Fakta indfører selvbetjente kasser
Som den første kæde i Danmark indfører Fakta nu Bip & Betal, så kunderne kan slippe uden om kassekøen

I denne uge har Fakta premiere på selvscanning i de første 10 butikker.
Det betyder, at alle medlemmer af Coop kan slippe for kassekøen i Fakta. De kan handle ved selv at scanne varerne med deres mobiltelefon, lægge varerne direkte ned i indkøbsposen og betale med telefonen, uden at skulle stå i kø ved kassen.
Coop har testet systemet, der kaldes Bip & Betal, i en række Kvickly og SuperBrugser. Nu er planen, at det inden årets udgang skal rulles ud i Fakta-butikker over hele Danmark.
”Vi ønsker at give kunderne den ekstra fordel ved at handle i Fakta, at det er hurtigere og nemmere. For vores medarbejdere betyder det, at vi får frigivet ekstra ressourcer til at holde orden i butikkerne, For der vil ikke blive ændret i bemandingen, selv om det nu vil være muligt at betjene sig selv,” siger forretningsudviklingschef Lars Rasmussen, Fakta.
En af de første butikker hvor Bip og Betal kan afprøves er fakta i Taastrup.
For at kunne handle med Bip & Betal skal man hente Coop App´en til sin smartphone og vælge Bip & Betal. I butikken scanner man butikkens QR-kode ved indgangen. Man scanner så hver vare og lægger den direkte i indkøbsposen. Ved kassen betaler man med appen, og så er man ude af butikken. Der vil være stikprøvekontroller.
Yderligere information: Forretningsudviklingschef Lars Rasmussen, 52 21 35 10
Billeder

Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Ny salgsdirektør i SuperBrugsen13.2.2019 12:00:00 | Pressemeddelelse
Jesper Gottschalck er udnævnt til ny salgsdirektør for Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen, pr. 1. april. Jesper Gottschalck er 38 år, og kommer fra en stilling som salgsdirektør for fakta, region Syd, et job han har haft de seneste tre år. Før da var han salgschef i to år i kæden, og inden havde han en 10 år lang karriere i forsvaret. Han er i gang med at tage en MBA. ”At arbejde med supermarkedsformatet i en kæde i vækst og sikre samspillet mellem brugsforeningerne og Coop, synes jeg er attraktivt og spændende,” siger Jesper Gottschalck. Han skal køre parløb med kædedirektør Jesper K. Andersen. ”Jeg er glad for, at Jesper vil være med. SuperBrugsen satser på to ting i disse år: At vinde hverdagen tilbage fra discount – og udvikle vores særpræg. Ikke mindst til det første har Jesper dyb viden og indsigt, som vi vil nyde godt af,” siger Jesper K. Andersen. Jesper Gottschalck efterfølger Ole Ebdrup Andreasen, der skal være direktør for Brugsforeningen for Middelfart og Omegn
Fakta vil hjælpe udsatte unge i job12.2.2019 12:00:00 | Pressemeddelelse
Flere tusinde unge udsatte vil få en chance for at komme ind på arbejdsmarkedet de kommende år. Det er resultatet af et samarbejde mellem Fakta og Ungdomsskoleforeningen, som Den A.P. Møllerske Støttefond netop har bevilget 27 millioner kr. til.
Salg af cigaretter faldet med 13 procent i Irma9.2.2019 07:00:00 | Pressemeddelelse
Ny opgørelse over udviklingen i tobakssalg efter at varerne er blevet skjult
Coop: Nyt forslag er sejr for forbrugerne8.2.2019 11:45:22 | Pressemeddelelse
Bedre emballage af fødevarer på vej efter, at 21.000 forbrugere skrev under på krav om det
Coop-kunder har besparelser for over 1,5 milliard kr. til gode7.2.2019 07:00:00 | Pressemeddelelse
Medlemmerne af Coop får automatisk samlemærker, for hver 50 kr. de køber varer for i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD. Men efter at medlemmer ikke får mærkerne fysisk, men digitalt, så hober besparelserne sig op. Lige nu har medlemmerne således 1,63 milliard kr. i ubenyttede samlemærker. Med samlemærkerne kan kunderne købe kendte mærkevarer med op til 78 procents rabat. I øjeblikket er det kvalitetsglas fra Spiegelau, man kan få meget billigt ved hjælp af samlemærkerne. ”Mange kunder er nok ikke klar over, at de har denne mulighed. Derfor vil vi godt gøre opmærksom på, at der er et stort uudnyttet potentiale for at gøre et godt køb,” siger loyalitets manager Thomas W. Pohlentz, Coop. Selv om kunderne har brugt samlemærker til at købe flere hundrede tusinde Spiegelau glas i den aktuelle kampagne, er der stadig mulighed for at bruge de ubenyttede samlemærker frem til 8. marts. Senere på året kommer der nye kampagner for kendte mærk
Ny podcastserie fra Samvirke ’Med mad i munden’6.2.2019 06:15:00 | Pressemeddelelse
Den 6. februar går Samvirke for første gang i luften med en podcast, der sætter mad og dens mange funktioner under lup. For hvorfor er det egentlig så vigtigt, hvad vi spiser, og hvem vi gør det sammen med?
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum