemningen og den årlige gallafest har været et tilbagevendende holdepunkt for både læsere og tv-værter og -branchefolk, der hvert år har støttet op om og medvirket til at gøre BILLED-BLADETs TV-GULD til noget helt unikt.
- Vi har i over 30 år hyldet den danske tv-branche og belønnet de mange stærke, danske tv-dokumentarer sammen med branchen selv, med vores læsere og ikke mindst vores TV-GULD-komité. Det har været fantastisk at opleve den store opbakning år efter år. Så der skal lyde en stor, varmtfølt tak til læserne, de nominerede, de mange festdeltagere og hele tv-branchen. Og ikke mindst en kæmpe tak til vores komité og komitéformand Mads Egmont Christensen for deres dedikerede arbejde igennem årene.
- Derudover vil jeg også gerne udtrykke en enorm stolthed over det samlingspunkt, som vores TV-GULD-pris har været for hele tv-branchen. Det har altid været nogle fantastiske gallaaftener og prisuddelinger med både sjove, medrivende, rørende og uforglemmelige øjeblikke. Vi kommer til at savne det, og vi tager alle de gode minder med os for altid.
På BILLED-BLADET vil man fortsat se på de nye muligheder, der kan komme i forhold til at hylde og hædre danskernes tv-favoritter sammen med læsere og brugere.
- Vi er i gang med en spændende digital rejse, som vi allerede ser positive resultater af. Og vi vil selvfølgelig også arbejde med, hvordan vi fortsat kan være med til at hylde de mange fantastiske tv-produktioner og -personligheder sammen med vores læsere. Der er ingen tvivl om, at dansk tv fortsat både er og vil være en meget vigtig del af vores læsere og brugeres tid og liv og af BILLED-BLADETs DNA, slutter hun.
BILLED-BLADETS TV-GULD for Danmarks bedste tv-dokumentar er uddelt til:
1989: ”Den sagtmodige morder” af Poul Martinsen
1990: ”De voksne børn” af Ulrik Holmstrup
1991: ”Alene hjemme” af Lars Stærbo, Hanne Danielsen og Troels Rasmussen
1992: ”Røde Ruth” af Jens Bidstrup, Morten Bruus, Jo Francis, John Fuegi, Rudy Hassing, Ivar Hedegaard og Camilla Shyberg
1993: ”Eliten” af Steen Baadsgaard
1994: ”113 skud” af Michael Klint
1995: ”Ren mafia” af Steen Baadsgaard
1996: ”Piger i Vestre Fængsel” af Lars Engels
1997: ”Kontinentet, der sov over sig” af Poul-Erik Heilbuth og Hans Bülow
1998: ”Ingen slinger i valsen” af Per Wennick og Lars Schou
1999: ”Høje historier” af Poul Martinsen og Anders Riis Hansen
2000: ”Den højeste straf” af Tómas Gislason
2001: ”Valomanden” af Vibeke Heide-Jørgensen
2002: ”Æblehovedet og Kommandanten” af Per Wennick
2003: ”Indvandringens historie” af Jakob Gottschau og Øjvind Hesselager
2004: ”Den dyre støtte” af Marian Midé, Morten Krüger og Poul-Erik Heilbuth
2005: ”Lykketoft Finale” af Christoffer Guldbrandsen
2006: ”Den hemmelige krig” af Christoffer Guldbrandsen og Nils Giversen
2007: ”Stem på mig” af Weijun Chen og Mette Heide
2008: ”CIA’s danske forbindelse” af Mette Aaby, Jacob Adrian Mikkelsen, Morten Mouritsen og Kristofer Voigt Rasmussen
2009: ”Dagbog fra midten” af Christoffer Guldbrandsen
2010: ”TOMMY” af Sami Saif
2011: ”Amadillo” af Janus Metz
2012: ”Min barndom i helvede” af Mette Korsgaard
2013: ”Bush, Blair og Fogh – Krigskampagnen” af Boris Bertram
2014: ”Mig og min far – hvem fanden gider klappe” af Kathrine Ravn Kruse
2015: ”Indiens døtre” af Leslee Udwin
2016: ”Dem vi var” af Sine Skibsholt
2017: ”De sidste mænd i Aleppo” af Søren Steen Jespersen
2018: ”Olegs krig – en barndom i krigens skygge” af Simon Lereng Wilmont
2019: “En stille forsvinden” af Per Wennick
2020: ”Scandinavian Star” af Mikala Krogh, Lars Halskov og Nikolaj Scherfig
Med prisen som Årets tv-dokumentar ved BILLED-BLADETs TV-GULD følger et beløb, der samlet set gennem tiden er blevet til et betragteligt millionbeløb fra BILLED-BLADET til de mange vindere af prisen.
Nøgleord
Kontakter
Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Information om Aller Media
Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser 1,8 millioner danskere med hver måned i mindst en af vores titler og mere end 2,1 millioner bruger et af vores digitale universer.
Aller Media A/S er en del af Aller A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Ny undersøgelse: Hver fjerde kvinde overvejer at tage Wegovy25.4.2024 10:42:10 CEST | Pressemeddelelse
Der er en stor kløft mellem, hvordan vi mener, vi bør være, og hvordan vi reelt er. En kløft, der er stigende, og som ses i alt fra krops- og skønhedsideal. Aller Media Denmarks kvindelivs undersøgelse ”Women of the Future” viser, at hver fjerde kvinde ville overveje at tage Wegovy, hvis det var receptfrit. Samtidig mener 27 % af de adspurgte kvinder dog stadig, at kropspositivisme er med til at flytte deres forhold til kroppen.
femina fylder 150 år - og bliver 100 procent digitalt27.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
I morgen, onsdag den 28. februar, fylder femina 150 år og skriver dermed historie som Danmarks ældste og ét af verdens ældste ugeblade til kvinder. Nu skriver femina snart ny historie, da det med det sidste printnummer, der udkommer den 29. februar, bliver 100 procent digitalt. Samtidig vil femina fortsætte med at være et aktualitetsmedie målrettet kvinder.
To Sultne Piger splitter op – men profilen og podcasten lever videre16.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
De har sammen skabt en succesfuld podcast og 80.000 følgere på Instagram. Men nu forlader den ene halvdel af To Sultne Piger rollen som en af landets mest populære madanmeldere. Heldigvis kører den tilbageværende pige både profilen og podcasten på Heartbeats videre – med flere nye spændende elementer.
Martin Kongstads populære podcast om mad og mennesker er tilbage22.12.2023 08:19:28 CET | Pressemeddelelse
I tre år har den holdt pause, men nu genopliver Martin Kongstad og Heartbeats podcasten ’Bearnaise er dyrenes konge’. Den nye sæson får et væld af nye spændende gæster som To Sultne Piger, Lærke Kløvedal og Søren Gericke.
Ny undersøgelse: Næsten hver anden kvinde har oplevet ikke at blive taget seriøst hos lægen21.12.2023 09:19:41 CET | Pressemeddelelse
En ny undersøgelse fra Aller Media viser, at næsten hver anden kvinde (46,7 %) har oplevet at lægen ikke tog deres sundhedsmæssige problemer seriøst. Problemet er ekstra stort blandt de 18-29-årige kvinder, hvor hele 58 % har oplevet ikke at blive taget seriøst. Derfor sætter femina fokus på uligheden i sundhedsvæsenet med kampagnen ”Patient XX”.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum