Fakta Tyskland hitter med Dick Kaysø-film

En film for Fakta Tyskland er det reklamespot, der har klaret sig bedst på YouTube DK i årets første kvartal.

På den seneste opgørelse over de mest populære danske reklamespots på YouTube, ”YouTube Ads Leaderboard* 1. kvartal 2018,” er Fakta Tyskland-filmen ”Signe og Farfar” nummer 1.

Filmen https://www.youtube.com/watch?v=y8Ko68CIV2w adskiller sig fra mange andre populære reklamefilm ved at være produceret meget enkelt og meget billigt.

I hovedrollen er skuespilleren Dick Kaysø som ”Grænsehandleren,” der glæder sig over, hvor nemt det er at handle i Fakta Tyskland.

”Vi har skabt filmen, lige som vi driver Fakta: Enkelt og billigt,” siger Per Boesen, salgsdirektør i Fakta Tyskland.

Filmen er produceret uden assistance fra hverken et stort mediebureau eller et stort kreativt reklamebureau. Den eneste samarbejdspartner har været et en-mands firma, Stefan Kragh Film, som arbejder ud fra en ”keep it simple”-tankegang.

Stefan Kragh fortæller, at han sammen med Dick Kaysø og Per Boesen selv skrev manuskript til filmen.

Per Boesen glæder sig til at fortsætte samarbejdet: ”Vi er i den grad stolte af resultatet, og vi har besluttet at arbejde videre i samme univers sammen med Dick Kaysø,” siger han.

Den næste Fakta film har premiere på YouTube 7. maj.

Fakta Tyskland, der er ejet af Fakta og Coop i Danmark, driver 3 grænsehandelsbutikker i Harrislee, Süderlügum og Aventoft.

Yderligere information: Salgsdirektør Per Boesen, +49 151 44 56 57 77

*YouTube Ads Leaderboard er en liste over de mest populære reklamespots på YouTube i Danmark. For at et spot kan optræde på listen, skal en vis andel af visninger stamme fra ikke betalte kilder, eksempelvis ved at spottet deles organisk via de sociale medier.

Coop lukker lokale butikker17.5.2018 13:00pressemeddelelse

En række Dagli´Brugser & LokalBrugser, der gennem en årrække har givet underskud, bliver nu lukket. Pr. 30. juni lukker Coop 15 Dagli´Brugser & LokalBrugser over hele landet. Det drejer sig om disse butikker: Hornsyld Gørding Taulov Nykøbing Mors Thisted Resen Ullerslev Årslev Arden Holbøll Plads, Aalborg SØ Suldrup Hjortekær Smidstrup Strand Kragelund Viborg ”Det er butikker, der giver betydelige underskud og hvor vi gennem flere år har kæmpet for at vende udviklingen. Men i år har butikkerne samlet set desværre forstærket den negative udvikling, trods en stor indsats fra medarbejdernes side. Vi ser derfor ikke flere muligheder for at drive dem videre,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen. Udover disse 15 butikker lukker Brugsen på Amagerbrogade i København også. Til sammen har de 16 butikker belastet Coop med et underskud på et årligt to-cifret millionbeløb. Ca. 300 medarbejdere berøres af lukningen. Coop gør alt, hvad der er muligt for at skaffe dem job andetsteds i

Coop overtager Erik Bagger Furniture3.5.2018 11:00pressemeddelelse

Coop har købt Erik Bagger Furniture. Fremover vil selskabets ca. 100 forskellige stole, borde og andre møbler blive solgt på Coop.dk Shopping. ”Vi har så stor succes med at sælge møbler, ikke mindst FDB Møbler, online, at vi gerne vil udvide med denne store serie fra en af vor tids store danske designere,” siger kategorigruppechef Ole Kiel, Coop. Bag møbelserien står Erik Bagger, der er en af Skandinaviens mest succesfulde designere. Hans design tidslinje tæller klassikere som den ikoniske Grand Cru serie for Rosendahl, glas og porcelæns serie designet til The Royal Danish Opera. Med en livslang passion for møbeldesign har Erik Bagger som seneste skud på stammen udviklet møbelserien. ”Jeg er glad for at sende stafetten videre til Coop, der har nogle af de stolteste traditioner inden for møbeldesign,” siger Erik Bagger. Hele kollektionen fra Erik Bagger Furniture kan købes fra 1. juli på: https://shopping.coop.dk/ErikBagger https://shopping.coop.dk/ErikBagger (link virker først fra 1. j