Faktas kunder sender 1,6 million til hjemløse

De hjemløse har de seneste måneder fået en ekstra håndsrækning fra Fakta og kædens kunder.

I løbet af de seneste 9 måneder har Faktas kunder doneret 1,3 million kr. til Hus Forbi, når de afleverede deres tomme flasker - foruden de mange tusinde eksemplarer af de hjemløses avis, som kunderne har købt af sælgerne ved butikkerne.

Oven i det donerede kunderne til jul ekstraordinært 351.900 kr. til Hus Forbi. I november og december havde Faktas kunder mulighed for at ”gi’ en god jul” til Hus Forbi sælgere ved at donere 20 kr. enten via en kupon ved kassen i butikkerne, eller via sms.

Dermed har kunderne altså doneret over 1,6 million kr. til de hjemløse.

Fakta og Hus Forbi indgik sidste år et strategisk og humanitært samarbejde, som bl.a. giver de hjemløse bedre adgang til at sælge deres aviser. Fra maj har kunderne kunnet donere deres flaskepant helt eller delvist via donationsknappen ved flaskeautomaterne i alle Fakta-butikker.

”Det er en stor hjælp og vi er meget glade for det flotte beløb, som Faktas kunder har doneret. Og ikke mindst er vi glade for, at vores sælgere med aftalen med Fakta har fået et ”blåt stempel” til at stå ved Fakta butikkerne over hele landet,” siger sekretariatsleder Rasmus Wexøe Kristensen, Hus Forbi.

I Fakta siger salgsdirektør Jens Romundstad: ”Vi er stolte over, at vi sammen med vores kunder kan yde en indsats, der kan mærkes for nogle medborgere, der har det svært.”

I forbindelse med samarbejdet mellem Fakta og Hus Forbi er der også igangsat et projekt, der skal hjælpe til at få hjemløse i arbejde. De første to er allerede i gang med et jobforløb.

Yderligere information:

Salgsdirektør Jens Romundstad, Fakta, 5221 3505

Sekretariatsleder Rasmus Wexøe Kristensen, Hus Forbi, 5240 9049

Se evt. en film Hus Forbi har lavet om fakta-samarbejdet her: http://fakta.dk/lige-nu/flinke-fakta/#husforbi

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig