Fagfestivalen Audiodays slår i år dørene op til hyldest af lydmediet den 27. oktober
Hvor alle medier for blot få år siden var båret af tekst, og derefter video, så er lyd i dag blevet en helt uomgængelig del af det at drive et medie. Som brugere har vi genfundet glæden ved at kunne lytte til podcast, radio og lydbøger samtidig med at vi løber, kører bil eller arbejder. Udviklingen viser sig gennem både nye formater, teknologi og forretningsmodeller.
Marianne Bugge Zederkof, direktør i Danske Medier og forperson for Audiodays finder det ekstremt vigtigt, at hele branchen har et forum for efteruddannelse:
”Det er hele audiobranchen, der er involveret i at skabe Audiodays og hele branchen, der mødes den 27. oktober. Fra forlag og streamingplatforme, over uafhængige podcastere til etablerede traditionsrige mediehuse og radiostationer er vi alle gået sammen for at igen i år at skabe en dag, hvor producerende og chefer, kan hente både inspiration til nye formater og indhold, blive klog på forretningsmodeller og lytternes behov.”
Nikolaj Koppel, Co-founder og indholdsdirektør for Podimo:
"Både teknologisk, forretnings- og indholdsmæssigt er audio i fokus og relevant for medievirksomheder og brugerne på en helt anden måde end tidligere. I dag vil ingen starte en medievirksomhed uden at tænke i lyd. For os er det afgørende, at vi bliver endnu dygtigere til at udvikle nye formater, og på Audiodays henter vi inspiration fra de bedste - fra både Danmark og udlandet."
For Søren Bygbjerg, radiodirektør i JFM, er der ingen tvivl om at de vil møde talstærkt op til årets Audiodays:
"Audiodays er en unik mulighed for alle, der arbejder med lyd, for at hente inspiration og læring. Audiomarkedet er i en rivende udvikling både forretningsmæssig og indholdsmæssigt og Audiodays favner det hele. Dagen har internationalt format, men er fokuseret på de udfordringer og muligheder, som vi har i det danske audiomarked. Stemningen er fantastisk og gennemsyret af en vilje til at lave virkelig stærk audio til lytterne."
Rune Born Schwartz, direktør for Munck Studios, Danmark:
"Som produktionsselskab med ansvar for mange forskellige typer af formater og indhold, til mange forskellige medier, er der utrolig meget læring og inspiration at hente på Audiodays. Audiodays har i mange år haft internationalt niveau, med de bedste lydfolk fra både ind- og udland. Og konferencens stærke forankring i det danske lydmarked gør den helt nødvendig for os. For os er AUDIODAYS efteruddannelse og inspiration, når det er bedst."
Audiodays finder sted fredag 27. oktober helt centralt på Scandic Copenhagen ved Planetariet og afsluttes traditionen tro med den årlige Prixfest og afterparty i Axelborg.
Danske Medier, DR, Radio4 og Bauer Media står bag Audiodays og derudover bidrager et meget stort antal samarbejdspartnere og sponsorer i tilrettelæggelsen af program og PrixAudio.
Har man gode ideer til oplægsholdere, workshops, temaer eller andre programelementer, hører vi gerne om dem på Audiodays’ Facebookside, eller du kan sende en mail direkte til programansvarlig Ole Mølgaard på ok@the-crowd.dk.
Billetsalget åbner 1. april.
Kontakt:
Marianne Bugge Zederkof, Forperson for Audiodays Danmark
mbz@danskemedier.dk
+45 20765099
Information om Danske Medier
Danske Medier er en brancheorganisation for private medievirksomheder. Vores medlemmer tæller 250 lokale og regionale medier, niche- og fagmedier samt landsdækkende dagblade, aviser og netmedier. Vi arbejder for det frie ord, den uafhængige presse og sunde rammevilkår for en pluralistisk mediebranche.
Følg pressemeddelelser fra Danske Medier
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danske Medier
Hvem skal vinde årets Anders Bording Priser 2024?2.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Du kan nu indstille dit bidrag til Anders Bording Priserne 2024. Bording-priserne er Danske Mediers hæderspris for fag- og specialmedier, som uddeles hvert år. I år afholdes prisuddelingen torsdag den 12. september 2024 i Altingets gård.
Ny adm. direktør ser AI-anbefalinger som springbræt til effektiv tech-regulering7.3.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Udviklingen indenfor AI buldrer afsted, og det er afgørende at sikre effektiv regulering og sunde vilkår i forhold til kunstig intelligens, der er i fuld gang med at omforme vores samfund. Det slår Dicle Duran Nielsen, der er nytiltrådt adm. direktør i Danske Medier, fast.
Danske Medier ansætter Dicle Duran Nielsen som ny administrerende direktør10.1.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Danske Medier har fra 1. marts ansat Dicle Duran Nielsen som ny administrerende direktør.
Mediebranchen er klar med nye presseetiske retningslinjer, som har særligt fokus på omtale af selvmord og gidselsituationer samt live-dækning19.12.2023 11:33:36 CET | Pressemeddelelse
Medier og journalister skal være ekstra opmærksomme, når de skriver om selvmord og gidselsituationer eller dækker begivenheder live, som fx Fields-skyderiet. Det er hovedpunkterne i de opdaterede retningslinjer for god presseskik, som Dansk Journalistforbund og Danske Medier netop har færdiggjort.
Danske Medier lancerer tiltag, der skal styrke medier overfor AI-udviklingen7.12.2023 10:04:17 CET | Pressemeddelelse
Ophavsretten og bedre transparens i træning af AI-værktøjer skal sikres. Det er nogle af hovedpunkterne i en række tiltag fra Danske Medier, der skal styrke frie mediers vilkår i en verden med kunstig intelligens.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum