Drive StudiosDrive Studios

Facebook er nu også en TV station - som bestiller programmer lavet af danskere

Det danske startup selskab og tattoo community Tattoodo og det danske produktionsselskabet Drive Studios bliver de første i Skandinavien til at producere indhold til Facebook Watch.

I september 2017 lancerede den sociale medie gigant Facebook deres videotjeneste Facebook Watch, hvor de viser helt nye og originale TV programmer, som et led i deres videre indtog på videomarkedet.
I første omgang er tjenesten kun tilgængelig for de amerikanske brugere.

Facebook Watch viser nu produktioner fra The New York Times, Tastemade, Major League baseball og den amerikanske udgave af SKAM er også med.

Tattoodo har i samarbejde med Drive Studios udarbejdet en ny multi-platform video content strategi gennem længere tid. Det samarbejde medførte i starten af 2017 at Tattoodo og Drive Studios var nogle af de første til at producere til Facebooks live tjeneste med showet “Mystery Tattoo” som er skabt af Tattoodo.

Johan Plenge, CEO for Tattoodo udtaler: “Mystery Tattoo blev en kæmpe success og havde et reach på 50 millioner, hvilket har været en af grundene til at Facebook har bestilt en ny serie fra os."

Den nye serie “The Tattoo Shop” har fokus på tatoveringskunsten som kunstform og foregår i en nyåbnet tattoo shop i bydelen Wynwood i Miami, som pt er et af de store hotspots i USA. Vi følger de anerkendte tatovører Ami James (Miami Ink, NY Ink), Chris Nunez (Ink Master, Miami Ink), Chris Garver (Miami Ink), Darren Brass (Miami Ink) and Tommy Montoya (NY Ink) mens de er ved at åbne shoppen Liberty City Tattoo.

Sigurd Bæk Jensen, CEO hos Drive Studios, udtaler: “Vi har haft et fantastisk hold i Miami og Facebook har været fantastiske at arbejde sammen med. Serien har nogle store karakterer i centrum og vil i højere grad end andre programmer om tatoveringer, levere nogle fortællinger, der både appellerer til det community der i forvejen har en passion for tatoveringer og til seere der er på udkig efter gode historier.”

Hvert af de 8 afsnit af The Tattoo Shop er af 15 minutters varighed og har premiere på Facebook Watch den 15. marts 2018.

Annika Bloch Christensen, annika@drivestudios.dk

Information om Drive Studios

Drive Studios
Artillerivej 86, 2. th

Om Tattoodo

I en æra af fragmentering, er Tattoodo en one-stop shop; et verdensomspændende hub for tatoverings kultur. Platformen er #1 destination for tatovering samlere, kunstnere og tattoo shops, der tilbyder originalt og kurateret indhold, et dedikeret community som også eksklusivt tilbyder at man kan bestille tid hos tattoo shops rundt om i hele verden. Tattoodo er co-founded af den berømte tatoveringskunster og medie personlighed Ami James og støttet af nogle af de mest respekterede navne i tatoverings industrien, samt bakket op af top-tier investorer. Tattoodos succes har været styrket af deres profiler på Facebook og Instagram. Siden begyndelsen i 2013 er Tattoodo vokset til mere end 20 millioner tilhængere på tværs af platformene - med en månedlig reach på 200 millioner brugere og 2 milliarder impressions. Denne vækst kombineret med en vision om at skubbe grænserne for sociale medier førte til Facebook Live Mystery Tattoo-showet, som løb i 8 uger og opnåede 50 millioner impressions.

Om Drive Studios

Drive Studios er Skandinaviens største digitale studio med kontorer i København & New York. Drive Studios blev grundlagt med det formål at drive udviklingen, produktionen og distributionen af digitalt videoindhold fremad - og skabe innovative historier for digitale platforme. Med en fælles kærlighed til digital historiefortælling, en journalistisk baggrund og omfattende ekspertise i det globale mediemarked kombinerer vi storytelling og koncept greb fra klassisk lineært TV med de nye fremskridt inden for tech.

Følg pressemeddelelser fra Drive Studios