Fakta åbner moderniseret butik nr. 100

Yderligere 100 moderniseringer på vej i år

For 18 måneder siden iværksatte Fakta en ambitiøs plan om at modernisere sine 400 butikker. På torsdag åbner butik nummer 100, der er ombygget til kædens nye mere moderne koncept.

”Kunderne har taget fantastisk godt imod det nye Fakta, hvor vi lægger mere vægt på kvalitet, inspiration, økologi og god stemning. Vi kan se det både på omsætningen i de omstillede butikker og på vores målinger af kundernes tilfredshed,” siger kædedirektør Stina Glavind, Fakta.

Butik nummer 100 åbner på torsdag på Amagerbrogade 29, som ledes af butikschef Dennis Raun, som i øvrigt også stod i spidsen for den første butik, der blev omstillet til det nye koncept.

Fakta fortsætter med at modernisere, og der vil i løbet af resten af 2016 blive ombygget yderligere godt 100 butikker. Dermed er der tale om investering på et 3-cifret millionbeløb alene i år.

Den ny-ombyggede Fakta på Amagerbrogade åbner torsdag den 7. april. Samme dag åbner Fakta også moderniserede butikker i: Espergærde, Præstøvej Næstved, Neder Vindinge, Langmarksvej Horsens og Hermodsgade København N.

Yderligere information: Kædedirektør Stina Glavind, 5159 4173

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig