Fakta har nu selvbetjente kasser i alle butikker

Som første kæde i Danmark tilbyder Fakta, at kunderne kan gå uden om kassekøen

Det er nu muligt at købe ind i Fakta over hele Danmark uden at stå i kø.

For samtlige 356 Fakta-butikker har indført Bip & Betal.

Det betyder, at alle kunder med Coop app´en kan handle ved selv at scanne varerne med deres mobiltelefon, lægge varerne direkte ned i indkøbsposen og betale med telefonen, uden at skulle stå i kø ved kassen.

Fakta har de seneste måneder testet systemet i 50 butikker. Hurtigere end forventet er det nu blevet rullet ud i hele kæden.

”Vores erfaringer er meget positive. Mange kunder kan lide bekvemmeligheden ved at indkøbsturen bliver mere afslappet og hurtigere klaret,” siger kommerciel chef Lars Rasmussen, Fakta

”For os har det den fordel, at vi får bedre tid til at sørge for orden i butikken. For der vil ikke blive ændret i bemandingen, selv om det nu vil være muligt at betjene sig selv,” siger Lars Rasmussen.

For at kunne handle med Bip & Betal skal man hente Coop App´en til sin smartphone og vælge Bip & Betal. I butikken scanner man butikkens QR-kode ved indgangen. Man scanner så hver vare og lægger den direkte i indkøbsposen. Ved kassen betaler man med appen, og så er man ude af butikken. Der vil være stikprøvekontroller.

Yderligere information: Kommerciel chef Lars Rasmussen, 52 21 35 10

Irma vil give stor rabat ved selv små prisfejl18.6.2019 06:00:00 CESTPressemeddelelse

Irma tager et nyt middel i brug for at undgå, at kunderne kommer til at betale en anden pris, end den der står ved varen. Fremover får kunderne en voucher – en kupon – der giver 10 procent rabat på hele det næste køb i butikken. Det betyder, at hvis man kommer til at betale for meget for en vare, så får man mere end normal kompensation ved næste køb Initiativet kommer efter, at en undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk har vist, at hver 4. kunde siger, at de hyppigt oplever prisfejl i supermarkedet. En analyse som You Gov lavede for dagbladet BT i februar i år viste, at færrest oplever fejl i Irma. ”Ganske vist kommer vi som regel bedst ud, når prisfejl bliver testet i forskellige sammenhænge. Men vi ved også, at det er noget af det, der irriterer vores kunder allermest. Og fejl kan ske for selv den bedste. Når det sker, er vi glade for, at blive gjort opmærksomme på det, så vi kan blive endnu bedre. Det er derfor, at kunden altså nu får en kompensation, der kan mærkes – af både kunden o

Coop: Det bliver et Folkemøde i bæredygtighedens tegn12.6.2019 13:30:45 CESTPressemeddelelse