Fakta indfører selvbetjente kasser

Som den første kæde i Danmark indfører Fakta nu Bip & Betal, så kunderne kan slippe uden om kassekøen

Coops direktion har som nogle af de første testet Bip & Betal i Fakta. Fv: Koncerndirektør Jens Visholm, adm. direktør Peter Høgsted, koncerndirektør Jan Madsen og koncerndirektør Kræn Østergård Nielsen

I denne uge har Fakta premiere på selvscanning i de første 10 butikker.

Det betyder, at alle medlemmer af Coop kan slippe for kassekøen i Fakta. De kan handle ved selv at scanne varerne med deres mobiltelefon, lægge varerne direkte ned i indkøbsposen og betale med telefonen, uden at skulle stå i kø ved kassen.

Coop har testet systemet, der kaldes Bip & Betal, i en række Kvickly og SuperBrugser. Nu er planen, at det inden årets udgang skal rulles ud i Fakta-butikker over hele Danmark.

”Vi ønsker at give kunderne den ekstra fordel ved at handle i Fakta, at det er hurtigere og nemmere. For vores medarbejdere betyder det, at vi får frigivet ekstra ressourcer til at holde orden i butikkerne, For der vil ikke blive ændret i bemandingen, selv om det nu vil være muligt at betjene sig selv,” siger forretningsudviklingschef Lars Rasmussen, Fakta.

En af de første butikker hvor Bip og Betal kan afprøves er fakta i Taastrup.

For at kunne handle med Bip & Betal skal man hente Coop App´en til sin smartphone og vælge Bip & Betal. I butikken scanner man butikkens QR-kode ved indgangen. Man scanner så hver vare og lægger den direkte i indkøbsposen. Ved kassen betaler man med appen, og så er man ude af butikken. Der vil være stikprøvekontroller.

Yderligere information: Forretningsudviklingschef Lars Rasmussen, 52 21 35 10

Irma-kunder støtter Mødrehjælpen med 842.000 kr.5.4.2019 03:00:00 CESTPressemeddelelse

777 familier har i 2018 fået støtte fra Mødrehjælpen takket være penge doneret fra kunder i Irma. Med en række forskellige projekter har Irma doneret 842.427 kr. i løbet af 2018 til Mødrehjælpen. Det er først og fremmest, når kunderne har afleveret deres tomme flasker og dåser i pantautomaterne. Her er der blevet doneret 533.000 kr., som er gået ubeskåret til Mødrehjælpen. Kunstposer og kunstdåser skabt af kunstneren HuskMitNavn har givet et overskud på 110.000 kr., som er gået til Mødrehjælpen. Han dekorererede også et børnemøbelsæt fra FDB Møbler, som blev solgt på en auktion hos Bruun Rasmussen og indbragte 21.000 kr. Med julekort og salg af Irmas kundemagasin, Krydderiet, er det i alt blevet til de godt 850.000 kr. ”Jeg er meget stolt af vores samarbejde med Mødrehjælpen. Vi ved, at deres arbejde har skelsættende betydning for de familier, der modtager støtte og rådgivning. Og vi kan se, at vores kunder i den grad bakker op om det arbejde,” siger Irmas direktør, Søren Steffensen. ”