Fakta har nu selvbetjente kasser i alle butikker

Som første kæde i Danmark tilbyder Fakta, at kunderne kan gå uden om kassekøen

Det er nu muligt at købe ind i Fakta over hele Danmark uden at stå i kø.

For samtlige 356 Fakta-butikker har indført Bip & Betal.

Det betyder, at alle kunder med Coop app´en kan handle ved selv at scanne varerne med deres mobiltelefon, lægge varerne direkte ned i indkøbsposen og betale med telefonen, uden at skulle stå i kø ved kassen.

Fakta har de seneste måneder testet systemet i 50 butikker. Hurtigere end forventet er det nu blevet rullet ud i hele kæden.

”Vores erfaringer er meget positive. Mange kunder kan lide bekvemmeligheden ved at indkøbsturen bliver mere afslappet og hurtigere klaret,” siger kommerciel chef Lars Rasmussen, Fakta

”For os har det den fordel, at vi får bedre tid til at sørge for orden i butikken. For der vil ikke blive ændret i bemandingen, selv om det nu vil være muligt at betjene sig selv,” siger Lars Rasmussen.

For at kunne handle med Bip & Betal skal man hente Coop App´en til sin smartphone og vælge Bip & Betal. I butikken scanner man butikkens QR-kode ved indgangen. Man scanner så hver vare og lægger den direkte i indkøbsposen. Ved kassen betaler man med appen, og så er man ude af butikken. Der vil være stikprøvekontroller.

Yderligere information: Kommerciel chef Lars Rasmussen, 52 21 35 10

Årets første danske kartofler i butikkerne i morgen1.3.2019 05:00:00 CETPressemeddelelse

I morgen bliver det muligt at smage de første nye danske kartofler i år. De er avlet af Karl Larsen på Fyn, og det er Coop, der har købt dem. De vil derfor kunne købes i morgen – lørdag den 2. marts – i udvalgte Kvickly, SuperBrugsen og Irma-butikker på Sjælland og i hovedstadsområdet. Der bliver udbudt i alt 280 bakker a 200 gram. Prisen er 125 kr. pr. bakke. Sidste år kom de første danske kartofler i butikkerne en uge senere, nemlig 8. marts. Yderligere information: Indkøber Thomas Skjoldby, Coop Frugt og Grønt, 5221 4098