Fagfestivalen Audiodays slår i år dørene op til hyldest af lydmediet den 27. oktober

Det er en branche i vækst, der mødes når fagfestivalen for lydfolk, Audiodays, løber af stablen 27. oktober.

Hvor alle medier for blot få år siden var båret af tekst, og derefter video, så er lyd i dag blevet en helt uomgængelig del af det at drive et medie. Som brugere har vi genfundet glæden ved at kunne lytte til podcast, radio og lydbøger samtidig med at vi løber, kører bil eller arbejder. Udviklingen viser sig gennem både nye formater, teknologi og forretningsmodeller.

Marianne Bugge Zederkof, direktør i Danske Medier og forperson for Audiodays finder det ekstremt vigtigt, at hele branchen har et forum for efteruddannelse:

”Det er hele audiobranchen, der er involveret i at skabe Audiodays og hele branchen, der mødes den 27. oktober. Fra forlag og streamingplatforme, over uafhængige podcastere til etablerede traditionsrige mediehuse og radiostationer er vi alle gået sammen for at igen i år at skabe en dag, hvor producerende og chefer, kan hente både inspiration til nye formater og indhold, blive klog på forretningsmodeller og lytternes behov.”

Nikolaj Koppel, Co-founder og indholdsdirektør for Podimo:

"Både teknologisk, forretnings- og indholdsmæssigt er audio i fokus og relevant for medievirksomheder og brugerne på en helt anden måde end tidligere. I dag vil ingen starte en medievirksomhed uden at tænke i lyd. For os er det afgørende, at vi bliver endnu dygtigere til at udvikle nye formater, og på Audiodays henter vi inspiration fra de bedste - fra både Danmark og udlandet."

For Søren Bygbjerg, radiodirektør i JFM, er der ingen tvivl om at de vil møde talstærkt op til årets Audiodays:

"Audiodays er en unik mulighed for alle, der arbejder med lyd, for at hente inspiration og læring. Audiomarkedet er i en rivende udvikling både forretningsmæssig og indholdsmæssigt og Audiodays favner det hele. Dagen har internationalt format, men er fokuseret på de udfordringer og muligheder, som vi har i det danske audiomarked. Stemningen er fantastisk og gennemsyret af en vilje til at lave virkelig stærk audio til lytterne."

Rune Born Schwartz, direktør for Munck Studios, Danmark:

"Som produktionsselskab med ansvar for mange forskellige typer af formater og indhold, til mange forskellige medier, er der utrolig meget læring og inspiration at hente på Audiodays. Audiodays har i mange år haft internationalt niveau, med de bedste lydfolk fra både ind- og udland. Og konferencens stærke forankring i det danske lydmarked gør den helt nødvendig for os. For os er AUDIODAYS efteruddannelse og inspiration, når det er bedst."

Audiodays finder sted fredag 27. oktober helt centralt på Scandic Copenhagen ved Planetariet og afsluttes traditionen tro med den årlige Prixfest og afterparty i Axelborg.

Danske Medier, DR, Radio4 og Bauer Media står bag Audiodays og derudover bidrager et meget stort antal samarbejdspartnere og sponsorer i tilrettelæggelsen af program og PrixAudio.

Har man gode ideer til oplægsholdere, workshops, temaer eller andre programelementer, hører vi gerne om dem på Audiodays’ Facebookside, eller du kan sende en mail direkte til programansvarlig Ole Mølgaard på ok@the-crowd.dk.

Billetsalget åbner 1. april.

Kontakt:

Marianne Bugge Zederkof, Forperson for Audiodays Danmark