Fantastisk vinderweekend hos Danske Spil: Fem nye millionærer

En festlig weekend der har budt på sommervejr, Eurovisionfest og hele fem nye danske millionærer.

Selvom Danmark ikke klarede skærene videre til finalen i Eurovision, fortsætter festen i nogle danske hjem.

Da der fredag aften skulle trækkes tal i Eurojackpot, bød weekendens første nyslåede millionærer sig nemlig til, da to danskere ramte andenpræmien i det europæiske fælleslotteri.

De to spillede med fra hver sin ende af landet. Den ene spillede via sit PLUS-abonnement med fra Bornholm. Den anden heldige vinder købte sin kupon hos Dagli’ Brugsen i Sejs i Silkeborg. Begge kan gå en festlig sommer i møde med 2.075.478 skattefri kroner på lommen.

Festen fortsatte lørdag
Lørdag aften var der 7 millioner kroner i puljen til de rigtige Lotto-tal. Dem ramte en superheldig sydsjællænder på sin vinderkupon, som udover vindertallene havde gevinster for 22.904 kroner. Lotto-kuponen, som blev købt hos SuperBrugsen Sakskøbing på Lolland, udløser derfor hele 7.022.904 kroner.

De to vindere af Millionærgarantien, hvor der hver uge trækkes lod om 2x1 million kroner blandt alle spillede Lotto-rækker, købte begge deres vinderkuponer hos en af Danske Spils mange forhandlere rundt om i landet.

Den ene heldige vinder købte sin millionkupon hos Circle K i Hvidovre, mens den anden vinder spillede med hos 07-22 kiosken i Bjerringbro.

Vindertal Eurojackpot:

10, 27, 30, 32, 34

Stjernetal Eurojackpot:

5, 8

Vindertal Lotto:

6, 8, 15, 17, 21, 22, 33

Tillægstal:

Eurojackpot

• Eurojackpot havde premiere den 23. marts 2012 og trækkes fast hver fredag og tirsdag aften. Maks.puljen er 750 mio. kr.
  • Både spillere i Finland, Slovenien, Holland, Estland, Tyskland, Italien, Spanien, Norge, Sverige, Island, Letland, Litauen, Kroatien, Ungarn, Tjekkiet, Slovakiet, Polen og Danmark er med i kampen om de gigantiske puljer, som skal gøre europæiske lotterispillere til multimillionærer.
  • Den højeste danske gevinst blev vundet i 2022, hvor en heldig dansker vandt 750 mio. kr.

Om Lotto

• Lotto startede d. 7. oktober 1989 og trækkes fast hver lørdag aften.
  • Siden 2015 har Lotto haft en Millionærgaranti, der betyder, at der hver uge desuden bliver trukket lod om 2x1 mio. kr. blandt alle spillede rækker.
  • Den højeste gevinst blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564.007 kr.

Om Millionærgarantien

• Millionærgarantien har levet op til sit navn siden 2015: Garanteret, at der hver eneste uge findes to heldige danskere, der vinder 1.000.000 kroner. De to millionærer findes ved lodtrækning blandt samtlige ugens spillede rækker - uanset om der er gevinst på rækken.
  • Millionærgarantien har siden 2015 gjort over 700 spillere til millionærer - og der trækkes fortsat to nye hver eneste uge.

Det danske Herrelandshold skal have ny landstræner, men hvem skal mon løfte arven efter Hjulmand?19.7.2024 13:31:23 CEST | Pressemeddelelse

Kasper Hjulmand har i dag meddelt, at han stopper som landstræner for det danske Herrelandshold. Morten Wieghorst er indsat som midlertidig landsholdstræner, men hvilken profil, der skal stå i spidsen for det populære hold, når kalenderen siger 2025, vides endnu ikke. Spekulationerne er allerede i fuld gang, og nu kan man hos Danske Spil selv gætte med på, hvem den næste permanente landsholdstræner bliver.