Fare for kollaps af Aarhus Rutebilstation sender Kombardo Expressen til Nørreport

Aarhus Rutebilstation er i fare for at styrte sammen, og det får nu konsekvenser for lynbussen, Kombardo Expressen. Alle fjernbusser sendes nemlig væk fra den vaklende rutebilstation, og for Kombardo Expressen betyder det fremover opsamling ved Nørreport i Aarhus.
Situationen omkring Aarhus Rutebilstation sender Kombardo Expressen ud i byen efter nye stoppesteder ved Nørreport i Aarhus

Aarhus Rutebilstation ligger over en parkeringskælder, som er i fare for at styrte sammen. Derfor har Aarhus Kommune besluttet, at alle fjernbusruter skal flyttes ud af deres vante stoppesteder for at give plads til Midttrafiks drift af bybusser og regionale busser. Derfor skal Kombardo Expressens gæster fra fredag den 8. november finde bussen på et nyt opsamlingssted ved Nørreport ud for Arkitektskolen.

”Det er langt fra optimalt for vores bus-gæster, at de nu skal finde bussen et helt andet sted end vanligt – omvendt er vi helt med på, at situationen omkring rutebilstationen er ekstraordinær”, siger Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.

Busserne sætter gæster fra København af på den nordlige side af Nørreport på vej op ad Randersvej, mens opsamlingen af Aarhus-gæster på vej til København bliver på den sydlige side af Nørreport på vej ned mod havnen og hurtigfærgerne.

De nye stoppesteder på Nørreport tages i brug ved første morgentur klokken 05.20 fredag den 8. november.

”Gæsterne får lidt kortere rejsetid, og de kan stadig stå på og af centralt i Aarhus ved Letbanens stoppested på Nørreport”, siger Jesper Skovgaard.

Det er endnu uvist, hvor længe de nye stoppesteder skal benyttes. Kombardoexpressen.dk bliver løbende opdateret med information om flytningen.

Molslinjen er Danmarks største indenrigs færgeselskab. Med en flåde på 15 skibe driver selskabet i alt ni ruter fordelt på Alslinjen, Bornholmslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Molslinjen og Samsølinjen. Tilsammen har færgerne op mod otte millioner gæster årligt.

Ruterne Aarhus – Odden, Ebeltoft – Odden og Rønne – Ystad betjenes af nogle af verdens største katamaran-færger, og det gør Molslinjen til et af verdens største hurtigfærge-rederier.

I samarbejde med Herning Turist driver Molslinjen busruten Kombardo Expressen. Den kører direkte til København fra Aarhus, Aalborg og Rønne.