Fakta Tyskland hitter med Dick Kaysø-film
En film for Fakta Tyskland er det reklamespot, der har klaret sig bedst på YouTube DK i årets første kvartal.
På den seneste opgørelse over de mest populære danske reklamespots på YouTube, ”YouTube Ads Leaderboard* 1. kvartal 2018,” er Fakta Tyskland-filmen ”Signe og Farfar” nummer 1.
Filmen https://www.youtube.com/watch?v=y8Ko68CIV2w adskiller sig fra mange andre populære reklamefilm ved at være produceret meget enkelt og meget billigt.
I hovedrollen er skuespilleren Dick Kaysø som ”Grænsehandleren,” der glæder sig over, hvor nemt det er at handle i Fakta Tyskland.
”Vi har skabt filmen, lige som vi driver Fakta: Enkelt og billigt,” siger Per Boesen, salgsdirektør i Fakta Tyskland.
Filmen er produceret uden assistance fra hverken et stort mediebureau eller et stort kreativt reklamebureau. Den eneste samarbejdspartner har været et en-mands firma, Stefan Kragh Film, som arbejder ud fra en ”keep it simple”-tankegang.
Stefan Kragh fortæller, at han sammen med Dick Kaysø og Per Boesen selv skrev manuskript til filmen.
Per Boesen glæder sig til at fortsætte samarbejdet: ”Vi er i den grad stolte af resultatet, og vi har besluttet at arbejde videre i samme univers sammen med Dick Kaysø,” siger han.
Den næste Fakta film har premiere på YouTube 7. maj.
Fakta Tyskland, der er ejet af Fakta og Coop i Danmark, driver 3 grænsehandelsbutikker i Harrislee, Süderlügum og Aventoft.
Yderligere information: Salgsdirektør Per Boesen, +49 151 44 56 57 77
*YouTube Ads Leaderboard er en liste over de mest populære reklamespots på YouTube i Danmark. For at et spot kan optræde på listen, skal en vis andel af visninger stamme fra ikke betalte kilder, eksempelvis ved at spottet deles organisk via de sociale medier.
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Stop Spild Lokalt: Behovet for donationer af julemad til trængte familier har aldrig været større22.12.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coops butikker donerer igen i år overskudsmad sammen med Stop Spild Lokalt. Og i år er behovet for hjælp ekstra stort, lyder det fra den frivillige organisation, for prisstigningerne på fødevarer har store konsekvenser for udsatte familier.
600 butikker holder åbent i julen19.12.2025 08:25:00 CET | Pressemeddelelse
Over 600 af Coops butikker har åbent i juledagene. Det er butikker i 365discount og Brugsen. Den 24., 25. og 26. december holder alle de store butikker lukket. Mænd ca. 300 butikker i Brugsen og godt 300 butikker i 365discount står klar til at tage varmt imod kunderne. Juleaftensdag lukker de omkring kl. 14 – der er lokale forskelle, så det anbefales, at man tjekker sin egen butiks åbningstider. De fleste butikker i de to kæder holder åbent til kl. 20 eller 21 1. og 2. juledag. Omkring nytår har alle Coops butikker åbent 31. december. Typiske lukker butikkerne omkring klokken 15. De mindste butikker har åbent lidt længere - typisk 1 time og lukker klokken 16. Den 1. januar er det kun de butikker, der havde åbent i julehelligdagene, der har åbent. Typisk åbner 1. januar senere end normalt – og åbningstiden er typisk til klokken 20 eller klokken 21. Enkelte SuperBrugsen og Kvickly har også åbent i helligdagene, typisk fordi de ligger i et turistområde, hvor der er dispensation for lukkel
Coop klar til at donere kød efter ny forenkling af regler8.12.2025 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
null
Slut med usikkerheden: Ny modningsmetode sikrer spisemodne avocadoer hver gang i Coops butikker1.12.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coop er først i Danmark til at gøre brug af en helt ny modningsteknologi, der sammen med kunstig intelligens sikrer, at forbrugeren altid finder spisemodne avocadoer i butikkerne. De nye, spisemodne avocadoer kommer som Irma-produkt fra uge 49.
Coop fjerner låg på creme fraiche og reducerer 15 ton plast20.11.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coop tager endnu et skridt mod mindre plastaffald i hverdagen. Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie, ”Coop”, produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle plastlåg. Det drejer sig om 4,7 millioner bægre og giver en årlig reduktion på 15 ton plast.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
