Falck støtter EMS2017 i København

Falck bliver Diamant Sponsor for den europæiske EMS-kongres - EMS2017.

EMS2016 satte fokus på, at den allerførste livreddende hjælp er afgørende, når et menneskeliv skal reddes.

København var i 2016 vært for den første europæiske kongres om den præhospitale indsats, EMS2016. Kongressen var en stor succes med mere end 1100 delegerede fra 37 lande. Falck var hovedsponsor for arrangementet, og Falck-medarbejdere fra hele verden deltog i begivenhederne på kongressen.

I 2017 gentages succesen, og Falck har valgt at støtte EMS2017 som Diamant Sponsor.
Koncernchef i Falck, Allan Søgaard Larsen, er begejstret over Falcks deltagelse ved EMS2017.

”EMS2017 vil endnu en gang være en stærk platform for international erfaringsudveksling og udvikling af nye standarder for akut lægehjælp og pleje inden for det præhospitale område. EMS2016 var en katalysator for nye ideer og vidensdeling blandt deltagerne, der repræsenterede alle personalegrupper inden for det præhospitale område. Noget af det, vi erfarede under EMS2016, var, at det kræver et system at redde liv. EMS2017 vil give denne vigtige viden et yderligere skub i den rigtige retning. Vi er stolte af at kunne bidrage”.

Direktør for Den Præhospitale Virksomhed, Freddy Lippert, og medlem af organisationskomiteen for EMS2017, er glad for, at Falck fortsat støtter den europæiske EMS-kongres. Han ser frem til samarbejdet.

”Vi oplevede alle en vellykket kongres og en unik EMS-følelse, der kom fra samværet. Det er vigtigt, at vi alle lærer af ny viden, erfaringer og bedste praksis i EMS, så vi kan skabe de bedste løsninger for vores samfund og redde menneskeliv. EMS2017 vil give os den nyeste viden på området og være en af de mest spændende EMS-begivenheder i 2017”.

Kongressen finder sted den 22.til 24. maj 2017 i København.

Man kan finde yderligere information og tilmelde sig her

For yderligere information kontakt Falcks kommunikationsafdeling på 70 22 03 07 eller Den Præhospitale Virksomhed i Region Hovedstaden på 38 69 80 00.