Færger får en travl påske

Danskerne har tilsyneladende stadig en stor opsparet lyst til at rejse. Lige nu betyder det, at Molslinjens færger får en meget travl påske.
268 gange skal hurtigfærgerne på Kattegat frem og tilbage mellem Jylland og Sjælland i rejsedagene i og omkring påsken. I alt forventes små 400.000 danskere at tage en af Molslinjens færger i påsken.

Påsken bliver meget travl for de danske indenrigsfærger. Det viser aktuelle booking-tal hos landets største færgerederi, Molslinjen. En måling på booking-situationen i dagene mellem den 8. april og den 18. april 2022 viser, at alle færgeruter lige nu har omkring 20 procent flere bookinger end i det seneste normale rejse-år i 2019.

”Faktisk er fremgangen stort set ligeligt fordelt på alle ruter, selv om der som altid er stor rift om billetterne til øerne Bornholm, Samsø og Fanø. Men også trafikken på tværs af landet over Kattegat går frem med de 20 procent i forhold til 2019”, siger Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.

Analysen betyder, at små 400.000 danskere vil benytte sig af en af Molslinjens færger i løbet af påskedagene. Deraf vil omkring 35.000 gæster tage færgeturen ombord på busselskabet Kombardo Expressen, som er et samarbejde mellem Molslinjen og Herning Turist.

Molslinjen har sat alle færger ind i påsketrafikken, hvor særligt nogle af afgangene til Samsø og Bornholm begynder at blinke udsolgt.

”Danskerne har for alvor igen taget de danske øer til deres hjerter. På et tidspunkt under corona var øerne meget populære – og det er som om den popularitet ikke aftager igen, selv om udlandsture atter er mulige”, konstaterer Jesper Skovgaard.

Molslinjen driver med i alt 15 skibe hurtigfærgeruterne over Kattegat samt ruterne Bornholmslinjen, Alslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen og Samsølinjen.