Coop Danmark A/S

Fakta åbner nyt flagskib i Køge

Del

Torsdag den 14. juni kl. 8 åbner Fakta sin nyeste butik. Det sker i et nyt område ved Køge Station.

Den knap 700 kvm. store butik indeholder udover de kendte F16-elementer (stort udvalg af convenience, økologi og frisk brød) også som en af de første butikker, Bip & Betal. Her kan medlemmerne af Coop slippe uden om kassekøen ved selv at scanne varerne med deres telefon via deres Coop App.

”Med en central placering i det nye, trafikerede område omkring Køge Station, med de velprøvede koncepter, der gør Fakta til mere hverdagssupermarked frem for discountbutik, og med en dygtig ledelse og medarbejderstab, har vi store forventninger til butikken,” siger konst. kædedirektør John Hornbech Christensen.

Det er butikschef Hans Olsgaard, der står i spidsen for den nye butik. Med 21 års erfaring i Fakta, hører han til kædens mest rutinerede.

Butikken i Køge er indrettet, så det er nemt og hurtigt at handle færdigt, uanset om det er til morgenmad, frokost eller aftensmad. Og udvalget af kvalitetsvarer er større end tidligere i discountbutikker. 365 er navnet på Faktas egen serie af økologiske eller miljømærkede varer, som har skabt rekord-vækst i Faktas økologi-salg de seneste år. Bedre kød, f.eks. Faktas egen serie Köd, der er produceret af dansk ungkvæg og Sødam kyllingen, fylder også mere i den nye Fakta.

Yderligere information: Konst. kædedirektør John Hornbech Christensen, 5221 3521

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

4386 4468

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop tilslutter sig global kampagne for bedre arbejdsmiljø18.10.2018 09:17pressemeddelelse

Som den første danske dagligvarevirksomhed har Coop tilsluttet sig Vision Zero, der er en international kampagne for forebyggelse af ulykker og nedslidning. ”Det er glædeligt, at Coop Danmark, bakker op om Vision Zero,” siger Hans-Horst Konkolewsky, Generalsekretær for ISSA, der står bag kampagnen. Med i kampagnen er fra Danmark blandt andre Novo Nordisk og Lego. ”Tankegangen bag Vision Zero er rigtig, og passer godt til Coop, fordi vi har en stærk ansvarlighedsprofil i forvejen. Vi er ca. 40.000 ansatte fordelt på ca. 1.100 adresser. Vores 40.000 kolleger skal kunne forvente, at det er trygt og sikkert at gå på arbejde”, siger Peter Høgsted, administrerende direktør i Coop. ”Ideen i Vision Zero er, at vi skal arbejde på en konstant reduktion af ulykker og nedslidning. Samtidig er der fokus på sundhed”, fortæller Thomas Hermann, der er arbejdsmiljøchef i Coop. Forskellen på denne kampagne og andre er at Coop Danmark står på mål for: Lederskab og engagement fra topledelse og gennem hele

Friends-børnetøj åbner egen butik i Hvalsø9.10.2018 08:00pressemeddelelse

For første gang får Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, sin egen butik. Torsdag 11. oktober åbner den første Friends-butik. Det sker i det nye center Søtorvet i Hvalsø. Den er godt 150 kvm., og indeholder det fulde sortiment af Friends baby- og børnetøj, suppleret med legetøj og Änglamark til samme målgruppe, de 0-10 årige. Igennem ca. 40 år har Friends været Coops eget mærke inden for baby- og børnetøj, kendetegnet ved meget høj kvalitet, omfattende test og særlige, skærpede krav til indhold af kemi. Hidtil er varerne kun blevet solgt i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk Shopping. ”Friends er et af Danmarks tre kendteste mærker inden for børnetøj. Derfor synes vi, at det er spændende og prøve om mærket kan klare sig på egen hånd, altså i sin helt egen butik,” siger kategorichef Anne Marie Hartmann, Coop. Det er direktør Kim Kanstrup, Hvalsø Brugsforening, der både står bag det nye center, Søtorvet, og ideen om at åbne en selvstændig Friends butik i Hvalsø. ”Hvalsø er et smørhul f

Kvickly og APOTEKEREN A.m.b.a. indgår aftale om samarbejde8.10.2018 08:00pressemeddelelse

Der vil åbne apoteker-butikker i en række Kvickly-varehuse over hele Danmark i de kommende år. Det er resultatet af en rammeaftale mellem APOTEKEREN A.m.b.a. og Coop, som netop er indgået. Aftalen er den første af sin art mellem en apotekskæde og en dagligvarekæde. Det bliver særlige afdelinger i Kvicklys forområde, hvor apotekerne etablerer og selv driver dem, som selvstændige filialer, og med eget, faguddannet personale. De vil typisk få et areal på 80-100 kvm. De første afdelinger forventes at åbne inden for de kommende seks måneder, nogle formentlig allerede først i det nye år. Kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly: ”I Kvickly er vi glade for aftalen. Det gør hverdagen lidt lettere for vores kunder, når de kan klare deres apoteks-indkøb samtidig med, at de køber dagligvarer. Og på denne måde udnytter vi vores areal på en måde, der gør vores varehuse mere attraktive at handle i.” Bestyrelsesformand, apoteker Per Wijngaard APOTEKEREN A.m.b.a.: ”Vi føler med denne aftale, at ønske

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum