Fakta åbner moderniseret butik nr. 100

Yderligere 100 moderniseringer på vej i år

For 18 måneder siden iværksatte Fakta en ambitiøs plan om at modernisere sine 400 butikker. På torsdag åbner butik nummer 100, der er ombygget til kædens nye mere moderne koncept.

”Kunderne har taget fantastisk godt imod det nye Fakta, hvor vi lægger mere vægt på kvalitet, inspiration, økologi og god stemning. Vi kan se det både på omsætningen i de omstillede butikker og på vores målinger af kundernes tilfredshed,” siger kædedirektør Stina Glavind, Fakta.

Butik nummer 100 åbner på torsdag på Amagerbrogade 29, som ledes af butikschef Dennis Raun, som i øvrigt også stod i spidsen for den første butik, der blev omstillet til det nye koncept.

Fakta fortsætter med at modernisere, og der vil i løbet af resten af 2016 blive ombygget yderligere godt 100 butikker. Dermed er der tale om investering på et 3-cifret millionbeløb alene i år.

Den ny-ombyggede Fakta på Amagerbrogade åbner torsdag den 7. april. Samme dag åbner Fakta også moderniserede butikker i: Espergærde, Præstøvej Næstved, Neder Vindinge, Langmarksvej Horsens og Hermodsgade København N.

Yderligere information: Kædedirektør Stina Glavind, 5159 4173

Coop stopper salg af vatpinde af plastik25.5.2018 06:15pressemeddelelse

Coop stopper salget af vatpinde af plast, og vil fremover udelukkende sælge vatpinde af bæredygtigt FSC-certificeret papir. Problemet med vatpinde opstår, når de skylles ud i toilettet. I rensningsanlægget forsager vatpindene problemer, da de kan slippe lige igennem anlæggenes riste, og hurtigt forstopper systemet eller ender i maskineriet. Vatpindene risikerer også at ende i naturen, når de ikke sætter sig fast i rensningsanlægget, men i stedet suser lige igennem. Vatpinde i plast er svære for naturen at nedbryde, og belaster derfor naturen i mange år. Undersøgelser af danske strandområder peger på, at vatpinde udgør en væsentlig del af det affald, der findes på de danske strande. ”Vi kommer til at have en langt mere kritisk brug af plastic i de varer, vi sælger. Og vi kommer til at træffe langt mere miljørigtige valg af materialer, når vi sætter produkter på markedet. Selvom plastik i nogle sammenhænge kan have mange miljømæssige fordele, som mange forbruger ikke nødvendigvis er opmæ

For andet år i træk: Coop Bank nr. 1 i test23.5.2018 08:36pressemeddelelse