Fængselsbetjent overfaldet i Storstrøm Fængsel

En indsat overfaldt i går aftes en fængselsbetjent i Storstrøm Fængsel på Falster.

Den indsatte går direkte hen mod betjenten og slår ham gentagne gange i hovedet med en sok indeholdende en metalgenstand.

Han lægger sig derefter på gulvet og afventer at blive passificeret af personalet.

Der var angiveligt tale om en målrettet hævnaktion mod personalet fra LTF-miljøet i fængslet.

Betjenten blev efterfølgende kørt til skadestuen stærkt forslået.

Læs også: Betjent overfaldet den 12. april i Aarhus

Millioner i erstatninger til fængselsbetjente3.4.2018 12:59nyhed

Det seneste halve år er der udbetalt 61 millioner kroner i arbejdsskadesager til Fængselsforbundets medlemmer. Det kan være en personlig tragedie, når en fængselsbetjent kommer til skade i tjenesten. Heldigvis er der en række erstatningsmuligheder, der træder i kraft, når det sker. Fra 1. august 2017 til 31. januar 2018 er der blevet tilkendt erstatninger til fængselsbetjente for mere end 61 millioner kroner. Det viser en gennemgang af de arbejdsskadesager, som Fængselsforbundet har ført i perioden. Tallet er en opgørelse af de samlede udgifter til erstatning og tilskadekomstpension for de 23 berørte medlemmer; såvel de penge, der udbetales nu og her og dem, der udbetales løbende frem til folkepensionsalderen. Bo Yde Sørensen er en af tre forbundssekretærer, der arbejder med arbejdsskadesagerne på centralt hold i Fængselsforbundet. Ifølge ham er de 61 millioner kroner i erstatninger både positivt og negativt. ”Vi er selvfølgelig glade for at medlemmerne får erstatninger for de alvorlig

Et år efter: Flertallet af betjentene er glade for rygeforbuddet29.3.2018 06:58nyhed