Fantastisk løbsrekord ved Telenor CPH Marathon

Telenor CPH Marathon anno 2018 bød på en fantastiske vindertider hos herrerne, da det blev til nye løbsrekord på 2.11.16

William Morwabe fra Kenya løb den hurtigste maratontid nogensinde løbet i København, da han vandt dette års Telenor CPH Marathon maraton. Vindertiden på 2.11.16 var en suveræn forbedring af den eksisterende løbsrekord, som lød på 2.12.10 og blev sat sidste år.

Morwabe rykkede fra resten af førerfeltet ved 34 kilometer, og det var kun etiopiske Abraham Girma, som kunne følge nogenlunde med. Han holdt en afstand på 10 sekunder op til Morwabe, men han kom aldrig helt op, selvom det på et tidspunkt godt kunne ligne et spurtopgør på opløbsstrækningen på Islands Brygge.

Da han krydsede målstregen var det i tiden 2.11.30, altså 14 sekunder efter Morwabe men stadig hurtigere end den tidligere løbsrekord. Nummer tre blev Paul Chege, som kom i mål efter 2.12.25, så det var flotte toppræstationer på trods af det varme vejr ved Telenor CPH Marathon

Flot vindertid hos kvinderne

Hos kvinderne vandt Shasho Insermu fra Etiopien, som hurtigt tog føringen i løbet og holdt den hele vejen til mål. Hun slog dog ikke den eksisterende løbsrekord på 2.30.51, da hun kom i mål i tiden 2.32.18, hvilket stadig er en rigtig flot vindertid. Nummer to blev Betty Chepleting fra Kenya i tiden 2.32.42 og den tredjehurtigste kvinde var Tesfanesh Merga fra Etiopien, som kom i mål efter 2.33.04.

Sparta består af tre afdelinger samt en bestyrelse. Sparta Løb arrangerer op mod 20 løb årligt, heriblandt Telenor Copenhagen Marathon, Copenhagen Half Marathon og DHL Stafetten Kbh.

I Sparta Atletik får børn og unge mulighed for at løbe, springe og kaste sig ud i atletikkens discipliner. Desuden udvælges unge talenter, som udvikles til at præstere deres absolut bedste.

Derudover kan man med Sparta Motion kombinere løbetræning med socialt samvær, og der er plads til løbeglade medlemmer på alle niveauer.

Ved at trykke på linksene nedenfor kan du se organisationssammensætningen for de enkelte afdelinger.