Fakta åbner moderniseret butik nr. 100

Yderligere 100 moderniseringer på vej i år

For 18 måneder siden iværksatte Fakta en ambitiøs plan om at modernisere sine 400 butikker. På torsdag åbner butik nummer 100, der er ombygget til kædens nye mere moderne koncept.

”Kunderne har taget fantastisk godt imod det nye Fakta, hvor vi lægger mere vægt på kvalitet, inspiration, økologi og god stemning. Vi kan se det både på omsætningen i de omstillede butikker og på vores målinger af kundernes tilfredshed,” siger kædedirektør Stina Glavind, Fakta.

Butik nummer 100 åbner på torsdag på Amagerbrogade 29, som ledes af butikschef Dennis Raun, som i øvrigt også stod i spidsen for den første butik, der blev omstillet til det nye koncept.

Fakta fortsætter med at modernisere, og der vil i løbet af resten af 2016 blive ombygget yderligere godt 100 butikker. Dermed er der tale om investering på et 3-cifret millionbeløb alene i år.

Den ny-ombyggede Fakta på Amagerbrogade åbner torsdag den 7. april. Samme dag åbner Fakta også moderniserede butikker i: Espergærde, Præstøvej Næstved, Neder Vindinge, Langmarksvej Horsens og Hermodsgade København N.

Yderligere information: Kædedirektør Stina Glavind, 5159 4173

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse9.11.2018 12:00pressemeddelelse

Sofie Irgens bliver nyt medlem af bestyrelsen for Coop Danmark A/S. Hun er i forvejen medlem af bestyrelsen for Coop Amba. Til daglig er hun udviklingsdirektør for KK Wind Solutions. Før da havde hun en 10 år lang karriere i Velux-koncernen. Sofie Irgens er 37 år, uddannet civilingeniør og bor i Brejning ved Vejle. ”Med Sofies indtræden i bestyrelsen får vi tilført en betydelig kompetence inden for digitalisering, som er et af de absolut højest prioriterede områder i Coop de kommende år,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. ”Jeg glæder mig til at bidrage til udviklingen af Coop Danmark til gavn for medlemmer og butikker. Stærke butikskoncepter, digitalt lederskab og en høj ansvarlighedsprofil er nogle af de områder, jeg vil have fokus på i bestyrelsen,” siger Sofie Irgens. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.