Fakta har nu selvbetjente kasser i alle butikker

Som første kæde i Danmark tilbyder Fakta, at kunderne kan gå uden om kassekøen

Det er nu muligt at købe ind i Fakta over hele Danmark uden at stå i kø.

For samtlige 356 Fakta-butikker har indført Bip & Betal.

Det betyder, at alle kunder med Coop app´en kan handle ved selv at scanne varerne med deres mobiltelefon, lægge varerne direkte ned i indkøbsposen og betale med telefonen, uden at skulle stå i kø ved kassen.

Fakta har de seneste måneder testet systemet i 50 butikker. Hurtigere end forventet er det nu blevet rullet ud i hele kæden.

”Vores erfaringer er meget positive. Mange kunder kan lide bekvemmeligheden ved at indkøbsturen bliver mere afslappet og hurtigere klaret,” siger kommerciel chef Lars Rasmussen, Fakta

”For os har det den fordel, at vi får bedre tid til at sørge for orden i butikken. For der vil ikke blive ændret i bemandingen, selv om det nu vil være muligt at betjene sig selv,” siger Lars Rasmussen.

For at kunne handle med Bip & Betal skal man hente Coop App´en til sin smartphone og vælge Bip & Betal. I butikken scanner man butikkens QR-kode ved indgangen. Man scanner så hver vare og lægger den direkte i indkøbsposen. Ved kassen betaler man med appen, og så er man ude af butikken. Der vil være stikprøvekontroller.

Yderligere information: Kommerciel chef Lars Rasmussen, 52 21 35 10

Coop udsender Europas største vinmagasin19.12.2018 09:50Pressemeddelelse

Med et oplag på 575.000 eksemplarer udkommer magasinet Vin & Co. i denne måned i sit største oplag nogensinde. Dermed er der tale om det største oplag for et vinmagasin i Europa. Årsagen til det ekstraordinære høje oplag er, at det udkommer sammen med decemberudgaven af Samvirke. Derudover bliver det distribueret via vinafdelingerne i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen. ”Formålet med Vin & Co. er at afmystificere vinens verden, så flere får lyst til at prøve nye vine og dermed få andre og anderledes oplevelser med vine,” siger kategorigruppechef Brian Karstens, Coop Vin & Spiritus. Magasinet skrives af anerkendte vin- og spiritusskribenter og bringer reportager fra alle dele af verden, hvorfra Coop får sine vine. Derudover giver bladet tips og indsigt i mange dele af vinens verden på en uhøjtidelig og underholdende måde. Coop står for ca. halvdelen af al den vin, som danskerne køber i supermarkeder, og er dermed suverænt den største forhandler af vin i Danmark. ”December er vores s